Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw kwie 05, 2007 15:56

cowboy pisze:Gitner, jaki opornik wrzucił ? +100 czy + 200 mBar?
Narazie ten mniejszy, ma kable wyprowadzone z kompa i moze sobie opory zmieniac juz na zewnatrz, z tego co mowil ma na hamownie zapodac wiekszy..
jak ma regulowany na pompie to moze dodać jeszcze troche koksu do granicy dymienia
No wlasnie na regulowany ma wymienic na pompie.. nie moge sie wyniku doczekac, w sobote zobacze czy u siebie dam rade taki myk zrobic, ale daje sobie 5% ze mapsensor jest nowszy (8bit sterownik)
damcio151 pisze:też musze nad tym pomyśleć , ale ja chyba nie mam "tego" ECU :(
Dopoki nie sprawdzisz nie bedziesz wiedzial, a sprawa jest latwa. Jesli ma byc regulowany z zewnatrz robisz otworek w obudowie, prowadzisz dwa kableki od opornika na plytce, wyciagasz na zewnatrz i pomiedzy nie wpinasz dodatkowy opor.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 05, 2007 16:17

damcio151 pisze:też musze nad tym pomyśleć , ale ja chyba nie mam "tego" ECU
Wszystkie sa 'tego', tzn. wszystkie maja czujnik cisnienia ktory mozna oszukac, moze tylko byc to w innym miejscu i ewnetualnie inna wartosc oporu oszukujacego:)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw kwie 05, 2007 16:21

dziechu pisze:Wszystkie sa 'tego', tzn. wszystkie maja czujnik cisnienia ktory mozna oszukac, moze tylko byc to w innym miejscu i ewnetualnie inna wartosc oporu oszukujacego:)
Heh tylko powiedz ktory i o ile...

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 16:24

inna wartosc oporu oszukujacego:)
wartośc ta sama
wymiana ori 10k na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar

tyle że stare map sensory są do 2000 mbar co powoduje że może być ZONK gdy faktycznie dostaną np 2200 mBar z turbiny - można sobie zrobić kuku :(

ostanie 3 cyfry dobergo nowszego MAP sensora to 210 lub 211 !!!!

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 16:25 ]
Gitner, zróbcie fotoporade

aha i trzeba uszczelinić dobrze tą dziurkę w obudowie sterownika... no i wskaźnik doładowania obowiązkowo !!



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » czw kwie 05, 2007 17:16

no tak, ale wieksza przepustowosc turbiny=wieksze obroty=szybsze zuzycie turbiny..... nie mam racji? :chytry:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw kwie 05, 2007 19:25

cowboy pisze:Gitner, zróbcie fotoporade
W sobote pstrykne kilka fotek przy okazji rozbierania swojego..
aha i trzeba uszczelinić dobrze tą dziurkę w obudowie sterownika...
No to bylo wiadome..
no i wskaźnik doładowania obowiązkowo !!
Tego u kumpla jeszcze nie ma.. Jak sie okaze ze ja mam starego mapa to sie potne...

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 05, 2007 20:10

cowboy pisze:ostanie 3 cyfry dobergo nowszego MAP sensora to 210 lub 211 !!!!
muszę sprawdzić obowiązkowo
Gitner pisze:W sobote pstrykne kilka fotek przy okazji rozbierania swojego..
:bigok:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 05, 2007 20:46

dziechu pisze:damcio151 napisał/a:
też musze nad tym pomyśleć , ale ja chyba nie mam "tego" ECU


Wszystkie sa 'tego', tzn. wszystkie maja czujnik cisnienia ktory mozna oszukac, moze tylko byc to w innym miejscu i ewnetualnie inna wartosc oporu oszukujacego:)
Czyli nawt starsze ECU można zopornikować ?
Jak myslicie na jakim najwyzszym ciśnieniu doładowania można jeżdzić?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 05, 2007 21:22

twardy pisze:Czyli nawt starsze ECU można zopornikować ?
Jak myslicie na jakim najwyzszym ciśnieniu doładowania można jeżdzić?
wg dziechu tak , wg cowboy nie :P , też bym chciał to wiedzieć ...... a co jeśli zopornikuje się stare ECU ??coś się zepsuje ?? ECU , czy turbo ??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 21:27

damcio151 pisze:coś się zepsuje ?? ECU , czy turbo ??
moim skromnym zdaniem turbo moze powiedziec papa :P

to nic ze oszukasz map sensor, skoro faktyczne cisnienie które dostanie wężykiem bedzie poza zakresem pracy

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 21:28 ]
ja nie napisałem że nie mozna jeździć :P

jak ktoś ma cohones niech instaluje :P



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw kwie 05, 2007 21:31

cowboy pisze:moim skromnym zdaniem turbo moze powiedziec papa :P
cowboy pisze:jak ktoś ma cohones niech instaluje :P
eee to lepiej nie :P

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 21:32 ]
cowboy pisze:to nic ze oszukasz map sensor, skoro faktyczne cisnienie które dostanie wężykiem bedzie poza zakresem pracy
czyli jak ECU nie będzie już widział jakie ciśnienie jest to nie odetnie ?? dobrze rozumiem ??



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 05, 2007 21:45

a nie złapie notlaufa :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 21:49

damcio151 pisze:czyli jak ECU nie będzie już widział jakie ciśnienie jest to nie odetnie ?? dobrze rozumiem ??
nie wiem - jak chcesz sie przekonać sprawdz :)

nie wiadomo jak zareaguje MAP sensor - i jaką wartośc poda do ECU

mądrzy ludzie mówią żeby nie stosowac bo sie turbo moze wysrac..

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 21:52 ]
twardy pisze:a nie złapie notlaufa
złapie unfalla :P



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 05, 2007 21:53

złapie unfalla :P
:shock: :shock: :shock:
A co to takiego :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości