Strona 3 z 4
: pt lis 06, 2009 19:17
autor: jaro789
ten wykres służy tunerom na zmiane offsetów z 2.5b na 3b
przy zmianie turbiny i chcąc dmuchnąć wiecej trzeba zmienic map sensor
wkładając do silnika vp map sensor od pd
rozwalimy turbine bo na górze pompuje więcej o 0,4bara a to zabije marną 15vnt
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:17 ]
no widzisz a ja główkuje jak debil he he
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:19 ]
ale chodzi mi o to żeby nie rozpruwać kompa tylko zrobić to na kablu
: pt lis 06, 2009 19:21
autor: barbiq
więc miłej zabawy
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja zrobiłem sobie na przełączniku oba rezystorki, albo jeden albo drugi tak z ciekawości
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:22 ]
na kabelku nie dasz radu bo musisz się wlutować w MAPa a on siedzi w sterowniku!
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:23 ]
chyba że ty masz na rurze do IC to już tam musisz grzebać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt lis 06, 2009 19:25
autor: jaro789
no włąśnie
bo do czujnika w rurze idą 4 kabelki
2 od czujnika temp
2 od czujnika ciśnienia doładowania
1 to 5v stałe
2 to zmienne zależne od ciśnienia
i czy na tym drugim można wpiąć opornik zmiejszający wartość o 0.25v??
po co sie bawić w kompie jak na kablu lepiej
co o tym myślisz??
: pt lis 06, 2009 19:30
autor: barbiq
wydaje mi się że da radę, musisz tylko rozgryźć jaką ma mieć wartość rezystor, bo jak za bardzo polepszysz to będzie przeładowywać i w wywalać awaryjny
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:32 ]
wcześniej ja pisaliśmy w tamtym temacie to odbywało się to wszystko na rezystorku...
tak to wygląda wg damcio151
http://images20.fotosik.pl/394/6bd1fcfff08b60e7med.jpg
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:38 ]
najlepiej przeczytaj ten temat co puściłem Ci wcześniej to wszystko załapiesz
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Chodzi oczywiście o zmianę napięcia na wyjściu i przez rezystorek na pewno Ci się uda, powodzenia
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
: pt lis 06, 2009 19:46
autor: jaro789
właśnie czytałem ale jeszcze raz to zrobię
ja to rozumuje troszkę inaczej
przy booście masz 1bar i to równa się 4v
jak wstawisz opornik to 0.25 to komputer będzie widział niedoładowanie i będzie dążył do ciśnienia odpowiadającego 4v
jak napompuje tyle to będziesz miał 1200mbar a nie 1000mbar
i wszystko przy 4v
minus na pewno taki że na biegu jałowym turbinka by musiała pompować o 100mbar więcej
ale zawsze można wyłączyć przyciskiem
nie mam manometru to bym sprawdził
podłączasz opornik i widzisz ile turbo pompuje
to by rozwiązało problem
wyprowadź mnie z błędu
: pt lis 06, 2009 20:00
autor: mihas66
Nie wiem ale jak tam u was z elektroniką ale jak widzę to potrzebujecie prostego dzielnika napięciowego bo wpinanie w szereg to jak strzelanie z czołgu do muchy, metoda skuteczna ale skutki nie do końca przewidywalne...
: pt lis 06, 2009 20:07
autor: jaro789
z elektroniki alfą nie jestem
dlatego pisze do Was
no to inaczej masz kabelek przecinasz go i co wstawić żeby było o 0.25v mniej??
: pt lis 06, 2009 20:38
autor: barbiq
podejrzewam że samo przecięcie kabla i wstawienie opornika nie sprawdzi się do końca. nie wiem czy nie trzeba będzie dobrać rezystorek do oporności MAPa przy max cisnieniu i wczepić go równolegle....ale nie dam sobie za to ręki obciąć!
: pt lis 06, 2009 20:43
autor: jaro789
no to ja rzuciłem pomysł
może ktoś z forum pokusi się i przetestuje
bo ja nie mam wiedzy, ani nie mam czym tego zrobić
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
: pt lis 06, 2009 21:04
autor: barbiq
z tego co pamiętam to kolega
dziechu pisał że:
Daje on napiecie wyjsciowe LINIOWO proporcjonalne do cisnienia, takze pozostale elementy toru sa liniowe.
wynikało by z tego że aby zwiększyć ciśnienie należałoby zwiększyć oporność mapa, co skutkowałoby mniejszym napięciem wyjściowym/mniejszym ciśnieniem odczytywanym przez sterownik...który by zwiększał zadane ciśnienie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
xx
: pt lis 06, 2009 21:58
autor: jaro789
no no włąśnie o tym pisałem wcześniej ale swoimi słowami
masz wykres jak sie ma ciśnienie do voltów wysyłanych z czujnika
: pt lis 06, 2009 23:52
autor: dzidzion
chcecie obnizyc napięcie o 0,2 v to wstawcie zamiast opornika diode germanowa...na niej w kierunku przewodzenia odklada sie wyzej wspomniane 0,2v
: sob lis 07, 2009 12:52
autor: jaro789
no widzicie coś sie ruszyło
teraz tylko taką znaleźć i próbować
Dioda germanowa to dioda półprzewodnikowa wykonana z kryształu germanu. Odznacza się niskim spadkiem napięcia w kierunku przewodzenia (0,2 V) i małą odpornością na wysoką temperaturę.
odporność na wysoką temperature da sie opanować
: pn mar 22, 2010 20:39
autor: paciuk
odkopie troche temat
Na samym poczatku chcialbym sie przywitac.A teraz do rzeczy:
Mam golfa mkIV silnik AGR i po przeczytaniu tematow o tuning za 10gr chcialem to sprobowac na moim autku.Podnioslem maske szukam kostki 10-cio pinowej i okazuje sie ze nie ma takowej tylko idzie bezposrednio wiazka do nastawnika.Rozebralem te wiazke i okazuje sie ze idzie tam 7-em przewodow + 1 uciety. Wziolem opornik 400 ohm ,kabel i wlacznik podlaczylem jeden przewod z opornikiem pod kabel w wiazce o kolorze bialo-zielony a drugi przewod pod kabel szaro-zielony (nie mam kostki z pinami ale wyczytalem ze to sa te kolory kabli).Wlaczylem silnik aby sie troche rozgrzal i na wlaczniku zalaczylem opornik.Silnik od razu zgasl i poszedl dymek w okolicy za klawiatury.Zmienilem przewody z obornikiem na odwrot i to samo.
Pytanie co moze byc nie tak.Moze w mkIV i siliku AGR podlaczenie jest inne?
pozdr
sprawdzilem na vagu jakie bledy mi wyskoczyly bo migala mi kontrolka swiec i byly takie
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 018 BL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2128
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00028
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17762 - Modulating Piston Movement Sensor (G149): Electrical Malfunction
P1354 - 35-10 - - - Intermittent