Strona 21 z 22

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt gru 05, 2014 19:43
autor: wesol
Tak zgadza sie. Tylko te usuwanie przpelywek poniekąd to niby udraznianie dolotu tak jak wstawianie przpelywki od ASZ ARL. Pytam sie po co?? CO ma to dać. PRzeciez do mocy nawet 200 KM ani przpelywka nie tamuje ani jej kastracja nic nie polepsza. Wpieraja a nie jest to prawda i tyle.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: sob gru 06, 2014 04:09
autor: zgredd
Wiec po co fabryka w silnikach które mają ponad 130km zastosowała większy dolot? Widocznie ma to uzasadniony wpływ na przepływ powietrza. Czemu ibiza cupra ma orurowanie do Fmica z rury od średnicy 60mm a nie 50mm tak jak większa cześć. Testowałem takie rozwiązania i wiem że stosując większą średnicę auto lepiej jedzie górnym zakresem obrotów.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: sob gru 13, 2014 21:05
autor: diablosv
Cześć. Kolektor z 2.0tdi podejdzie, chodzi mi czy ma tak samo kanały i rura się zegra w jednej płaszczyźnie?.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: sob gru 13, 2014 21:48
autor: tomek08
Witam, jeśli z silnika 2.0tdi, to pod kanały w głowicy podejdzie, ale trzeba będzie zaślepić lub przerobić EGR, bo jest już inny.
Nie wiem, czy warto kombinować, tu masz dość tani kolektor z 1,9tdi
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-03g129 ... 16446.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu jest z nowszych 1,9 lub 2,0tdi wyglądają podobnie, ten akurat jest z audi, bo odwrócony, ale widać różnicę.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-audi-v ... 26987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: sob gru 13, 2014 22:38
autor: diablosv
Mam bls 03G129713k. Juz go wymyłem. Dospawał bym rurki, o zaślepce na wydechowy wiem.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lut 01, 2015 12:21
autor: KoJ@K
Jakiś czas temu zmieniałem u siebie w AXRze dolot na ten ARLowy z alu rurką, dla porównania średnic obu wstawiam kilka fotek: :bajer:
Kompletny dolocik z ARLa wykąpany i założony:
Obrazek

A tutaj drobne różnice w porównania z AXRowym seryjnym:
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

I na miejscu:
ObrazekObrazekObrazek

Z racji, że podczas programu przepływka już nie była w za dobrej kondycji została wywalona w programie (ale to nie teraz przy zmianie było robione, tylko ze 2 lata temu), czyli teraz jest po MAPie. Od razu też napiszę, że po założeniu dolotu nie była robiona żadna korekta w sofcie. Po zmianie czuć wyraźną poprawę w górnym zakresie obrotów, auto ciągnie caluteńki czas i napewno szybciej się wkręca !! Teraz mam wrażenie, że u góry już brakuje obrotów na tej turbinie (BTB), pod GTB było by chyba, jak znalazł. :bigok:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lis 25, 2015 20:46
autor: brabus124
Co myślicie o kolektorze z 2.5TDI R5 AXG 150KM do przeróbki pod 1.9tdi ?? Chodzi o wydajność, czy jest sens się w to bawić ?? Ktoś może próbował ??
link do takiego kolektora:
http://olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-vw- ... aoAGN.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lis 25, 2015 21:13
autor: tomek08
Witam, to co wrzuciłeś, to z ltka starszego i to jest z silnika R6, jest chyba sens. Poszukaj, było na ten temat, chyba nawet Dario z CTR, wkładał to do swojego, MK4, jakiś czas temu. :pub:
Sorrki, nie spojrzałem dokładnie, to jednak R5. :banghead:
Pozdrawiam.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lis 25, 2015 21:21
autor: Probe041
Nie pasują kształtem kanały w kolektorze z t4 do tych z 1.9tdi z tego co pamiętam

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lis 25, 2015 21:27
autor: tomek08
Z tego, co widać, to po odcięciu piątego wlotu, powinien, podejść, ale nie będę, się kłócić, bo nie miałem okazji jeszcze tego montować.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: czw lis 26, 2015 21:26
autor: wesol
tylko co to ma dac do silnika ledwo dlubnietego?? Cos bylo ze przerabiali kiedys ludziska te kolektory od 2.5 tdi R5. Mozna tez samemu cos wyrzeźbić od podstaw.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 09:32
autor: Wałek.Gd
Jeśli kolektor z pd starcza w vp na ponad 300 koni to co da dłubanie i zabawa z innym? Przesuniesz charakterystykę o błąd pomiarowy? Ja dolot do turbo mam seria AFN a i tak dało radę 280 koni. Jakie masz plany?l na przeróbki i moc?
Czytając posty na tym forum czasem wydaje mi się, że niektórzy chcą ulepić kupę za 100 zł, przyczepić do silnika i łudzić się że będzie moc? Że przechytrzycie innych frajerów co wydają kasę na mody a Wy z gówna zrobicie tyle samo? Otóż jak tak myślicie to Wy jesteście frajerami i pamiętajcie chytry dwa razy płaci.
Chcecie moc to jako dodatek z tanich rzeczy to własnie kolektor z pd 130 a reszta znana:
-wtryski
-turbo
-modzić/kupić pompę
-intercooler
-wydech

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 09:54
autor: stefano189
A nie przyszło Ci do głowy że kolektor AWX/ ARL jest do dupy, bo jak jest silnik zdrowo dokoksowany to na 4 garze jest największe EGT, bo dostaje on najmniej powietrza ?

wystarczy sobie wrzucić kolektor z AWX i taki custom do Catii i zadać przepływ powietrza, żeby zauważyć że gadasz bzdury :satan: :satan: Byle głupek zauważy że taki custom zapewnia najlepsze przepływy i powoduje że każdy cylinder dostaje tyle samo powietrza, co w przypadku kolektora AWX jest niemożliwe, bo powietrze do 4 cyl zakręca o ponad 100 stopni czym zmiejsza znacząco przepływ i napełnianie komory spalania.


Obrazek


Jakbyś sobie zamontował w każdym kanale w kolektorze sondę EGT, to byś zobaczył kto jest frajerem. Pojeździj AFN-em dłuższy czas upalając i zobaczysz co się stanie.

Z tego samego powodu turbinę GTB powinno się sadzać na baranie a nie na żeliwie. I tu wychodzi że Fiodor i inni co budują barany są frajerami, bo tylko daremnie wyrzucają pieniądze w błoto, bo można przyspawać GTB do żeliwa za 30 zł z AJM-a jakiegoś, i efekt będzie ten sam. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 17:25
autor: Wałek.Gd
To wróć do szkoły bo ja widzę ponad 100 stopni na 3 cylindrze w tym customie...
Jak zauważyłem nie raz już baran z całym szacunkiem dla fiodora wykonany zaje... to nie dawał jakiś mega korzyści w mocy/wstawaniu tylko egt a to raczej do mocnych projektów a nie 150 koni. I tak samo z tym dolotowym nie będzie korzyści tym bardziej, że zazwyczaj ktoś się pyta o to przy modach na 150 koni a nie 300... Jabcok ma 330 koni z afn i o ile nie zmieniał też ma kolektor pd i jakoś go to nie blokuje. Ponad 2 bar doładowania daje Ci równe napełnianie. Myślisz, że zakręt o większym stopniu utrudni napełnianie w dużym stopniu? To co z resztą powietrza wejdzie do drugiego tłoka w nadmiarze i zwichruje korbę czy cofnie się do turbo? Haha