Strona 3 z 7

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: wt sty 31, 2012 10:47
autor: needved
Po wgraniu softu od razu odczułem poprawę i nie tylko na dole. Rozumiem też że profesjonalny chip kosztuje gdzie rezultaty przed i po pokazuje klientowi się czarno na białym.
A ich gwarancja polega na tym że jak chcesz przyrost mocy +25% PS to około tyle Ci zrobią. Nikt nie podejmie się odpowiedzialności za twój silnik rzecz jasna.

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: wt sty 31, 2012 14:16
autor: MiChAoS
Ciekawe czy jak chce + 50% czy tez zrobia :grin:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: wt sty 31, 2012 16:06
autor: CrocodileReggae
needved pisze:gwarancja polega na tym że jak chcesz przyrost mocy +25% PS to około tyle Ci zrobią. Nikt nie podejmie się odpowiedzialności za twój silnik rzecz jasna.
jest zupełnie na odwrót...

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: wt sty 31, 2012 20:48
autor: wesol
z tym ze jest male ale . Mozesz mi nawet napisac ze wziąłeś nawet soft +30% PS to i tak pozostanie to tylko w Twojej glowie a w rzeczywistości moze byc np +15%. Silnik moze tez nie trzymać serii a po programie wyjdzie np 8 koni wiecej jak katalogowa seriia. O tego typu przypadkach i pomiarach poczytac mozesz na forum mastersa. Opisy dotycza takze boxów itp.

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: śr lut 01, 2012 19:42
autor: lukibse
podłączam się do pytania - co może być przyczyną takiego a nie innego wykresu. hamownie robiłem w Kreatorze Mocy w Warszawie. "Szef" powiedział, że wykres nie jest zły, chociaż przydałoby się poprawić niutony, i zapraszał mnie na zrobienie porządnego programu żeby to wszystko "naprawić". No ja się nie do końca zgadzam z nim że "nie jest źle" gdyż jak na ARL 145,2 KM i 301 niutonów to trochę mało, co nie? jakieś podpowiedzi?

Obrazek

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: śr lut 01, 2012 23:01
autor: MiChAoS
esplatacja niestety o igle na naszym rynku juz ciezko, niema co sie dziwic raczej wynik adekwatny do stanu teraz mozna zrobic program dobry to bedzie cos ok +- 175/360 i smigac nie przejmowac sie papierem :bigok:

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: śr lut 01, 2012 23:08
autor: lukibse
wydaje mi się, że nie do końca eksploatacja, większość ARLów w moim roczników i stanie wypluwa na dyno od 150 do 165 koni, więc gdzieś indziej leży przyczyna. tylko gdzie?

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: śr lut 01, 2012 23:37
autor: MiChAoS
owszem sa wyjatki zawsze ale takich mozna niestety policzyc na palcach nie oszukujmy sie... 5KM/15Nm to jeszcze niema jakies tragedi, po wykresie widac ze w miare wszystko z nim ok a rocznikiem i przebiegiem niema co sie sugerowac ale zawsze mozna pogrzebac

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 01:22
autor: spanky
Zrob porzadna diagnostyke w postaci logow dynamicznych i powino sie cos wyjasnic

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 01:40
autor: lukibse
spanky, poszło pw

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 12:12
autor: research1
lukibse, miałem podobnie ze swoim ASZ zamiast 130KM miał 119KM i 313NM. Niuton w normie ale koni za mało. Wykres mocy i momentu był w porządku tzn. bez żadnych górek i dołków, po prostu trochę mniej mocy w każdym zakresie. Okazało się że przyczyną były zużyte pompowtryskiwacze, pomimo że w logach Bipy i korekcje wychodziły dobrze, dawała trochę za mało paliwa. Także pozostałe parametry podczas logowania auta były prawidłowe (turbina, przepływomierz itd.). Po wymianie na nowe auto odzyskało swoją normatywną moc i został zrobiony program na 165KM@384NM :)

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 16:09
autor: lukibse
research1, to jak doszedłeś do tego że to pompki się spierdaczyły?

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 21:33
autor: research1
lukibse, byłem autem u tunera bo chciałem zrobić chiptuning silnika. Okazało się że auto nie trzyma mocy, został wycięta katalizator dla świętego spokoju, były robione logi dynamiczne, regulowane pompki ale dalej nic to nie dawało. W końcu wymieniliśmy cały komplet na nowy ale z końcówka BA - są montowane w silnikach 130KM np. w passacie czy ibizie (są trochę słabsze od AL-ek ale i tak starczają do 200KM). Po wymianie i korekcji bipów auto odzyskało swoją prawidłową moc, a potem został wgrany nowy mocniejszy program do sterownika silnika. Komplet nowych wyszedł mnie tanio bo 4sztx400zł = 1600zł + 200zł za regulację czyli razem 1800zł, ale była to cena okazyjna z tego względu że robiłem u tunera również chiptuning.

Gdzie szukać przyczyny spadku mocy Golf IV ARL

: czw lut 02, 2012 21:50
autor: lukibse
research1, u kogo to robiłeś i jaki był łączny koszt tego wszystkiego wliczając chiptuning? napisz pw