Strona 4 z 5

: śr lut 04, 2009 12:19
autor: Szumal
a nie zlapie notlaufa przypadkiem jak mi cisnienie wzrośnie ponad 1.55 a mam seryjny mapsensor??

: śr lut 04, 2009 12:31
autor: cowboy
Szumal pisze:a nie zlapie notlaufa przypadkiem jak mi cisnienie wzrośnie ponad 1.55 a mam seryjny mapsensor??
na 2 i 3 biegu nie złapie bo ile przyspieszasz na 2 biegu - 2 sekundy, na 3 moze ze 4 sekundy a do notlaufa potrzeba cos koło 5 sekund

dlatego wszyscy piszą pomocy łapie mi notlaufa powyżej 120 km/h na 4 i 5 biegu, a w rzeczywistości turbo wali pod 2 bary na niskich biegach

poza tym jak turbina lekko się przycina to moze Ci złapać notlaufa raz na 10 wyprzedzań / pałowań

ja wole mieć kontrole, i jak napisałem nie wyobrażam sobie jazdy bez tych 2 podstawowych wskaźników !!

zakładam sytuację, masz auto tylko po wirusie ale jeździsz krótkie odcinki do pracy po mieście no i lecisz w trase... wypadasz na dobrą drogę but w pi.... bo wyprzedzasz tira, zaluzje dawno nie chodzone zacinają się...i nnagle przy 140 km.h w połowie tira zmuła notlauf...

przekonaj mnie teraz że masz super soft i że montowanie boost-a jest zbędne

licze na merytoryczną wypowiedź :)

: śr lut 04, 2009 12:42
autor: Szumal
nie wiem czy mam super soft - widze kilka niedociągnięć ale to wina tego ze przy strojeniu seryjne turbo nie chcialo sie ladnie wysterowac bo bylo juz leciwe i diagtroniki nie dopiescily moze wszystkiego. teraz mam inna sprezarke, laduje ladnie, po montazu byla vagowana i nie wpada w overboosty. pamietam zeby raz na jakis czas przedmuchac gary nie boj sie :satan:
przejechalem na sofcie z nowym turbem kilka tys km do pracy w trase w gory tu i tam czasem but na niskich biegach czasem na wysokich i nie zauwazylem nic niepokojącego, ale dla swietego spokoju wloze jeszcze wydajnego SMICa i jade na korekte do rogala zeby miec 100% pewnosci ze wszystko jest cacy. i tyle w temacie :) jakbym zdecydowal sie na dalsze mody pewnie zalozylbym wskazniki ale teraz nie naprawde nie widze takiej potrzeby...

zresztą cowboy, zeby turbina przeladowywala a fura lapala notlaufy nie trzeba miec nic podkrecone. i seryjna turbina w seryjnym silniku moze nie pracowac jak trzeba, powiem wiecej w tdi ktore maja nabite sporo kilkometrow zdaza sie to bardzo czesto. w takim razie dlaczego wiec VW w zadnym tdi w mk4 nie montowal zadnych dodatkowych wskażników? czyzby producent w jakis spób zabezpieczyl jednak silnik przed awaria?

: śr lut 04, 2009 13:33
autor: cowboy
Szumal pisze:w takim razie dlaczego wiec VW w zadnym tdi w mk4 nie montowal zadnych dodatkowych wskażników? czyzby producent w jakis spób zabezpieczyl jednak silnik przed awaria?
zabezpieczył przed awarią silnika - czyli notlauf

niestety notlauf zdarza się często przy wyprzedzaniu, a wtedy robi się to trochę nieprzyjemne, nieprawdaż ? :bigok:

podam kolejny przykład, masz program czyli turbina pompuje więcej, warto o nią dbac, odpalasz silnik rano w zimie i jedziesz sobie

na forach piszą nie przekraczaj 2200 rpm i bedzie GIT,
a ja mówię założ wskaźnik, przyjmuj zasadę nie wiecej niż 0,5 bara dopóki olej nie bedzie miał 70 st C - zobaczysz jak zmieni Ci się styl jazdy :)

niedługo dojdziemy w tej dyskusji że po co zmieniać heble ?
przecież juz grzegorzp, napisał że nie można przeklraczac 200 km/h, a skoro tyle jedzie seria i VW przewidział do tego hamulce to poco przepłacać ? :P

zachęcam do logicznego myslenia ...

: śr lut 04, 2009 13:42
autor: Szumal
hamulce to odrebny temat.
jezeli chodzi o jazde na zimnym silniku to 2200 obr to nie jest wszystko - przeciez przy turbo ze zmienna geometria mozna miec duze doladowanie juz przy 2000 obr :roll:
ja na zimnym staram sie poprostu delikatnie obchodzic z pedalem gazu - max 1/3 polozenia gazu powolne wkrecanie na obroty brak gwaltownych przyspieszen i obciazania silnika. wszystko zalezy od podejscia do tematu i stylu jazdy. jeden nie moze sie powtrzymac kreci tylko do 2tys ale wciska mocno gaz a drugi cierpliwie poczeka az silnik zlapie temperature. podejrzewam cowboy ze moj styl jazdy nie zmienilby sie diametralnie po zalozeniu wskazników - poprostu jestem swiadom tego i owego i nie musze miec dodatkowych wskaznikow w zwyklym samochodzie do jazdy na codzien.

: śr lut 04, 2009 21:04
autor: sagon
cowboy pisze:co to znaczy że jazda była uciązliwa i trzeba było się zatrzymać ?!?! zupełnie nie rozumiem tego
Not lauf kolego.Chciałem to tylko ująć nieco inaczej.
cowboy pisze:sagon napisał/a:
Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Sorki chciałem napisać,że NIE złapie.
A wskazniki ,zgodnie z zaleceniami będą.

: śr lut 04, 2009 21:51
autor: PinkFloyd
Cowboy mam pytanko, kolega kuupił ALH któe juz było modzone, jakos wyjatkowo jest mocne jak na ALH nawet w porównaniu do mojego 120KM, nie wiem jaki siedzi tam sofcik ale nie kopci i nie łapie notlaufu nawet przy pałowaniu na 5 bieg powyzej 140km/h, w logach 11 turbina na overboscie daje nawet 1,3 ale zbija potem do 1,15 i sztanga ładnie chodzi. Chodzi o to kolega założył wtryski 216 i autko jak dla mnie za mocne bo sprzegło siada ale jest problemw granicach 1900-2300 przykopca na tych wtryskach na biegu wcisnietym do konca i silnika przy mocnym pałowaniu na 3 biegu jakby łapał notlauf ale dostaje takich objawów jakby sie przycinał i kopci ostro wtedy - tzn, ze trzeba robic nowy sofcik pod te wtryski, chyba ze jakies padniete , na 3 biegu N75 na tych wtryskach nie daje rady zbic cisnienia o dziwo na 5 biegu zbija , nie wiem o co chodzi :crazy: ? Na starych wtryskach jest ok

: czw lut 05, 2009 00:15
autor: Rossi_PL
Tak czytam sobie ten caly watek i czytam i dochodze do wniosku ze to wlasnie tutaj znalazlem odpowiedzi na pare pytan ktore lazily po mojej glowie odkad mam klekota :pub: Moze by podpiac ten temacik? Naprawde jak ktos poswieci troszke czasu to dowie sie jak prawidlowo jezdzic tdi.
Chyba ze sa jakies lepsze tematy a jeszcze ich nie odkopalem;)

PS. 20 przykazan uzywania tdi poznalem zanim kupilem tdi.

: czw lut 05, 2009 10:53
autor: cowboy
PinkFloyd pisze:Cowboy mam pytanko, kolega kuupił ALH któe juz było modzone, jakos wyjatkowo jest mocne jak na ALH nawet w porównaniu do mojego 120KM, nie wiem jaki siedzi tam sofcik ale nie kopci i nie łapie notlaufu nawet przy pałowaniu na 5 bieg powyzej 140km/h, w logach 11 turbina na overboscie daje nawet 1,3 ale zbija potem do 1,15 i sztanga ładnie chodzi. Chodzi o to kolega założył wtryski 216 i autko jak dla mnie za mocne bo sprzegło siada ale jest problemw granicach 1900-2300 przykopca na tych wtryskach na biegu wcisnietym do konca i silnika przy mocnym pałowaniu na 3 biegu jakby łapał notlauf ale dostaje takich objawów jakby sie przycinał i kopci ostro wtedy - tzn, ze trzeba robic nowy sofcik pod te wtryski, chyba ze jakies padniete , na 3 biegu N75 na tych wtryskach nie daje rady zbic cisnienia o dziwo na 5 biegu zbija , nie wiem o co chodzi :crazy: ? Na starych wtryskach jest ok
KOREKTA PROGRAMU

na 3 biegu silnik sie szybciej wkręca i energia kinetgyczna spalin jest za duza i N75 sobie nie radzi :)

soft był pisany pod małe szpryce teraz trzeba go zmienić np, zdjąc paliwa do 2500 rpm mozna lekko dygnąc doładowani do 1,2 ale to juz tuner bedzie wiedział :grin:

: czw lut 05, 2009 19:43
autor: krzys-jeruzal
dzisiaj miałem swój pierwszy notlauf . na trójce do 3500rpm było i włozyłem 4 i tak wskazówka poszła na chwile do 1.6moze 1.7 bara i nagle zrobiło sie SDI :grin:
zgasiłem i zapaliłem silnik w czasie jazdy i było juz normalnie.

: czw lut 05, 2009 22:04
autor: PinkFloyd
Dzięki cowboy za info , w zwiazku z tym odpada w mojej sytuacji jezeli mam program na 120KM i 285Nm wrzucenie teraz wtrysków 216 do mnie bez korekcji softu ? Bo kase na wtryski mam :grin: ale nie mam kasy na korekcjie softu i zastanawiam sie czy w takim razie bedzie sens je zakładac. Mój ALH jakos standardowo wysoko wyszedł po chipie o dziwo 99r po kablu, ale mam miedzy 1900-2300 przy pałowaniu lekkie przykopcenie ale na innych biegach nie ma i martwie sie ze bez korekcji softu na wiekrzych wtryskach to moze kopcić ostro. P.S. sory za głupie pytanie ale co ogranicza moc zeby z ALH softem wrzucuc wiecej niz 120KM, przeciez na tej turbinie mozna spokojnie podejsc do 140KM , wiem ze chodzi o wtryski ale jakby ac wiekrza dawke to chodzi o to ze wtryski od ALH będa lały? bo mój kolega na zdrowym ALHna programie ma 128KM owszem przykopca na pełnym bucie ale lata- to ten co miał problem z wtryskami 216- widziałęm jego wykres ale czy prawdziwy to nie wiem :bajer: ale autko mocne jak cholera jak na ALH wiec czemu podaje sie moc do 118KM jak on ma więcej.

: czw lut 05, 2009 22:14
autor: souler
wlasnie po to zeby nie kopcil. batory nie jest mile widziany nie tylko ze wzgledow estetycznych, ale takze egt

: czw lut 05, 2009 22:39
autor: cowboy
PinkFloyd pisze:sory za głupie pytanie ale co ogranicza moc zeby z ALH softem wrzucuc wiecej niz 120KM, przeciez na tej turbinie mozna spokojnie podejsc do 140KM , wiem ze chodzi o wtryski ale jakby ac wiekrza dawke to chodzi o to ze wtryski od ALH będa lały?
heh wracamy do przedszkola tuningu TDI VP :)

moc w TDI VP zalezy od sprawnej pompy i wydajnych wtrysków

możesz zwiększać dawke az sie nastawnik o obudowe oprze jak pojemnośc dupy jest ograniczona ;) bo przez dziurki 0,185mm nie da rady wtłoczyc w krótkim czasie tyle paliwa zeby moc była :)

założysz wieksze wtryski, to wiecej paliwa wtrysk zapoda w krótszym czasie dzięki temu lepiej sie spali co powoduje utrzymanie momentu wyzej w rpm i w efekcien da Ci upragniona wiekszą moc :)
PinkFloyd pisze:kase na wtryski mam :grin: ale nie mam kasy na korekcjie softu i zastanawiam sie czy w takim razie bedzie sens je zakładac
korekta softu u szanującego się tunera nie powinna kosztować juz duzo, raczej symboliczną opłatę

BTW w ALH po 216 na seryjnym sofcie wychodzi zwykle koło 123-126KM :P

: czw lut 05, 2009 22:44
autor: PinkFloyd
Cowboy czyli mam rozumiec ze na seryjnch wryskach od ALH podanie wiekrzej dawki nie ma sensu bo i tak wtrysk tego nie poda dlatego moc na nich wychodzi do 120KM? Zastanawia mnie jak mozna osiagnac w ALH na serii 128KM- czy traktować to jako bonus?