Garrett GTB do TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: spawacz » ndz mar 11, 2012 14:46

Widzialem i mialem taka turbine z rece ale w calosci nieprzerabiana . I chetnie sie dowiem co jest zawalone oprocz tej nieszczesnej gruszki i pierscienia no i zmieczonej obudowy , napewno chodzi o goraca stone.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 14:48

spawacz pisze:Widzialem i mialem taka turbine z rece ale w calosci nieprzerabiana . I chetnie sie dowiem co jest zawalone oprocz tej nieszczesnej gruszki i pierscienia no i zmieczonej obudowy , napewno chodzi o goraca stone.
Nie sadze bys mial w rece nieprzerabiana... wiedzialbys od razu co jest nie halo. a pisalem ze ta wiedza to towar deficytowy wiec ode mnie sie napewno nie dowiesz, i zapewne od kazdego ktory wie co zrobic...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: spawacz » ndz mar 11, 2012 14:59

Ty umiesz czytac? wyraznie napisalem NIEPRZERABIANA!!! Wiec pytam jak czlowiek i napisalem poprawnie co jest nie tak z ta . Widac ze kasa belta dobrze w glowie, typowy polaczek...


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 15:03

arwam pisze:to że potrafisz dłubać przy elektronice nikt tego nie neguje bo naprawdę to potrafisz. ale czasem chrzanisz jak potłuczony. tak jak pisałeś zanim mój układ został zainstalowany do auta że nie ma to prawa działać tak teraz już nie to nie są rozważania typu "zadziała czy nie?" tylko ta są fakty, działa i to wyśmienicie. nawet jak probujesz zamulić auto na siłę żeby zobaczyc jak odporne są kierownice na zapiekanie to uwierz mi że się nie udało choć bardzo chciałem. a dawki nie były małe. to też o czymś świadczy. natomiast twierdząc że tylko Ty potrafisz to czy tamto zrobić poprawnie a ktoś tylko same błędy popełnia to jest już żenujące,
W twoim rozwiazaniu twierdzilem ze nie pozbedziec sie surge przy zdjeciu obciazenia, bo kazde turbo vnt musi sapnac gdy znika obciazenie, ty twierdziles ze tego nie bedzie na twoim rozwiazaniu, ja ze bedzie. Powiedzialem ci ze jak bede mial okazje przejechac sie twoim autem to wykaze prawdziwosc slow. Odpornosc na zapiekanie mnie nie intersuje, bo nie to bylo kwestia naszych dyskusji. jak i to ze bedzie to jezdzic. tego nigdy nie negowalem. negowalem to iz twierdziles ze turbo nie sapnie w zadnych warunkach .
A co do krysztalowej kuli moze i ja mam, a moze jestem tak blyskotliwy ze patrzac na cos wiem ze jest *#cenzura#*..
wiec mala prosba nie kombinuj ze zmiana moich slow na swoje teorie. bo dalej twierdze tylko tyle ze jesli turbo pompuje to po zmniejszeniu dawki/obciazenia musi sapnac, i tego nie zmieni zadne cudowne rozwiazanie

spawacz pisze:Ty umiesz czytac? wyraznie napisalem NIEPRZERABIANA!!! Wiec pytam jak czlowiek i napisalem poprawnie co jest nie tak z ta . Widac ze kasa belta dobrze w glowie, typowy polaczek...
a ty umiesz czytac??
tez napisalem nieprzerabiana.
A co do pytania to w swiecie tak jest ze za odpowiedz na temat zawsze jest nagroda. jak kogos interesuja 5 i 6 w szkole to kuje i sie uczy, mnie nie interesuje powiekszanie twojej wiedzy, dla mnie nagrada jest patrzenie jak inni bladza wiec nieodpowiadanie na proste pytania jest dzialaniem wynikowym w celu otrzymania nagrody.
a co do wypisania przez ciebie napisales wszytsko co nie dyskwalifikuje tej dmuchawy. *#cenzura#* nie majace wplywu na efekt koncowy.
co do typowego polaczka, to taki ziomek co nie potrafi samodzielnie myslec i wina za to obarcza innych...
kazdy inny polak potrafi...
a skoro ja potrafie a ty nie wydedukowac co jest nie halo....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: spawacz » ndz mar 11, 2012 15:19

jak nie musialem przerabiac wiec nie wiem, ale napewno nie jest to cos na czym moglbym sie wylozyc. Mnie to tylko ciekawi i tyle nie mam zamiaru wykorzystywac swojej wiedzy. A ze ty jestes zawistny no to juz inna sprawa. Nie to nie nie to ani nie grzeje ani nie ziebi , ale za to swiadczy to tobie i jaki jestes.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 15:27

spawacz pisze:jak nie musialem przerabiac wiec nie wiem, ale napewno nie jest to cos na czym moglbym sie wylozyc. Mnie to tylko ciekawi i tyle nie mam zamiaru wykorzystywac swojej wiedzy. A ze ty jestes zawistny no to juz inna sprawa. Nie to nie nie to ani nie grzeje ani nie ziebi , ale za to swiadczy to tobie i jaki jestes.
Chyba nie rozumiesz pojecia zawistny... czlowiek zawistny to
nienawidzący kogoś przez zazdrość o jego sukcesy, dokonania itp., kierujący się zawiścią w swym postępowaniu, czujący zawiść do kogoś, czegoś
będący wyrazem zawiści, silnej niechęci; pełen zawiści.
ja mam wyje..bane na takich ludzi ktorzy chca cos ode mnie uzyskac. wiec pasuje do mnie bardziej slowo egoistyczny. paradoks calej sytuacji polega na tym ze wiem o tym ze jestem odbierany jako egoista, ale w zwiazku z tym ze jestem takze swiadom wartosci wiedzy ktora posiadam i sam nie oczekuje wiedzy od nikogo, pasuje mi taka sytuacja i nie zamierzam nic z tym zrobic.
czlowiek zawistny to taki np, ktory nie uzyskujac odpowiedzi zaczyna obrazac pytanego z zazdrosci ze sam tego nie wie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: spawacz » ndz mar 11, 2012 15:52

Dobrze napisalem + egoista do tego, a zawistny bo sprawia ci radosc jak ktos czegos nie wie i "plącze" sie w temacie, a masz wtedy radochę. Dobra koniec ot bo temat nie jest konstruktywny i nic nie wniesie madrego .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz mar 11, 2012 15:54

evolution pisze:W twoim rozwiazaniu twierdzilem ze nie pozbedziec sie surge przy zdjeciu obciazenia, bo kazde turbo vnt musi sapnac gdy znika obciazenie, ty twierdziles ze tego nie bedzie na twoim rozwiazaniu, ja ze bedzie.

i tego nie ma., za to wystarczy tylko przytrzymać dźwignię sterującą żeby turbomiało zadane duże ciśnienie doładowania i lekki ruch pedałem gazu a turbo sapie niczym lokomotywa, przy sterowaniu z ciśnieniem uzależnionym od pedału gazu dopiero zejście z 5000rpm z pedałem w podłodze powoduje tylko śladowy Surge, w normalnej jeździe tego nie usłyszysz ani nawet jak będziesz gazował na postoju czy też w trakcie jazdy. a z tyłu usłyszysz tylko z wydechu moment otwarcia kierownic kiedy sprężone spaliny blokowane przez zamknięte kierownice zostają nagle uwolnione, ale to jak wiemy nie jest surge.

evolution pisze:bo dalej twierdze tylko tyle ze jesli turbo pompuje to po zmniejszeniu dawki/obciazenia musi sapnac, i tego nie zmieni zadne cudowne rozwiazanie

właśnie sam przysmałeś że ty Swojego stanowiska nie zmienisz mimo żadnych "codownych rozwiązań" Ty twierdzisz że turbo nadal bedzie sapało a ja nadal twierdzę że nie bedzie sapało. bo jak nie pompouje niepotrzebnie to co ma sapać?
chyba że Ty ze złości że nie miałeś racji.
a skoro tak się upierasz że masz rację to może zbuduj taki układ i go przetestuj. pod jednym warunkiem a właściwie pod dwoma: nie wykorzystasz tego w celach odsprzedaży innym i i uczciwie się podzielisz spostrzeżeniami co do działania takiego układu, zarówno co do wad jak i zalet. przy codziennej jeździe nie jest potrzebne pompowanie na max. w sprincie jak najbardziej się przydaje, mój układ ma jeszcze tę niewielką wadę że w przy zmianie biegów w sprincie,jest chwilowe zmulenie spowodowane tym że VACu musi ponownie wciągnąć sztangę a turbina ponownie się rozpędzić,i tu miałeś racię z tym że już mam pomysł jak to zniwelować ale z tym poczekam jak będzie cieplej bo nie chce mi się na każdy wjazd do garażu ściągać zderzaków, a marznąć też ochoty nie mam. wystarczy wprosty układ wzbogacić ten system sterowania, gdzie po wciśnięciu gazu dźwignia sterująca zostanie przez 2-3s podtrzymana w pozycji max doładowanie. am już pomysł jak to zrealizować i wiem że to zadziała, jednak wiem też każdą zmianę trzeba gruntownie przemyśleć bo inaczej może się to źle skończyć.

nie jestem alfą i omegą uczyłem się, uczę się i uczyć będę się do ostatnich swoich dni, i ty też alfą i omegą nie jesteś, nawet Einstein nie był

a co do Ciebie to Spawacz się nie myli.
skory do dzielenia się tą wiedzą nie jesteś.



a skoro tak nadal uparcie twierdzisz ze surge bedzie to masz tu link do schematu mojego sterowania i wyjaśnioną zasadę działania.:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=452121" onclick="window.open(this.href);return false;

i wypisz mi co tu jest zwalone skoro jesteś jasno widzem.

evolution pisze:dla mnie nagrada jest patrzenie jak inni bladza wiec nieodpowiadanie na proste pytania jest dzialaniem wynikowym w celu otrzymania nagrody.

z tego co widzę to spawacz ma 100% rację.



P.S. Ciebie evolution, też regulamin obowiązuje skoro ja dostałem warny za powtarzające się posty to Ty jesteś wyjątkiem?
to że masz firmę nie zwalnia cię z obowiązku do stosowania się do regulaminu oraz do stosowania się do zasad współzycia między ludzkiego. a do wszystkich innych wstrzymajmy się ze stosowaniem Epitetów. czasem w nerwach człowiek mówi to czego normalnie by nie powiedział a jeśli nawet ktoś nie jest w nerwach to pewne rzeczy niech dla Siebie zachowa.
na innych forach mogą chłopaki prowadzić kulturalną dyskusję i w przyjaznej atmosferze to możemy i MY. podwarunkiem że będziemy chcieć.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 16:09

ja tylko napisze daj mi sie przejechac twoim autem. bede potrzebowal 2 minut by wywolac sapniecie:) mam nadzieje ze bedziesz obok :helm:
w twoim sterowaniu nie usuniesz wl;asciwosci turbosprezarki w ktorej wydatek kompresora zalezny jest od obrotow, jesli kolo kompresora zwalnia szybko powietrze wraca przed kompresor z jednym psssss, to jest surge.
jesli zwalnia powoli czyli obroty kompresora sa caly czas duze nastepuje drganie harmoniczne czyli powtarzajace sie zassanie wypuszczenie zassanie wypuszczenie i masz zjawisko zwane fluttering - surge przerywany normalna praca turbo.
I jak pisalem co bys nie robil jesli turbo pompuje i przestaje niezaleznie od przyczyn surge musi sie pojawic jedno i stanowcze conajmniej. mozesz je wyciszyc dolotem etc ale zjawiska sie nie pozbedziesz.
i tak jak pisalem zadne cudowne sterowanie nie zmieni tego co turbo dostalo z fabryki pod wzgledem wydatkow i przyplywow na kompresorze. jesli cisnienie za turbo jest wyzsze niz wynika to z mapy kompresora i obrotow ( a kazdy wie ze niskie obroty kompresora to male cisnienie) to surge wystapic musi.
twoje rozwiazanie eliminuje fluttering ale surge nie dasz rady nigdy wyeliminowac- no chyba ze zatrzymasz kompresor w turbinie i bedziesz jezdzic bez doladowania.
co do epitetow.. ja sie nie denerwuje. jak sam zapewne przeczytales sam mam swiadomosc o tym i owym


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz mar 11, 2012 16:27

sapnięcie wywołwasz tylko zdejmując nogę z gazu jednocześnie puszczając sprzęgło, wtedy tak, pojawi się sugre i to duży

a że nie przeanalizowałeś zasady działąnia to już widać po tym Twoim poście:

evolution pisze:w twoim sterowaniu nie usuniesz wl;asciwosci turbosprezarki w ktorej wydatek kompresora zalezny jest od obrotow,
jeśli masz pedał gazu w jednej pozycji to czy masz 2000rpm czy 5000rpm ciśnienie bedzie takie samo. to raz a dwa że nawet jak zdejmujesz nogęz gazu to fakt turbo zwalnia z tym że nie zapominaj że silnik cały czas zużywa wytworzony przez turbinę spręż, teraz jak spadają obroty turbiny to spada jej wydatek, przy cały czas pobieranej tej samej objętości przez silnik w jednostce czasu ciśnienie poprostu spada. powietrze bedzie usiłowało wrucić przed kompresor turbiny w momencie kiedy turbo się, kręci a natomiast spada spożycie powietrza przez silnik co w dieslu występuje tylko przy spadku obrotów wału korbowego.
surge w dieslu wystąpi wtedy kiedy silnik zwalnia szybko po zdjąciu nogi z gazu a turbo znacznie wolniej, zbyt wolno spada wydatek kompresora w stosunku do zmniejszającego się spożycia powietrza przez silnik.
u mnie jak zdejmujesz nogęz gazu to kierownice są natychmiast otwierane na max do momentu aż ciśnienie spadnie do zadanej wartości
w benzyniaku Surge jeśli nie zastosujesz BOV'a nie da się wyelinimować z tego względu że tak po zdjęciu nogi z gazu spożycie powietrza spada do zera mimo tego że silnk kręci się i to nawet bardzo szybko. można to jedynie w benzyniku wyeliminowaćjeśli kompresor turbiny jest za przepustnicą ale tego rozwiązania praktycznie nikt nie stosuje ze względu na to że gdyby zastosować IC to wtedy byłaby kiepska odpowiedź na pedał gazu i po za tym zabyt duże nagromadzenie palnej mieszanki w dolocie.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 16:43

ja czytalem doskonale twoje rozwiazanie, to ze silnik zuzywa powietrze to wiem, tyle ze masa wirnika turbiny jest na tyle mala ze jej obroty spadaja szybciej niz bys chcial, surge sie musi pojawic tuz przed tym jak po zmianie biegow zlapie laga, on oznacza tylko jedno ze obroty turbo sa za niskie w stosunku do obrotow silnika.
Tak jak pisalem dasz mi sie twoim rozwiazaniem przewiezc -wywolam surge szybciej niz zdazys odmowic 3 zdrowaski.
W przypadku gdy turbo zwolni znacznie wolniej niz silnik wystepuje zjawisko fluttering. czyli surge- praca- surge-praca-surge-praca... jak sie nauczysz to rozrozniac przestaniesz pisac iz surge w twoim rozwiazaniu nigdy nie wystepuje. to samo wystepuje w kazdym benzyniaku: FLUTTERING bov nie usuwa surge a tylko flutering.
Widze teraz po prawie roku ze problem lezy w tym iz nasz poziom wiedzy znacznie sie rozni. czekam tylko kiedy sam przyznasz ze po zdjeciu nogi z gazu w twoim sterowaniu surge wystepuje, - zeby uscislic, moga byc sytuacje gdzie poziom zjawiska bedzie znikomy ale byc zawsze bedzie.
co do kompresora turbiny za przepustnica... byly takie rozwiazania. wada ciagnie olej. i zasadnicza.. turbo rozpada sie momentalnie.. fluttering wystepuje ciagle przy malych i srednich obciazeniach.. i do tego jest donosnie slyszalny z dolotu
sam kompresor srubowy czy inny za przepustnica to dobre rozwiazanie, ale nigdy gdy chodzi o kompresor odsrodkowy.
spawacz pisze:Dobrze napisalem + egoista do tego, a zawistny bo sprawia ci radosc jak ktos czegos nie wie i "plącze" sie w temacie, a masz wtedy radochę. Dobra koniec ot bo temat nie jest konstruktywny i nic nie wniesie madrego .
zawistny jestes co najwyzej ty kolego,jak pisalem jestem egosita i mi nie sprawia radosci twoja niewiedza z zazdrosci o nia, probujesz dopisywac mi epitety nie majace zwiazku z faktem, i tylko i wylacznie z powodu ze smieje sie z twojej niewiedzy.
Ja jestem egoista i z tego powodu ciesze sie ze nic nie wiesz.
a ty jestes zawistny bo chcesz wiedziec chociaz czesc tego co ja i wykonujesz krzywe ruchy by odreagowac moj egoizm :satan:
i tego sie trzymajmy. Ty mozesz cos ze swoja zawistnoscia zrobic, ja na swoj egoizm mam *#cenzura#*...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz mar 11, 2012 17:18

evolution pisze:tyle ze masa wirnika turbiny jest na tyle mala ze jej obroty spadaja szybciej niz bys chcial, surge sie musi pojawic tuz przed tym

a miałeś w rękach BV43A?
(to takie BRD ale lepsze wiem bo i BRD mie się przewineło przez to auto ale to jak to jeździło na nim to się porażka nazywało ) bo widzę że chyba nie. tu mimo mniejszych gabarytów wirinika masą masz większą, to widać choćby po tym jak wstaje, może nawet nie masę ale moment bezwładności.
GT20 nawet z nieco otworzoną geometrią żeby nieco później wstawało , robiło to w gwałtowny sposób, BV43A wstaje wcześniej ale w sposób znacznie łagodniejszy również w łagodnieszy sposób wtraca ciśnienie, przy tym samym układzie sterującym i niemal takich samych nastawach

evolution pisze:z zdazys odmowic 3 zdrowaski.

tego nigdy nie czynię bo nie jestem Katolikiem ale to nie temat na takie dyskuje ani miejsce.


to że nie jestem po studiach też tego nie ukrywam bo w przeciwieństwie do Ciebie mi się nie przelewa.
a mieć wiedzę a potrafić ją wykorzystać to są dwa zasadniczo różne i odrębne zagadnienia.


a sposób tylko w jaki mozna wywołać jak to określiłeś fachowo flutering ( tak tutaj nie miałem racji ponieważ miałem na myśle właśnie sapanie, czyli jak słusznie określiłeś flutering co oznacza trzepotanie z ang. ) surge występuje chyba wtedy jak się chce za dużo napompować a spożycie powietrza w przypadku jeśli na piątce zaczniesz pod górę od 1000rpm przyspieszać to może i go usłyszysz, za to przy normalnej jeździe czy to spokojnej czy upalaniu powodzenia życzę. prędzej się silnik rozpadnie niż go wywołasz



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz mar 11, 2012 17:27

mala uwaga surge jest wtedy gdy turbo jest poza mapa, np gdy cisnienie na wyjsciu jest za duze w stosunku do obrotow kola kompresji, wiec surge wystapi zawsze gdy kolo kompresji z jakiegokolwiek powodu ma za niskie obroty, tudziez zwolni. Idac tym tropem surge wystapi zawsze w mniejszym czy wiekszym stopniu gdy zdejmiesz noge z gazu, co bys nie robil nawet gdy przy obciazeniu jest wszystko ok. jedyne co moze sie stac z duza masa wirnika to wystapienie surge moze przerodzic sie w fluttering.
P.s. Nie wszyscy sa po studiach, zdziwlibys sie kto nie jest tak jak ty, i to nie z powodu przelewania sie czy tez nie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz mar 11, 2012 17:48

evolution,
w serii ta turbina pompuje 1.5bara.producnet nie zakłada turbiny która pracuje po za mapą. więc skoro teraz u mnie jest 1,3bara to jakim cudem będzie po za mapą?



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości