Strona 4 z 6

Re: zmiana na wieksze turbo

: sob mar 07, 2015 23:25
autor: Xandar
Alex360 pisze:Nie, jeszcze nie robiłem zmiany mapy ponieważ cały czas czekam na wtryski które wysłałem do przezbrojenia.
Jak dotrą będę leciał na zrobienie softu pod 230stki turbo awx na ori pompie.
Mówisz o gruszce od sterowania kierownicami?
Mówię o gruszce przy turbinie (zawór wykonawczy turbiny)
No to panie jeżeli korekty nie zrobiłeś to też nie ma się co dziwić chociaż sądzę że to w głównej mierze "zasługa" tego ewentualnie jak mówiłem gruchy.

zmiana na wieksze turbo

: ndz mar 08, 2015 10:41
autor: wesol
korekta nie ma tu nic do rzeczy. Powinno wstawac jak na serii bylo z turbo serujnym. Zreszta turbo z AWX to nie jekies niewiadomo jakie duze turbo.

Re: zmiana na wieksze turbo

: ndz mar 08, 2015 11:14
autor: Xandar
wesol pisze:korekta nie ma tu nic do rzeczy. Powinno wstawac jak na serii bylo z turbo serujnym. Zreszta turbo z AWX to nie jekies niewiadomo jakie duze turbo.
to w takim układzie gruszka bądź coś z podciśnieniem. Ja tak ostatnio miałem wstawał od 2.5 i potem ok.

Okazało się że grucha.

zmiana na wieksze turbo

: ndz mar 08, 2015 11:52
autor: wesol
kolega nie podal sporo danych takich jak np co to za turbo znaczy sie po regeneracji jaims majstrowaniu czy nic nie grzebane. Moze ktos majstrowal pryz srubce tzw STOP od przymknecia lopatek geo. Czy grucha ori z tego turbo AWX czy przelozona z AFN'a. Gruch aod AFN jest neico inna jak ta od AWX czy innych. Czy ktos majstrowal przy dlugosci sztangi itd itd.
Z tym ze pzapewne na szybiego o tez sie pryzchyle ze trzeba skrócić sztange i zlogowac wtedy.

zmiana na wieksze turbo

: ndz mar 08, 2015 22:36
autor: Alex360
Dzięki chłopaki za zaangażowanie.
Pomysłów miałem sporo nawet taki że nie wyjąłem szmaty z rury IC która ograniczała przepływ powietrza...
Jak się okazało winną na 99% jest gruszka turbiny. Słychać syczenie po wpięciu wężyka od podciśnienia.
Jutro pożyczę od kolegi pompkę próżniową i zbadam to dokładnie.
Tak więc ze wstępnych ustaleń wynika że turbo pracowało na otwartych kierownicach.

Nigdy nie wyobrażałem sobie że gruszka może ulec uszkodzeniu dlatego jej weryfikację zostawiłem na sam koniec.

Jeszcze raz dziękuję :)

Re: zmiana na wieksze turbo

: pn mar 09, 2015 11:03
autor: Xandar
He he identyczne objawy co u mnie także wyszło na moje ;-) cieszę się że udało się dotrzeć do problemu.

zmiana na wieksze turbo

: wt mar 24, 2015 23:28
autor: xhat
U siebie mam od ML-a GT2256 i śmiało mogę polecić ładnie pompuje i jak na taką lochę fajnie wstaje myślałem ze będzie gorzej ale nawet po mieście elastycznie się lata no a koszta to połowa ceny BRD a o GTB nie wspomnę jak się chce zaoszczędzić troszkę $$ na inne mody to fajna alternatywa :)

zmiana na wieksze turbo

: pn paź 19, 2015 16:28
autor: Belol
xhat ile Cię kosztowala okolo ta GT2256 i czy dużo przeróbek trzeba zrobic pasowala? Pewnie nie pasuje Plug&Play ? Moze byc na priv ;) pzdr

zmiana na wieksze turbo

: pn paź 19, 2015 17:08
autor: wesol
ta GT2256 to chyba tez spora locha. NA jakie to moce jest pod 300 koni?? Starszego typu to jest i powiem szczerze ze bardziej widzi mi sie GTB1756. GTB maja inne kola i kompresji i kola turbiny, inna ilosc lopatek itd. Nawet ksztalt zmiennej geometrii tez jest inny. Ja sie zastanawialem czy nie zapodac sobie z nudów do gofa ASZ turbo tez coprawda GT ale 2052. Cena jest conajmniej smieszna za taka suszarke i tez nie ma potrzeby przerabiana na podcisnienie bo juz to jest a jedynie podlaczenia rur i wydech.

zmiana na wieksze turbo

: pn paź 19, 2015 21:59
autor: xhat
Gdzieś widziałem wykresik z gt2256 na 240km ale na ile starczy nie wiem trzeba by poszukać :) no turbo troszke duże ale jeszcze większe by weszło:) co do przeróbek to zależy do jakiego auta u mnie w mkII mało miejsca bo łapa z tyłu silnika jest i było rzeźby a takto to bedzie z górki:) kolektor z 1.6td albo 1Z(podobno) dorobić flansze albo turbo przyspawać może tez być customowy jakis zasilanie lekko doginasz i pasuje a spływ trzeba troszkę przerobić:) no i wiadomo DP. Ja robiłem większość z kolegą i wszzystko z zakupem turba wyszło mnie ok 800zł to koszty o połowę mniejsze niż GTB a ostatni koleś miał takie jak moje na sprzedaż za 650zł. GTB wiadomo nowsze lepsze itd ale jak ktoś nie ma aż tyle $$$ to gt moim zdaniem fajna alternatywa i też daje fun:)

zmiana na wieksze turbo

: pn paź 19, 2015 22:20
autor: wesol
Wydaje mi sie ze duzo wiecej jest w stanie wykrzesac takei turbo. GTB2056 kosztuje tez okolo 600 zl wiec nei jest jakeis mega drogie to GTB. Przerobka mnie kosztowala praktycznie zero bo tylko kolanko i rura nierdzewna cos kolo 100 zl na wydech. Tak to reszte mialem- jakis tam kolektor , gruche itp. Flansze sam zrobilem domowym sposobem. Koszt calosci okolo 700 zl. GTB wstaje malinkowo. Praktycnzie tak jak seria. Po chipsie na turbo ASZ wstawalo tka ze zadane mialem juz od 1600 obr a na GTB mam od 1800 obr. To sa mniejwiecej wartosci okolo 2000- 2200 mBar przy takich obrotach jesli mnie pamiec nie myli. Tylko mala uwago po co zakladac turbo na 300 koni jak sie celuje w 200?? Owszem jakis tam zapas moze byc ale chcesz 200 koni to zakladaj GTB1756 bo starcza na 230 KM. Chesz 240 koni to zakladaj GTB2056 bo tarcza na 260 KM. Chesz 260-300 koni to zakalaj GTB2260 i inne pokrewne te suszary bo starczaja na 330-340 koni czy nawet wiecej. Turbiny GTB2260 moze i sa fajne ale sporo tez dostaje informacji od ludzi zapytan i rozmow telefonicznych ze z ta turbina maja problemy z wysterowaniem z wstawaniem itd.

Re: zmiana na wieksze turbo

: czw paź 22, 2015 21:38
autor: xhat
No jak ja robiłem do siebie to obojętnie jaka GTB kosztowała grubo ponad 1000zł może teraz jest inaczej tak jak mówisz :pub: chociaż najpopularniejsze GTB 17 i 22 na pewno nie zejdą z ceny tak nisko heh każde rozwiązane dobre ważne żeby pompowało i był fun:)

zmiana na wieksze turbo

: pt paź 23, 2015 13:59
autor: -michau-
dzięki wesol, jak zwykle treściwie i na temat, takiej informacji szukałem :)

zatem gtb2056 :hmm:

arl+fmic+gtb2056, ile by wypluł po programie na seryjnych pompkach?

zmiana na wieksze turbo

: pt paź 23, 2015 16:59
autor: wesol
tu wlasnie zalezne jest to od pompek. Mozesz nie przekroczyc 200 KM jeśli pompki okaza sie malowydajne co sam juz przerabialem. Mozesz tez miec super zdorwe pompki i peknie jak nic 240 KM. Liczyl bym raczej na cos kolo 210-220 KM jesli auto nie przekulalo calego swiata dwa razy.

Bardzo fajne sa turbny GTB1756 tak jak te GTB2056 i pokrewne. Ja bym sie osobiscie nie pchal w GTB2260. Przerost formy nad trescia. Ludzie pakuja te duze lochy i potem pompki AL. Pompki za male a turbo za duze. Teraz juz wchodzi nowa generacja suszarek GTD i pewnie bedziemy niedlugo widzieli jakies fajne wyniki.