Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt paź 26, 2012 12:34

kornat pisze:Możliwe że przez wtryski przegrzało turbinę?
wczoraj koledze PiterEL tłumaczyłem z pół godziny o co chodzi
widze ze koledzy na forum Leona piszą mniej wiecej dokładnie to samo co mówiłem

wtryski nie sa niczemu winne, bo to kawałek złomu, o wszystkim decyduje ECU

po mocnym programie konieczna jest korekta softu bo jest za duzo NM na dole i kolega juz zmieniał dwumas przez to, co oznacza ze wtryski były bardzo dobre ;)

ja radziłem powrót do serii ewentualnie zminejszenie dawki na nastawniku jesli tuner chce duze pieniadze za korekte, która podobno nie była konieczna

a tak to tuner swoje, turbotec swoje, mechanik jeszcze lepsze mądrości pociska i kolega juz sam nie wie co ma robić ;)

ja wiem jedno po założeniu 216 u mnie dawki do 2500 rpm musiały byc ponizej seryjnego programu AFN tak walił niutonami (miałem turbo AWX + FMIC + dolot AWX wtedy)



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: kornat » pt paź 26, 2012 12:45

Hmm to teraz mnie co innego zastanawia. Przeglądając jego logi w grupie 001 miał dawkę 3,8-4,0 ja również po zmianie na 216 taką ustawiłem tyle ze ja jeżdżę na seryjnym programie. Podobno ludzie radzili od 3,0 ale nie ustawiałem takiej bo byłby pewnie dym a przecież diesel nie samym paliwem będzie jechał. Teraz pytanie czy faktycznie ja te 3,8-4,0 nie mam za duże.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt paź 26, 2012 12:53

pytania z cyklu czy 3 to za duzo a 5 za mało nie mają sensu, bo sa rózne silniki, setupy itd
ma byc tyle zeby nie waliło czarnym dymem przy penym bucie, ma być lekki odkurz dymowy ale nie kłęby dymu !

jesli wtryski porządne i dobrze wyregulowane, dobrze rozpylają to zwykle to zadymienie nie jest duzo wieksze niz na serii

najgorzej jest jesli sa kiepskie seryjne wtryski (ALH małe dziury, lub ASV juz przypchane) i tuner zrobi mocny program żeby był efekt
coraz wiecej jest seryjnych 110 gdzie wtryski kuleją i ciezko nawet o 140 a nawet 135KM po remapie

jesli do takiego pacjenta trafią potem mega wydajne wtryski to niutony urywają połosie i demolują sprzegło ;)

zawsze powtarzam najlepiej najpierw wtryski (od tego trzeba zaczynać bo zwykle seryjne sa juz zajechane) potem remap, ewentualnie jeszsze po drodze wymiana turbiny
droga jest przetarta, wszystko wiadomo o VP do 160KM to normalnie dziecko potrafi dojść teraz

jest jedna wazna zasada, jak sie za duzo kombinuje, przyoszczedza to zwykle to się mści...



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: kornat » pt paź 26, 2012 13:03

To czyli mam w sumie dobrze, bo raz wcale się nie pojawia a czasem taki lekko siwawy dymek (coś jakby zamiatał piasek z chodnika). Na starych wcale nie było przy takiej samej dawce tylko poniżej 8*C na zewnątrz po nocnym odpaleniu zakopcił na siwo.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » pt paź 26, 2012 13:06

po nocnym odpaleniu to mozliwe ze uszczelniacze zaworów stwardniałe juz i podkapca przez chwile w niskich temeraturach - wiąże się to ze zwiększonym zuzyciem oleju zimą przy krótkich odcinkach jazdy

jest taki odkurz w dzień, za to w nocy nawet odkurz widziany w lusterku wtsecznym, podswietlony przez auto jadace za nami bedzie wydawał sie juz duzym zadymieniem ;)

przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu tez moze puscic bąka zanim turbina dobrze wstanie, to przeciez podstawa, o której było pisane wielokrotnie



Awatar użytkownika
vw-Koni
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:26

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: vw-Koni » sob paź 27, 2012 14:37

Witam! Czy wtryski z silnika AXG (VW Transporter T4 2,5 TDI 150KM) pasuja p&p do diesla ASV?
z gory dziekuje za odp :pub:
Pozdrawiam Koni



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » sob paź 27, 2012 18:44

tak pasuja. to so wlasnie oryginalne 216.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
vw-Koni
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:26

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: vw-Koni » sob paź 27, 2012 22:46

dzieki za odp:)
no wiem ze seryjnie byly montowane 216 w silnikach 2,5.
216 to tak naprawdę końcówka a mi chodzi o ta "rurkę" czy będzie pasować P&P
co ze sterowaniem?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » sob paź 27, 2012 22:53

Witam,
vw-Koni pisze:216 to tak naprawdę końcówka a mi chodzi o ta "rurkę" czy będzie pasować P&P
co ze sterowaniem?
tak będzie pasować.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » ndz paź 28, 2012 06:25

od przelewów ci chodzi?? To tylko lekko w inna strone jest. Tak czy siak lepiej zalozyc tego wezyka kawalek nowiutkiego ( koszt to jakies 5 zl za metr w agromie). Wtyczka od sterujacego powinna pasowac jak nie to tniesz i lutujesz swoja lub nawet lutujesz na stale.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
vw-Koni
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:26

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: vw-Koni » ndz paź 28, 2012 10:58

"rurka" nazwałem cały wtrysk. ok już wszystko wiem dzięki:) nie no wiadomo wężyk i uszczelki nówki lepiej dawać.



Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: mp1985 » śr paź 31, 2012 15:58

takie pytanie na szybko
troche wróżenie z fusów ale +/- mozna cos oszacować

pacjent octavia ASV 110KM b, zdrowa 110tys km przebiegu.

sa soft daje w niej okolice 140KM i 300Nm a jak spraw sie ma przy opcji 216+ soft??

absolutnie nic wiecej nie mam zamiaru modyfikować w tym aucie - wiem wiem zaraz napiszecie ze pojeździsz i zobaczysz ... już wiem miałem mocne tdi i mocno modyfikowane, to ma byc auto do robienia kilometrów i sie zastanawiam czy grzebac i zmaieniac wtryski+czip jesli NAPEWNO nie bede wsadzał wiekszego turbo itd? czy sam soft zrobić bo nie bedzie odczówalnej róznicy?




pyt.2. mam okazje wymienic wtryski z tej octavki ASV 22/300bar na 216 FB z AHF czyli 190/300
rozumeim ze poprostu po przełożeniu wtrysków w obu autach trzeba wyregulowac dawke paliwa i kat wtrysku i bedzie wszystko ok ?
efekt koncowy ma być taki: AHF pojedzie na wtryskach z ASV a ASV na 216 z AHF



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: cowboy » śr paź 31, 2012 17:04

mp1985 pisze:sa soft daje w niej okolice 140KM i 300Nm a jak spraw sie ma przy opcji 216+ soft??
155@330KM, przy czym ogranicza cie turbina
mp1985 pisze:mam okazje wymienic wtryski z tej octavki ASV 22/300bar na 216 FB z AHF czyli 190/300
dlaczego FB 190/300 ? dlatego ze z AHF czy tak były zrobione ?

ja bym na Twoim miejscu sprzedał ASV jesli mają gwarantowane 110 tys przebiegu i kupił nowe BOSCH 216

FB ma słabsza jakość i jesli zamieniasz sie za uzywki to IMO ma to sens jesli nie musisz dopłacac ;)



Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: mp1985 » czw lis 01, 2012 10:38

216- 190/300 bo z ahf wiec tak podejrzewałem ze 190/300 maja ale moze maja ustawione 220/300 nie wiem tego na 100% sa po przebiegu 40-50tys.

tak te 216 mam za free więc chyba narazie je wsadze i zobacze jak bedzie
okolica 330Nm bedzie juz przyjemna w octavce


ps. wtyczki są takie same AHF-ASV?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości