Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 29, 2007 16:26

bajbuswrc pisze:tylko nie wiem czy to jest bezpieczne na tyle co w 90-tce
jest bezpieczne
bajbuswrc pisze:wat
bez znaczenia , weź jakiś kliku watowy



Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » czw mar 29, 2007 20:31

Dzisiaj mialem okazje wyprobowac mozliwosci auta na trasie. Wyprzedzanie to teraz pestka, auto ma takiego kopa ze zastanawiam sie nad hamownia bo octavka 110 po wlaczeniu dopalacza zostala w tyle. <:ass:> Dołaczam male foto :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » czw mar 29, 2007 21:13

dzieki za odpowiedzi.hehe.no nie mow ze ma takego kopa a masz 90 z oporniczkiem i octawka 110km została w tyle a scigałes sie z nim na ostro?pozdro p.s nadal czekam na porade moze ktos montowal oporniczek w mkIV??? keep it real!



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw mar 29, 2007 21:24

tantoszewski pisze:dzieki za odpowiedzi.hehe.no nie mow ze ma takego kopa a masz 90 z oporniczkiem i octawka 110km została w tyle
Popatrz na wykresy jakie sie osiaga z 90KM..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » czw mar 29, 2007 21:45

Po wlaczeniu oporniczka jedzie sie tylko ostro, silnik sie prosi o gaz do dechy. Mysle ze octavia cisnela ostro. Niestety droga to nie tor i mnie dochodzil jak mnie auta blokowalo, ale podczas przyspieszania nie dawal rady. Nastepna modyfikacja musza byc chyba hamulce bo teraz BARDZO odczuwam ich brak :P:P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
ZagorTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sie 23, 2006 18:56
Lokalizacja: Zakręt
Kontakt:

Post autor: ZagorTDI » czw mar 29, 2007 22:04

Też mam takie cudo wmontowane w swojej TURBOFRYCIE, no i nie powiem, gania lepiej :):) :bigok: ale nie wiem ile rumaków mi przybywa przy włączonym guziczku :):)


SERIALIK :) tak sie powinno odnawiać samochodziki http://www.voodoo-people.com/~daz/mull/wmv/

JAK TANKOWAĆ BEZ OGRANICZEŃ http://video.interia.pl/obejrzyj,film,33697,sortuj,sm,st,18303,pozycja,6,Stacja_benzynowa

tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » czw mar 29, 2007 23:26

hey mikolo gdzie kupiłes ten regulator oporu i ile dałeś? bo to chyba najlepszy i najszybszy sposób ustawienia oporu za pomocą tych cyferek nie? i nie trzeba uzywac ohmomierza podczas strojenia?a czy długosc kabli i przełacznik nie powodują dodatkowego okłamania oporu o kilka ohmów?tyle co ustawisz to jest czy jakies straty są?pozdro w weekend bede kombinował w mkIV 3majcie kciuki zeby były te same piny to tez przyłacze sie do grona tunnerów :lol:hehe



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt mar 30, 2007 07:31

gdzies na poczatkowych stronach byla dyskusja odnosnie mk4 (jakie piny itd...) warto pocyztac.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » pt mar 30, 2007 12:01

tantoszewski pisze:hey mikolo gdzie kupiłes ten regulator oporu i ile dałeś?
Pare stron wczesniej dalem linka na allegro do tego oporniczka. Dalem za niego okolo 30zl. Opor kabla i przelacznika to okolo 4ohm. Całość montowałem z przyrzadem do pomiaru oporu ale jak bys mial cos takiego to ci powiem do ktorych koncowek podlaczyc i ile ustawic zeby bylo 390 ( u mnie z tego co pamietam jest ustawione na 386)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt mar 30, 2007 12:29

Nie ma sensu dawac 30 zl. Normalny opornik kosztuje 5gr. Jak widac opor powinien byc w zakresie 300-600 OHm. Natomiast absolutnie nie bedzie mialo wplywu czy opor bedzie mial 420 OHM czy 417. Niepotrzebny jest tu omomierz, po prostu trzeba kupic kilka opornikow, np. 560, 510, 480, 420, 390, 360, 320 OHm (razem 35gr.). Zaczac proby od 560 i kolejno zmieniac na mniejsze. Po zaobserwowaniu wzrostu obrotow biegu jalowego zostawic ten opor lub nawet powrocic do poprzedniego. Opor kabli i wylacznika jest pomijalny (4 OHm to dla albo bardzo dlugich kabli albo bardzo malym przekroju). Normalne kabelki o przekroju 0,2mm lub wiecej, przy dlugosci ok. 1,5m beda mialy opor ponizej 1 OHm, wiec tym wogole sie nie przejmowac. Uklad nie dziala tak ze trzeba go dostroic z dokladnoscia 1 OHM, wystarczy dokladnosc 20-30 OHm a nawet mniejsza.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt mar 30, 2007 12:45

dziechu pisze:po prostu trzeba kupic kilka opornikow
albo potencjometr :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt mar 30, 2007 15:44

olek256 pisze:albo potencjometr
Potencjometr nie jest najlepszym rozwiazaniem, w elektronice raczej unika sie stosowania potencjometrow poza sytuacjami gdzie wymaga tego technologia produkcji (dobieranie indywidualne opornikow stalych jest nietechnologiczne, czyli trudne do automatyzacji). W przypadku urzadzen amatoeskich zaleca sie dobieranie opornika stalego, poza sytuacjami gdzie niezbedna jest okresowa zmiana oporu. Podyktowane jest to nie tylko wiekszym kosztem potencjometru, ale przede wszystkim znacznie wieksza jego zawodnoscia. Oporniki sa praktycznie nieczule na warunki atmosferyczne, zaniczyszczenia itp. Inaczej z potencjometrami - brud, wilgoc moga znacznie pogorszyc styk do sciezki oporowej. Mozna oczywiscie stosowac potencjometry precyzyjne, hermetyczne (drogie), ale ma to sens taki sam jak dolewanie oleju do silnika za pomoca menzurki z dokladnoscia 0,1 cm3.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt mar 30, 2007 16:33

dziechu, :pub: to sie tyczy jak ktos tego bedzie uzywal na stale, tzn az mu sie auto nie rozsypie :D
A tak to jak sie komus odwidzi to moze w kazdej chwili wyjac i po klopocie.A taki potencjimetr jest wygodniejszy bo nie trzeba co chwile bawic sie w przelutowywanie opornikow itd.
Robisz sobie testy potencjometrem ustalasz wartosc ohm a potem wkladasz odpowienik opornika ;)


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

gwóźdź
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:18
Lokalizacja: koszalin
Kontakt:

Post autor: gwóźdź » pt mar 30, 2007 22:26

załorzyłem kilka dni temu jak pisałem wcześniej i dzisiaj robiłem test z audi a4 110KM bo niebardzo kolega mi wierzył , różnicy między golfem a audi niezaówarzyliśmy chociasz ścigalismy sie ładnych pare kilometrów morze jakby wyskoczył na autobane to by cos zówarzył, bo potych naszych drogach to nie rozpendzisz tak jakby chciał, kolega przeczytał cały temacik i postanowił terz załorzyć, po kilku prubach regulacji odjechał z ładnym piskiem i kilkoma kucami pod maską więcej ,ja jestem zadowolony i kolega terz z ładnym uśmiechem odjechał ,wkoncu wydaliśmy jakieś 8 pln na auto



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości