[mk2] Padło turbo hybryda AWX/ARL
: wt kwie 24, 2012 23:25
pompa to taki troche odległy jeszcze temat
z 998 tłokorozdzielacz a 107j fale ? czy jak ?:)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Okazuje się,że wymiana tylko sekcji wysokiego ciśnienia niestety nie kończy tematu.Ważny jest też przeszczep elementu,który wprawia w ruch kosz przestawiacza kąta.
Każdy jeden charakteryzuje się niestety innymi,jak to określił "przepływami paliwa".Korpusy pomp mają takie same przepływy,ale sam tłoczek przestawiacza,co pompa,co kilka pomp,jest zupełnie inny.
Chociaż akurat pompy z afn i 1z mają identyczne tłoczki,tyle już wiem.
Ale takie pompy z reno,nasi najlepsi dawcy,co kilka numerów,to inny.Dlatego trzeba oprócz tłokoroździelacza z głowicą wymienić jeszcze tłoczek przestawiacza kąta.
Najgorzej mają Ci,którzy wykorzystali zestawy z innych pomp
Wraz ze wzrostem ciśnienia,a im większe tym lepiej wysterować kąt,nawet przy nieodpowiednim tłoczku jakoś ten kąt wyprzedzi.
Problem pojawia się przy statycznym,tam wartość ciśnienia,nawet podbita,jak to miało miejsce u mnie nie zmieniała stanu rzeczy.
Nieodpowiednie przepływy ograniczają ilość paliwa,które tłoczek musi przepuścić do komory,stąd n 108 ma problemy z utrzymaniem stałej wartości tego ciśnienia.Regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w każdej pompie działa na zasadzie hydraulicznej.
Wiele wyjaśniła by tu zasada działania hydraulicznego właśnie przestawiacza kąta wtrysku i zaworka n 108,też hydraulicznego.
Jeżeli chcecie,to mogę to pokrótce opisać,zacytować,bo zostało mi to dzięki podręcznikowi wyjaśnione.
Teraz już budowa układu sterowania wyprzedzeniem kąta,zasada działania nie są już tak obce.
Za radą gościa postanowiłem się zaopatrzyć w odpowiedni tłoczek,sęk w tym,że mam falę de 143 to z oczywistych względów najodpowiedniejszy byłby z pompy od ahh.Ale weź teraz kup taki tłoczek,nowy u niego ponad 300 zeta,takie badziewie,używek tak jak fal brak.A jeżeli już,to ceny dochodzą do 200 zeta.
Zdobyłem numer takiego tłoczka,zadzwoniłem tu i tam i dowiedziałem się w jakich pompach takie tłoczki były jeszcze montowane.
Kilka tych pomp jest.
Poszukałem i kupiłem za 150 zeta pompę,wyjąłem z niej tłoczek,jak nowy na szczęście,wsadziłem do swojej i po problemie.
Faktycznie jest zupełnie inny,jak ten z afn-a.Pomimo,że długość,średnica,głębokość na sprężynę identyczna,to zasadnicza różnica tkwi w budowie tego całego układu który przepuszcza paliwo.W życiu bym nie przypuszczał,że nawet to może być inne.
Została jeszcze reszta gratów,z tłkoroździelaczem włącznie,choć ten za rewelacyjny nie jest.Ale głównie na tłoczku mi zależało.
Polecił mi zmienić coś jeszcze i pomimo tego,że wizualnie są identyczne,to jak się okazało mają zupełnie inne numery i przepływy,awpływają na wartość ciśnienia tłoczonego paliwa,o ile dobrze zrozumiałem.To też zostało zapożyczone z pompy od ahh.
Dla przykładu ten z ahh ma numer-2 463 370 028,a w afn-ie 2 463 370 021,w 1z 2 463 370 012.
Pomimo tego,że jak pisałem wygląda to w każdej pompie identycznie,to różnice w budowie tkwią wewnątrz.
W moim przypadku sprawdził się taki timing z ahh,ale nie tylko,czy będzie tak u innych,tego nie wiem.
Pewne jest jedno,ma inną budowę i inne przepływy.
No wiadomo, że budowanie z używanych części to różnie może wyjść. Ja się tylko oparłem wiedzą i doświadczeniem bardziej obeznanego kolegi w tym temacie.spawacz pisze:wiesz co slyszec a sprawidzic to jest przepasc... , pompy mozesz rozne zbudowac i kazda bedzie inaczej moc i moment w zakresie RPM prowadzic. A kolega a wlascienie ex-kolega z tego forum sagon to znana osobistosc...
a jakie ciśnienie jest wstanie wytrzymać caha przy 4.5tyś w 1.9 tdispawacz pisze:yyy to turbo nie ma prawa dobrze smigac , ono spuchnie, za male musze ,a za duze kola i winik za ciezki. Dostalem przedwczoraj gt17V/GT17vc(caha) od Bogdana, "caha" ma wieksze kolo komp. niz ARL i BRD wiec i wyajnsc bedzie wieksza, nieco mocniej bedzie wydech trzymac, w kazdym badz razie zamontowana bedzie we srode w 1Z , jutro postaram sie wam zdj. podoawac. W VNT15 da sie takie cos tez zrobic.