Strona 3 z 4

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: wt kwie 24, 2012 23:25
autor: tomau
pompa to taki troche odległy jeszcze temat :P z 998 tłokorozdzielacz a 107j fale ? czy jak ?:)

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: wt kwie 24, 2012 23:32
autor: tomek08
Wczoraj chyba tu na vw forum ktoś chciał 11tke za 800zł pogonić.
Co do mocy to na 260tkach na pewno będzie więcej mocy niż na 216tkach.
Pozdrawiam.

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: śr kwie 25, 2012 14:07
autor: ace-mati
eden1992 Jutro lub w piątek jadę do Karambola, na razie jestem zdecydowany bardziej na BRD nie bardzo chcę zakładać hybrydę.

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: śr kwie 25, 2012 14:58
autor: spawacz
11 w ori to zadna filozofia, ogólnie pompy po przebiegach i jezdzone na cienkim paliwie, i szczerze tlokorozdzielacz ze 107j to jeden ze slabszych 11 , 988 jest mocniejsze a 993 jest chyba najmocniejszy z takich 11 , ostanio sam skladalem do pewnego projektu pompe 107d na fali 110 + reni 11 - 993 i 14bar przy 4000, i nie powiem pompa ma odejscie jak zloto... , cena 600 zł za czesci, pompa ibiza asv 60kkm z rozbitka, stan jak nowa , i 993 z reno o przebiegu 150kkm, + jakas tam robota i regulacja... . A odnosnie turbo polecam CAHA w obudowe vnt15/gt17 , i lepiej niz BRD wstaje ,moc porownywalna a moze ciutek lepiej.

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: śr kwie 25, 2012 16:21
autor: eden1992
spawaczja słyszałem ze tłokorozdzielacz z 988 jest najwydajniejszy.

sagon z forum passata opisał tak swój mod:
Okazuje się,że wymiana tylko sekcji wysokiego ciśnienia niestety nie kończy tematu.Ważny jest też przeszczep elementu,który wprawia w ruch kosz przestawiacza kąta.
Każdy jeden charakteryzuje się niestety innymi,jak to określił "przepływami paliwa".Korpusy pomp mają takie same przepływy,ale sam tłoczek przestawiacza,co pompa,co kilka pomp,jest zupełnie inny.
Chociaż akurat pompy z afn i 1z mają identyczne tłoczki,tyle już wiem.
Ale takie pompy z reno,nasi najlepsi dawcy,co kilka numerów,to inny.Dlatego trzeba oprócz tłokoroździelacza z głowicą wymienić jeszcze tłoczek przestawiacza kąta.
Najgorzej mają Ci,którzy wykorzystali zestawy z innych pomp
Wraz ze wzrostem ciśnienia,a im większe tym lepiej wysterować kąt,nawet przy nieodpowiednim tłoczku jakoś ten kąt wyprzedzi.
Problem pojawia się przy statycznym,tam wartość ciśnienia,nawet podbita,jak to miało miejsce u mnie nie zmieniała stanu rzeczy.
Nieodpowiednie przepływy ograniczają ilość paliwa,które tłoczek musi przepuścić do komory,stąd n 108 ma problemy z utrzymaniem stałej wartości tego ciśnienia.Regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w każdej pompie działa na zasadzie hydraulicznej.

Wiele wyjaśniła by tu zasada działania hydraulicznego właśnie przestawiacza kąta wtrysku i zaworka n 108,też hydraulicznego.
Jeżeli chcecie,to mogę to pokrótce opisać,zacytować,bo zostało mi to dzięki podręcznikowi wyjaśnione.
Teraz już budowa układu sterowania wyprzedzeniem kąta,zasada działania nie są już tak obce.

Za radą gościa postanowiłem się zaopatrzyć w odpowiedni tłoczek,sęk w tym,że mam falę de 143 to z oczywistych względów najodpowiedniejszy byłby z pompy od ahh.Ale weź teraz kup taki tłoczek,nowy u niego ponad 300 zeta,takie badziewie,używek tak jak fal brak.A jeżeli już,to ceny dochodzą do 200 zeta.
Zdobyłem numer takiego tłoczka,zadzwoniłem tu i tam i dowiedziałem się w jakich pompach takie tłoczki były jeszcze montowane.
Kilka tych pomp jest.
Poszukałem i kupiłem za 150 zeta pompę,wyjąłem z niej tłoczek,jak nowy na szczęście,wsadziłem do swojej i po problemie.
Faktycznie jest zupełnie inny,jak ten z afn-a.Pomimo,że długość,średnica,głębokość na sprężynę identyczna,to zasadnicza różnica tkwi w budowie tego całego układu który przepuszcza paliwo.W życiu bym nie przypuszczał,że nawet to może być inne.
Została jeszcze reszta gratów,z tłkoroździelaczem włącznie,choć ten za rewelacyjny nie jest.Ale głównie na tłoczku mi zależało.

Polecił mi zmienić coś jeszcze i pomimo tego,że wizualnie są identyczne,to jak się okazało mają zupełnie inne numery i przepływy,awpływają na wartość ciśnienia tłoczonego paliwa,o ile dobrze zrozumiałem.To też zostało zapożyczone z pompy od ahh.
Dla przykładu ten z ahh ma numer-2 463 370 028,a w afn-ie 2 463 370 021,w 1z 2 463 370 012.
Pomimo tego,że jak pisałem wygląda to w każdej pompie identycznie,to różnice w budowie tkwią wewnątrz.

W moim przypadku sprawdził się taki timing z ahh,ale nie tylko,czy będzie tak u innych,tego nie wiem.
Pewne jest jedno,ma inną budowę i inne przepływy.

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: śr kwie 25, 2012 22:03
autor: spawacz
wiesz co slyszec a sprawidzic to jest przepasc... , pompy mozesz rozne zbudowac i kazda bedzie inaczej moc i moment w zakresie RPM prowadzic. A kolega a wlascienie ex-kolega z tego forum sagon to znana osobistosc...

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: śr kwie 25, 2012 22:57
autor: eden1992
spawacz pisze:wiesz co slyszec a sprawidzic to jest przepasc... , pompy mozesz rozne zbudowac i kazda bedzie inaczej moc i moment w zakresie RPM prowadzic. A kolega a wlascienie ex-kolega z tego forum sagon to znana osobistosc...
No wiadomo, że budowanie z używanych części to różnie może wyjść. Ja się tylko oparłem wiedzą i doświadczeniem bardziej obeznanego kolegi w tym temacie.

Co to hybrydy awx/caha, to zbudował już ktoś coś takiego? czy przypadkiem nie trzeba będzie założyć muszli zimnej od caha?

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: czw kwie 26, 2012 18:16
autor: ace-mati
Ja dziś byłem u Karambola i po rozmowie z nim wybór padł na hybrydę gt18/20 mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Czas przerobienia mojej awx/arl na gt18/20 zajął jemu 4h :helm:

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: czw kwie 26, 2012 19:00
autor: eden1992
Wirnik od gt18 tak?

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: czw kwie 26, 2012 20:34
autor: ace-mati
gorąca GT18, zimna GT20, na grubym wałku z obudowie AWX.

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: czw kwie 26, 2012 21:20
autor: eden1992
ten wałek jest dużo grubszy w porównaniu z arl?

[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: czw kwie 26, 2012 22:16
autor: Daron7
ace-mati jak wrzucisz do auta, zrób 011 :)

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: sob kwie 28, 2012 21:13
autor: spawacz
yyy to turbo nie ma prawa dobrze smigac , ono spuchnie, za male musze ,a za duze kola i winik za ciezki. Dostalem przedwczoraj gt17V/GT17vc(caha) od Bogdana, "caha" ma wieksze kolo komp. niz ARL i BRD wiec i wyajnsc bedzie wieksza, nieco mocniej bedzie wydech trzymac, w kazdym badz razie zamontowana bedzie we srode w 1Z , jutro postaram sie wam zdj. podoawac. W VNT15 da sie takie cos tez zrobic.

Re: [mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL

: sob kwie 28, 2012 22:04
autor: krzysiek1606
spawacz pisze:yyy to turbo nie ma prawa dobrze smigac , ono spuchnie, za male musze ,a za duze kola i winik za ciezki. Dostalem przedwczoraj gt17V/GT17vc(caha) od Bogdana, "caha" ma wieksze kolo komp. niz ARL i BRD wiec i wyajnsc bedzie wieksza, nieco mocniej bedzie wydech trzymac, w kazdym badz razie zamontowana bedzie we srode w 1Z , jutro postaram sie wam zdj. podoawac. W VNT15 da sie takie cos tez zrobic.
a jakie ciśnienie jest wstanie wytrzymać caha przy 4.5tyś w 1.9 tdi