Strona 4 z 4

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: czw paź 10, 2013 13:35
autor: piori
Wydaje mi się, że trzeba by było zmienić samo koło zębate z kosza mechanizmu różnicowego (roznitować część 1B), bo różnica w syncro jest właśnie w tym koszu i musi zostać stary.
No i oczywiście razem z tym kołem drugie koło, zintegrowane z wałkiem (2A na rys.). Ale skrzyni syncro nigdy nie robiłem, więc niech wypowie się ktoś, kto miał nią do czynienia.
Obrazek

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: czw paź 10, 2013 18:01
autor: OsteR9019
bozo pisze:nie da się przerobić zwykłej na syncro.
Niestety nie. Ale można spróbować roznitować i skręcić z nowym przełożeniem.
Mam problem w swoim z za krótką skrzynią i chyba tak będę robił.

Takie są różnice między
SYNCRO
Obrazek

A ZWYKŁĄ
Obrazek

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: czw paź 10, 2013 20:20
autor: arwam
ale da sięz niej bebchy poprzekładać do synchro, jedynie musisz obudowę mechanizmu rożnicowego zostawić z synchro bo ma miejsce na zabierak dla tulei przystawki,

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: pt paź 11, 2013 13:32
autor: bozo
czyli sam wałek + zębatki biegów reszta zostaje? i to sie wszystko zgra i bedzie śmigać.

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: pt paź 11, 2013 17:35
autor: OsteR9019
A czy jest na forum jakiś specjalista od skrzyni biegów? Dla mnie samo złożenie skrzyni żeby to jeździło to nie problem, ale dokładna weryfikacja i zdystansowanie żeby cicho pracowała może mi nie wyjść.

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: pt paź 11, 2013 20:22
autor: arwam
OsteR9019, skrzynie do silników poprzecznych nie sątak wymagające, jeśli zachowasz zbliżony naciąg wstępny łożysk, to będzie hulać i nic sięnie będzie dziać, zato skrzynki do przednio napędowców, z silnikami wzdłóżnymi np audi 80,100, A4, A6 już trzeba umiejętnie składać jeśli zmieniamy łożyska czy elementy dyfra.

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: śr sie 13, 2014 23:46
autor: fill89
Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: czw sie 14, 2014 21:06
autor: OsteR9019
fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A ja mam inną prośbę do kolegów. Potrzebowałbym piąty bieg od skrzyni 020, jest opcja dorobienia zestawu kół żeby osiągnąć wyższe prędkości przy niższych obrotach silnika, ale do tego muszą być na wzór oryginały żeby dobrać odpowiednie zazębienie itd. Gdyby ktoś miał na sprzedaż albo chociaż pożyczyć będę wdzięczny :pub:

Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: wt sie 19, 2014 09:20
autor: herbiasty
fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110 :P

Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie :)
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: wt sie 19, 2014 22:54
autor: arwam
herbiasty, piątka z FF jest symbolicznie dłuższa, ale podkreślam że symbolicznie

Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: sob sie 23, 2014 15:38
autor: fill89
herbiasty pisze:
fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110 :P

Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie :)
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze skrzynię AUG i na 99% będę z niej przekładał IV bieg a V oczywiście zostawie :grin:

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: ndz sie 24, 2014 10:36
autor: OsteR9019
Do przeliczania przełożeń skrzyni biegów używam tego http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dane z tej tabeli http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Miałem kombinowaną skrzynie i dzięki temu doszedłem co było zmienione.

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

: sob paź 03, 2015 15:03
autor: kamilw7
Lekko odgrzeję topic :)

Czy ktoś ma doświadczenie/wiedzę nt. założenia 5go biegu o przełożeniu .71 (czyli np. FF), do skrzyni CHD?
Jest to wykonalne?