Strona 25 z 184

: sob lut 23, 2008 10:18
autor: Macek GTC
Panowie, mam laickie pytanie. Powiedzcie mi co tak naprawde daje zamontowamie FMIC, w jaki sposob wplywa na poprawe parametrow silnika? Mam TDI 1Z i zastanawiam sie nad zainstlowaniem tego ustrojstwa, ale gdyby ktos zechcial opisam mi to czego moge oczekiwac po FMIC?

: sob lut 23, 2008 14:41
autor: dawid018
Macek GTC, jak masz 1z to już masz fabrycznie zamontowany.zadaniem IC jest ochłodzenie powietrza.

: sob lut 23, 2008 15:09
autor: Macek GTC
dawid018 pisze:Macek GTC, jak masz 1z to już masz fabrycznie zamontowany.zadaniem IC jest ochłodzenie powietrza.

To wiem, ale z tego co widze ludzie laduja drugi intercooler. Ale jakie wymierne korzysci daje montowanie drugiego?

: sob lut 23, 2008 17:14
autor: Matijas
Macek GTC pisze:To wiem, ale z tego co widze ludzie laduja drugi intercooler. Ale jakie wymierne korzysci daje montowanie drugiego?
Nie ladują drugi tylko zmieniają na większy a to poto aby był wydajniejszy. Bo wiadomo że im większy tym większa powierzchnia im większa powierzchani tym szybciej i więcej schłodzi powietrza do turbo a wiadomo że im chłodniejsze powietrze w dolocie tym turbo wydajniejsze i zdrowsze :grin: :bigok: tak po krótce :bigok:

W zime tak nie odczujesz bo temperatury niższe, ale w lato już powinno się nawet w serii odczuć (ja odczułem w serii, tzn seria na turbo awx ale bez chipa). Lepiej się zbiera samochodzik nie puchnie jak gorąca i butujesz :helm:

: sob lut 23, 2008 19:03
autor: Macek GTC
Matijas pisze:
Macek GTC pisze:To wiem, ale z tego co widze ludzie laduja drugi intercooler. Ale jakie wymierne korzysci daje montowanie drugiego?
Nie ladują drugi tylko zmieniają na większy a to poto aby był wydajniejszy. Bo wiadomo że im większy tym większa powierzchnia im większa powierzchani tym szybciej i więcej schłodzi powietrza do turbo a wiadomo że im chłodniejsze powietrze w dolocie tym turbo wydajniejsze i zdrowsze :grin: :bigok: tak po krótce :bigok:

W zime tak nie odczujesz bo temperatury niższe, ale w lato już powinno się nawet w serii odczuć (ja odczułem w serii, tzn seria na turbo awx ale bez chipa). Lepiej się zbiera samochodzik nie puchnie jak gorąca i butujesz :helm:
Popraw mnie jesli sie myle, ale turbo jest chlodzone i smarowane olejem z silnika, i nie ma z tym chyba nic wspolnego intercooler, chodzi chyba raczej o zwiekszenie gestosci i schlodzenie powietrza w kolektorze dolotowym, ale czy daje to przyrost kucykow pod maska?

: sob lut 23, 2008 20:30
autor: Matijas
Macek GTC pisze:Popraw mnie jesli sie myle, ale turbo jest chlodzone i smarowane olejem z silnika, i nie ma z tym chyba nic wspolnego intercooler, chodzi chyba raczej o zwiekszenie gestosci i schlodzenie powietrza w kolektorze dolotowym, ale czy daje to przyrost kucykow pod maska?
Zgadza sie olej chlodzi turbo ale turbo do pracy (doladowania) uzywa miedzy innymi powietrza ktore jest chlodzone w IC a im chlodniejsze tym wydajniej ładuje turbo :bigok: w tym temacie cowboy mial chyba przeliczenia w tabelce wklejone jesli chodzi o powierzchnie IC i chłodzenie oraz pisał przy ilu stopniach chłodniej o ile zwieksza sie moc. Oczywiscie nie są to liczby (jesli chodzi o km) rzędu 10 km :bigok: chyba jakos ze 4 km o ile odbrze pamietam moze mniej, nie chce z fusów wrózyć a nie pamietam gdzie to bylo dokladnie tutaj czy w temacie o jego furze.

: sob lut 23, 2008 23:37
autor: kopciuch
Macek GTC pisze:
Popraw mnie jesli sie myle, ale turbo jest chlodzone i smarowane olejem z silnika, i nie ma z tym chyba nic wspolnego intercooler, chodzi chyba raczej o zwiekszenie gestosci i schlodzenie powietrza w kolektorze dolotowym, ale czy daje to przyrost kucykow pod maska?

Jest tak jak piszesz , intercooler jest miedzy turbina a silnikiem a nie przed turbiną. Wiecej gestego powietrza w cylindrze to wiecej spalonej ropki a z tym idzie wieksza moc , jest to jednak niewiele wiecej kucyków niz bez icka.

: ndz lut 24, 2008 11:58
autor: dawid018
kopciuch pisze:wiecej spalonej ropki
zamiast więcej napisał bym lepiej
kopciuch pisze:jest to jednak niewiele wiecej kucyków
ale jak by nie patrzeć jest więcej i jak komuś zalezy na podniesieniu mocy to nawet te 2 czy 3 konie to dużo.ja osobiści z montazu IC jestem bardzo zadowolony.ic spełnił moje oczekiwania.tedaz tylko wydech i na hamownie

: ndz lut 24, 2008 15:14
autor: kopciuch
faktycznie powinno być ''lepiej'' napisane :bigok: no i racja ze każdy konik sie przydaje :bigok: :bigok:

: ndz lut 24, 2008 16:30
autor: zaprzal
kontynuujac OT to w seryjnym 1Z wolalbym zmienic wtryski/zrobic program niz zaczepiac IC

: ndz lut 24, 2008 17:07
autor: rumianko
mam do was pytanie. gdzie mozna kupic kolanka z kwasowki ale o innych stopniach zgiecia niz 90, dokladnie chodzi mi o 15/45/60 itp.

: pn lut 25, 2008 15:37
autor: Macek GTC
Dzieki chyba juz zalapalem o co chodzi.

: pn lut 25, 2008 16:26
autor: womar
Mam pytanie, odnośnie montażu intercoolera do mk3 1.9 TD AAZ. Chce kupic IC od sharana (podobno wydajniejszy od seryjnego montowanego w golfach 1.9 tdi) i wpasować w dolny przedni pas w zderzak.Czy ktos tu z obecnych montował takiego Icka? Jezeli tak to prosił bym o jakieś zdjęcia oraz info ile trzeba złączek, kolanek, rur itd.

: pn lut 25, 2008 20:19
autor: Mekto
womar, Poczytaj temat a dopiero wtedy zadawaj pytania - str. 6-9 masz wszystko.