Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Witam
Turbinka mi powoli puszcza olej i zaczynam się zastanawiać już nad czymś nowym
Co wybrać gtb2056vk czy gtb2260 na jednym z portali sa całe kity p&p cena podobna wiec co polecacie
Celuje w moce do 250 hp
Czy po wymianie turbo muszę odrazu robic program ?
Poniewaz bede się jeszcze zastanawiał nad wydajniejszymi pompkami
Silnik asz
Turbinka mi powoli puszcza olej i zaczynam się zastanawiać już nad czymś nowym
Co wybrać gtb2056vk czy gtb2260 na jednym z portali sa całe kity p&p cena podobna wiec co polecacie
Celuje w moce do 250 hp
Czy po wymianie turbo muszę odrazu robic program ?
Poniewaz bede się jeszcze zastanawiał nad wydajniejszymi pompkami
Silnik asz
MOJA OBECNA BESTIA http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561959" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
do 250 Km spokojnie ogarnia gtb2056. ŁĄtwiejsze do wysterowania i upchania. Driga sprawa to ze pompki AL sprawne w tych czasach to juz nieosiagalne sa. Zreszta kozystniej jest by pompki byly nieco wydajniesze i lepiej dac do przerobienia na wydajniesze jak AL- lepsze parametry uzyskasz i mneij obciazony bedzie silnik termicznie.
Bylo o tym juz pisane.
Bylo o tym juz pisane.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Wiem ze bylo o turbinach pisane i czytam ze np asz na arl bez problemu bez przerabiania mapy
Ale o gtb czytalem ze niby nie ma problemu a inni pisza ze duzy lag bedzie i cos o n75 nie ogarniam tego jeszcze do konca staram sie czytac wiec tu pytam tylko dla pewnosci , prosil bym o odp
Do tego pewnien mechanik powiedzial mi ze jak zmienie na wieksze turbo to trzeba robic mape odrazu bo cos sie popali nie pamietam oco mu dokladnie chodzilo
Z tego co czytalem i zrozumialem to silnik bedzie sie staral trzymac cisnienie na kazdej turbinie takie samo wiec wydaje mi sie ze nie musze odrazu mapy robic
Ale o gtb czytalem ze niby nie ma problemu a inni pisza ze duzy lag bedzie i cos o n75 nie ogarniam tego jeszcze do konca staram sie czytac wiec tu pytam tylko dla pewnosci , prosil bym o odp
Do tego pewnien mechanik powiedzial mi ze jak zmienie na wieksze turbo to trzeba robic mape odrazu bo cos sie popali nie pamietam oco mu dokladnie chodzilo
Z tego co czytalem i zrozumialem to silnik bedzie sie staral trzymac cisnienie na kazdej turbinie takie samo wiec wydaje mi sie ze nie musze odrazu mapy robic
MOJA OBECNA BESTIA http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561959" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
witam, po mojemu, możesz jakiś czas jeździć, na większej suszarce, byle za często nie dawać w palnik. Chcąc wykorzystać cały potencja danych gratów, należało by to potem wystroić.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Witam
Mam ASZ z fmic i sterownikiem od ARL. Jednak turbo zostało seryjne z asz. Moje pytanie jest następujące. Jak turbo będzie dmuchało pod sterownikiem z arl? Czy trzeba to zgrać jakąś korektą mapy czy zostawić tak jak jest? Kupić turbo od arl czy to z asz powinno dać radę?
Mam ASZ z fmic i sterownikiem od ARL. Jednak turbo zostało seryjne z asz. Moje pytanie jest następujące. Jak turbo będzie dmuchało pod sterownikiem z arl? Czy trzeba to zgrać jakąś korektą mapy czy zostawić tak jak jest? Kupić turbo od arl czy to z asz powinno dać radę?
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Trzeba zrobić korektę, albo zapotać turbo ARL, bo ASZ nie zniesie tego.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Gdzieś czytałem, że turbo a asz ładuje seryjnie 1,35 a arl 1,55 czy coś takiego, i że niby to z asz spokojnie wytrzymuje 1,55. Narazie brak kasy na turbo od arl to po 1 a po 2 słabo z dostęonością czegoś sensownego, same regenerowane a do tych nie mam przekonania. Orientuje się ktoś w kosztach korekty? nie zależy mi mega na mocy, chciałem raczej te 150 i 320 momentu, ale nie chce zajechać turbiny którą mam bo jest jeszcze całkiem zdrowa. Jest możliwość spasowanie tej turbiny z asz z programem z arl?
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Kolego, nie wiem, czy wytrzyma 1,55bara, albo inaczej, przez chwile wytrzyma. Kolega latał an 1,5bara, na ASZ i wytrzymała aż pół roku i potem się rozsypała, robiąc przy tym inne szkody. Bezpiecznie dla ASZ to max 1,45.
Lepsza opcja to BRD lub CAHA, ale cenowo też więcej.
Najsensowniej, to zrobić korektę pod ASZ.
Lepsza opcja to BRD lub CAHA, ale cenowo też więcej.
Najsensowniej, to zrobić korektę pod ASZ.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Czyli do czasu zmiany turbo zostawić sterownik z asz?
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Dokładnie.
Dlaczego, chcesz zmienić sterownik?
ARL ma inny wsad niż ASZ i zapewne i tak jest potrzebna korekta, pod Twój silnik, żeby wszystko funkcjonowało, tak, jak należy.
Nie lepiej zrobić program, pod te graty i sterownik, który masz (ASZ)?
Jeśli wszystko zdrowe, to okolice 170KM powinno wyjść i przy tym bezpiecznie dla Twojej turbiny.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Dlaczego, chcesz zmienić sterownik?
ARL ma inny wsad niż ASZ i zapewne i tak jest potrzebna korekta, pod Twój silnik, żeby wszystko funkcjonowało, tak, jak należy.
Nie lepiej zrobić program, pod te graty i sterownik, który masz (ASZ)?
Jeśli wszystko zdrowe, to okolice 170KM powinno wyjść i przy tym bezpiecznie dla Twojej turbiny.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Kupiłem ic i inne graty z arla w tym właśnie sterownik, bo byłem przekonany, że turbo jest to samo, jak się okazało tylko wizualnie, bo jednak wałek i strona zimna jest już inna, i zrobił się taki problem-zagadka co dalej. Szkoda mi turbiny,bo nie mam z nią żadnych problemów. Generalnie silniki są bliźniacze czy napewno przy przełożeniu turbo od arla byłaby potrzebna korekta?
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Po przełożeniu turbiny i sterownika z ARLa, możesz jeździć bez korekty.
Poczekaj, niech jeszcze inni się wypowiedzą w tym temacie, co do korekty.
Na pewno, po przełożeniu sterownika z ARLa, trzeba przeprogramować immo lub je wyłączyć, bo nie odpalisz silnika.
Poczekaj, niech jeszcze inni się wypowiedzą w tym temacie, co do korekty.
Na pewno, po przełożeniu sterownika z ARLa, trzeba przeprogramować immo lub je wyłączyć, bo nie odpalisz silnika.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Immo ogarnął kolega, który już kiedyś mi przekładał sterownik. Z tym akurat nie ma problemu.
Chodzi bardziej o motor, chce żeby jeszcze trochę popracował w tym aucie, nie mam w planach zmieniać silnika.
Była okazja zrobić z asz arl no i się zdecydowałem, jedyny problem to właśnie turbo i tak jak wyżej pytałem, nie wiec za bardzo co robić czy program, który się dopasuje do turbiny czy turbo od arl, w sumie to do 1tys bym kupił, ale coś pewnego. Z wypowiedziami innych o tej porze chyba będzie problem więc zajrzę tu jutro rano. Tomek dzięki za odp, ale dalej mam w głowie mętlik. Silnik jest zdrowy turbo też i nie chciałbym narobić sobie bałaganu teraz
Chodzi bardziej o motor, chce żeby jeszcze trochę popracował w tym aucie, nie mam w planach zmieniać silnika.
Była okazja zrobić z asz arl no i się zdecydowałem, jedyny problem to właśnie turbo i tak jak wyżej pytałem, nie wiec za bardzo co robić czy program, który się dopasuje do turbiny czy turbo od arl, w sumie to do 1tys bym kupił, ale coś pewnego. Z wypowiedziami innych o tej porze chyba będzie problem więc zajrzę tu jutro rano. Tomek dzięki za odp, ale dalej mam w głowie mętlik. Silnik jest zdrowy turbo też i nie chciałbym narobić sobie bałaganu teraz
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Odpisalem Ci na PW. DOczytalem teraz ze immo to ci kolega dopasuje w razie co z ta zamiana sterownika. Generalnie trzeba by zrobic korekte by to latalo jak trzeba. Turbo ASZ na muslzi zimnej ma srednice niecalych 35 mm a turbo ARL mam niecale 37 mm. to znaczna roznica ktora umozliwia na dmuchniecie konkretne. Tak turbo ASZ raczje pod 1.45 bara to max. Ja mam dmuchniete 2440 mBar w logach a chcialem agresywnie. Zmiana sterownika oczewiscie doda pare koni jak nic ale jakos nie widze sensu chyba ze do czasu wymiany turbiny bedziesz latal nie przekraczjac 4000 obr albo inawet neico mniej tak gdzies 3800 by tej ASZki nie forsowac. Sprzedajac turbo ASZ mozesz odrobine dolozyc i bedziesz mial turbo ARL czy BRD czy inne. Celowanie w 150 koni to i tak nie do konca bo zdrowy ASZ wypluwa 140-145 koni a zdorwy ARL potrafi wypluć 170-175 koni. Mocami deklarowanymi przez producenta nie mozna sie sugerowac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 33 gości