Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pt cze 04, 2010 19:00

golfer_1984 pisze: śruby jeśli masz dwumas to nie spasują
sruby tez miał kupic, ale nie widze jakie kupił, bo na zdjęciu niby są jakies małe, ale w rzeczywistości niby mogą być dobre

[ Dodano: 04 Cze 2010 19:05 ]
pushpush pisze:Do tego w sklepie mówili, że śruby do sprzęgła podejdą ze starego sprzęgła.
a do sprzegła tak, podejdą z tego co masz... ale do koła musisz miec krótsze
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 19:00 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt cze 04, 2010 22:49

a ja mam takie pytanie ile zaoszczędzisz na tych śrubach ?? myślę że mało a chcesz wiedzieć co robi koło zamachowe z komory silnika jak wychodzi którędy chce to już nie będziesz zadawał dodatkowych pytań i pojedziesz do serwisu po nowe śruby , klepiecie 3 strony w temacie czegoś co już jest dawno rozpracowane i są podane numery części wystarczy przestudiować temat na spokojnie i będzie wszystko wiadomo...

[ Dodano: 04 Cze 2010 22:53 ]
koło zamachowe jest z dup...y nie będzie pasować( jest do odwrotnego sprzęgła) można śmiało dać nim w łeb temu kto jest sprzedał i powiedział że będzie pasować , niech oddaje siano może się ogarnie



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » sob cze 05, 2010 08:43

Ja tez brałem śruby w ASO
Numery OE
N90206103 to są te duże trzeba ich 6 sztuk
N10101001 te są do docisku ale nie tych chyba też 6 ale już nie pamiętam

Jak coś źle napisałem to niech ktoś mnie poprawi



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob cze 05, 2010 22:38

wesol pisze:dobry sklep metalowy i sruby mozna nawet zakupic mocniejsze jak te ori nawet i nierdzewne ktore jak wiadomo beda duuuzo mocnejsze jak te 12.9
t

czy jesteś pewien tego co mówisz ?? wiesz jakiej klasy są śruby z kwasówki?? bo myślę że nie bardzo ja ci mogę podpowiedzieć klasa 12,9 jest mocniejsza i to sporo oczywiście do określonych warunków i do odpowiednich zastosowań... a w przypadku koła zamachowego śruby ze stali węglowej klasy 12,9 są sporo mocniejsze...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz cze 06, 2010 07:47

jakiej klasy sa nierdzewne to nie wiem ale wiem ze sa bardzo twarde i wytrzymale. Troche rury jeszcze mam nierdzewnej bo robilem kilka ukladów wydechowych z tego. Nie dosc ze duzo ciezsza jes nierdzewka to jeszcze twardosc jest tak duza ze ciecie tacza do metalu jest dosc uciazliwe. Strasznie duzo zchodzi tarczek do ciecia nawet tych specjalnych do nierdzewki. Mysle ze za twarde to tez nie moze byc bo za to bedzie kruche. Nierdzewne tez mam elektrody i jak czasami mam cos pospawac tak zeby juz do tego nigdy nie wracac to tym jak przejade to cizko potem to obrobic na gladko. Mysle ze twardosc nierdzewki jest spokojnie podobna jak stali cr-v czy cr-mo. Zreszta co by nie bylo noze szwajcarskie sa ze stali nierdzewnej no niby czemu bylaby unas w Szczecienie hurtownia śrub i nakretek wlasnie ze stali nierdzewnej???


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz cze 06, 2010 22:26

wesol pisze:jakiej klasy sa nierdzewne to nie wiem ale wiem ze sa bardzo twarde i wytrzymale. Troche rury jeszcze mam nierdzewnej bo robilem kilka ukladów wydechowych z tego. Nie dosc ze duzo ciezsza jes nierdzewka to jeszcze twardosc jest tak duza ze ciecie tacza do metalu jest dosc uciazliwe. Strasznie duzo zchodzi tarczek do ciecia nawet tych specjalnych do nierdzewki. Mysle ze za twarde to tez nie moze byc bo za to bedzie kruche. Nierdzewne tez mam elektrody i jak czasami mam cos pospawac tak zeby juz do tego nigdy nie wracac to tym jak przejade to cizko potem to obrobic na gladko. Mysle ze twardosc nierdzewki jest spokojnie podobna jak stali cr-v czy cr-mo. Zreszta co by nie bylo noze szwajcarskie sa ze stali nierdzewnej no niby czemu bylaby unas w Szczecienie hurtownia śrub i nakretek wlasnie ze stali nierdzewnej???
pozostawię tą wypowiedź bez komentarza... powiem ci tylko że śruby z kwasówki są kalsy 8.0 wystarczy popatrzeć na łeb śruby... a że do skręcania "gorących żrczy" są lepsze od twardych z najtwartrzych ze zwykłej stali to inna sprawa ale nie o tym temat...



Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » wt cze 08, 2010 17:02

Panowie koło doszło, śrubki kupiłem w serwisie, sprzęgło też jest. Jutro wielki dzień ale już dziś popsuto mi humor. Mechanik mówi, że śrubki te które sa na zewnątrz koła (te cienkie - nie te ze środka) nie będą pasowały i trzeba dłuższe. W sklepie zaś mówią, że w ogole nie ma takich śrubek. Zamówili mi jakieś po 2,5 zł za sztuke, jest ich 6.
Ogólnie to jak to wszystko spasuje to będzie jakiś cud chyba.

A te śrubki z serwisu (ze środka koła) sa tyakie same jak miałem od tego kolesia który mi opchnął tamto koło które nie pasuje. ;-)

Śrubki mają ten nr N90206103 także chyba to te.


Koło jest takie (ztej aukcji która mi poleciliście http://www.allegro.pl/item1052632630_1_ ... chowe.html):

http://img163.imageshack.us/i/dsc08005u.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/dsc08004f.jpg/

Uda się to wszystko? :chytry:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt cze 08, 2010 19:21

pushpush pisze:Jutro wielki dzień ale już dziś popsuto mi humor. Mechanik mówi, że śrubki te które sa na zewnątrz koła (te cienkie - nie te ze środka) nie będą pasowały i trzeba dłuższe.
I dlatego trzeba czytac tematy od poczatku do konca bo wszystko jest wyjasnione. Logiczne jest to ze jak przy dwumasie sruby przytwierdzajce zamach do walu sa dlugie to te od docisku sa krótkie. W zamachu jednomasowym jest na odwrót czyli zamachowe sruby sa krótkie a dociskowe sa dlugie. Inaczej--> zamach DM jest gruby a JM cienki i analogicznie docisk przy DM jesy cienki a przy JM gruby.

Jeszczed jedna mala uwaga- jesli caly zestaw zamachu z dociskiemi tarcza jest lzejszy niz zestaw dwumasowy to moc bedzie bez zmian ale na niskich obrotach przy lzejszym zamachu bedzi emniejszy niuton ( Nm). Tak jest w silnikach 2.0 turbo w oplu- jeden mial mniejszy niuton a drugi wiekszy przy tej samej mocy max wlasnie za sprawa roznic w zamachach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 08, 2010 19:22

pushpush, byles u tokarza? zeby Ci zabielił tą powierzchnie, gdzie tarcza przylega??
pushpush pisze:Mechanik mówi, że śrubki te które sa na zewnątrz koła (te cienkie - nie te ze środka) nie będą pasowały i trzeba dłuższe
mowisz o tych co docisk się nimi dokręca?

[ Dodano: 08 Cze 2010 19:23 ]
wesol pisze:Logiczne jest to ze jak przy dwumasie sruby przytwierdzajce zamach do walu sa dlugie to te od docisku sa krótkie. W zamachu jednomasowym jest na odwrót czyli zamachowe sruby sa krótkie a dociskowe sa dlugie
ja mialem identyczne... chyba ze w poprzecznych jest innaczej :bajer:


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » wt cze 08, 2010 19:31

Wesol - czytałem ten temat i po 1 chłopaki niedawno tu mówili, że będą takie same a po 2 nie potrafię zbyt dobrze filtrować tych informacji. Po prostu sie nie znam.
Stąd to co logiczne dla ciebiekolego, dla mnie już nie bardzo. Bo np. do teraz nie wiedziałem o tym, że dwumas jest cieńszy od jednomasu, nigdy na oczy dwumasa nie widziałem.

Z tymi Nm to mnie troche zdołowałeś. Znasz mniej wiecej wagi jednomasa ze sprzęgłem i dwumasa ze sprzęgłem?


m1chal - ja już sam nie wiem co się czym dokreca :bigok: . Obrazowo:

http://img3.imageshack.us/i/60240046.jpg/

Te sześć w środku mam - z serwisu.
Te zaznaczone strzałkami mają właśnie nie pasować. Mechanik mówi, że nie będzie zgadzała się długość. W sklepie wyszło, że i grubość nie ta sama. Ale zamówili i zobaczymy. Z tym, że oni nie mają zielonego pojęcia o tych rzeczach, przy mnie oceniali wizualnie na rysunku technicznym które śruby zamówić, a szczerze mówiąc z tego rysunku nie wynika w 100% że to te.

A u tokarza nie byłem. Pytałem natomiast o to mechanika i mówi, że nie trzeba. Nie wiem czy dobrze, że zdałem się na niego w tej kwestii.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 08, 2010 20:06

pushpush pisze:A u tokarza nie byłem. Pytałem natomiast o to mechanika i mówi, że nie trzeba. Nie wiem czy dobrze, że zdałem się na niego w tej kwestii.
tez na forum czytalem ,ze nie trzeba, ojciec mowil, zbeym tego nie robil...a ja sie uparłem pojechalem i przy mnie to zrobil... i co sie okazalo... ze musiał 3 razy podchodzic do delikatnego zdejmowania materiału... koło po 1x latach bylo juz nierowno zjechane... i ustawił maszyne na wewnetrzną część koła i zeby zebrała materiał do zewnetrznej strony.... co sie okazalo, ze zebrało tylko materiału do połowy koła.

innaczej tłumacząc wewnetrzna część koła byla tak jakby bardziej wypukła od zewnetrznej. czyli tarcza by się bardzo delikatnie wyginała

[ Dodano: 08 Cze 2010 20:08 ]
pushpush pisze:Te sześć w środku mam - z serwisu.
Te zaznaczone strzałkami mają właśnie nie pasować
ja nie wiem... mi te pasowały bez problemu... ale ze musialem drugi raz skryznie wyciagac..to sobie kupilem nowe tak jak ty w serwisie VW specjalnie z silnika jednomasowego... i po porownaniu byly identyczne.

[ Dodano: 08 Cze 2010 20:10 ]
pushpush pisze:Bo np. do teraz nie wiedziałem o tym, że dwumas jest cieńszy od jednomasu, nigdy na oczy dwumasa nie widziałem
wesol pisze:Logiczne jest to ze jak przy dwumasie sruby przytwierdzajce zamach do walu sa dlugie to te od docisku sa krótkie. W zamachu jednomasowym jest na odwrót czyli zamachowe sruby sa krótkie a dociskowe sa dlugie
jest grubszy ..ale nie wydaje mi sie zeby sruby byly potrzebne dluzsze... przeciez dumas sklada sie jak sama nazwa wskazuje z dwóch częsci...w dodatku ruchomych od siebie... wiec logicznie myślac nie mozna dac dluższych, bo by śruba wadziła o drugą część i dwumas by nie pracował poprawnie... albo ja jestem debilem i nie ogarniam :blush:
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 20:11 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » pt cze 11, 2010 06:38

Ok panowie, dzieki wielkie za pomoc, sprzęgło z kołem już hula w aucie. Stare koło ponoć było zatarte i się już nie kręciło (nie wiem jak to możliwe).
Komfort jazdy jest nieporównywalny. Autem już nie trzęsie, silnik nie telepie, nie ma tych dziwnych odgłosów i co najfajniejsze a czego się nie spodziewałem - auto na bank ma większy but na dole. Czuje po prostu jakby moment od razu szedł na koła a nie był dławiony gdzieś tam w silniku. Wcześniej miałem wrażenie jakby część mocy było wykorzystane na trzęsienie silnikiem. Dla porównania teraz auto na jedynce z gazu traci trakcje na suchym a wcześniej nie było o tym mowy.

Nie słychać żadnych stuków, puków, nic nei trzęsie - bajka.

Koszty:

sprzęgło z dociskiem G60 - 420 zł
koło zamachowe 1 z - 187 zł (z wysyłką)
śruby do koła - 54 zł (w serwisie)
robocizna + śruby do docisku (te zewnętrzne) - 250 zł

razem - 911 zł

Teraz kilka pytań:

1) wcześniej tego raczej nie było, choć pewien nie jestem - jadąc na obojętnie jakim biegu i trzymając gaz tak żeby utrzymać stałą prędkość, gdy odpuszczę gaz i nacisnę od razu, czyli jakby szarpnę specjalnie, czuć taki jakby luz, tzn na ułamek sekundy można wyczuć, że nie jest układ spięty lub gdzieś tam jest taki luzik. Nic nie ślizga, nie słychać tego, po prostu jest taki luzik w momencie ponownego depnięcia gazu. Wtedy jest takie szarpnięcie autem. CO to może być?


2) skoro mam ten sestaw i moc seryjną (101 KM) mogę się spodziewać, że przy tej mocy sprzęgło będzie nie do zajechania?

3) czy dalej musze przejmować się zasadą dotyczącą dwumasu, mianowicie - "nie ciągnąć od niskich obrotów"?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt cze 11, 2010 07:02

ad1 luz musi byc bo sa sprezynki. Na sztywno nie moze byc praktycznie w kazdym ukladzie sprzeglowym jaki by nie byl. Jest okej nie przejmuj sie.

ad2 zajechac w zasadzie mozna kazde sprzeglo tak jak i silnik jaki by nie byl. Kwestia eksploatacji. Jesli bedziesz przez dlugi czas uzywal półsprzegla to przeciez tez spalisz tarcze i zamach. Przy normalnym uzytkowaniu bedzie spora rezerwa mocy sprzegla tak wiec jest napewno lepiej.

ad3 Mozna powiedziec ze juz teraz nie musisz sie tym przejmowac. Sprezynki na tarczy sprzeglowej ciezko jest zajechac no i druga sprawa ze w razie awarii wymieniasz juz tylko sama tarcze ( ewentualnie plus łozysko/wycisk ale to osobna usteka) i koszt jest znacznie nizszy. Na jednomasie nie zaznasz tego efektu telepotania i innych dziwnych odglosow poprostu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pt cze 11, 2010 22:16

A powiedzcie mi jaka jest różnica miedzy vr a g60 ale juz na aucie chodzi mi o doznania i glośność jezdzi ktos na zestawie vr glośne będzie na jalowym?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości