Na nikogo nie naskoczyłem,staram się tylko obiektywnie podejść do sprawy.Nie widzę sensu rozpaczania,tylko dlatego,że brakuje kilku otworów.cowboy pisze:nie naskakuj proszę na pinio18 że ma problem
W porównaniu z innymi kłopotami przy swapach,to jest banał.
Nie wiem,za ile oni kupili te sekcje,ale na pewno nie za 1000,więc jak trzeba będzie coś tam dłubnąć,to chyba korona z głowy nikomu spaść nie powinna.
Niemniej jednak,jeżeli kogoś uraziłem,to przepraszam.
Jednak to jest forum dla dorosłych mężczyzna nie przdszkole samorządowe.
Trzeba niekiedy rzeczy nazywać po imieniu.
Bo wiem z doświadczenia,że problem nie tkwił w osobie sprzedawcy,a tym bardziej w tym,co sprzedał.cowboy pisze:bardzo tu bronisz sprzedawcy
Trzeba sobie pomagać,a dla mnie byku nie musi być kozłem ofiarnym czyjejś mówiąc delikatnie trochę mniejszej wiedzy.
Te fale,a raczej fale o tej wysokości i charakterystyce krzywej wzniosu były montowane w wielu 11tkach,volvo akurat takiej nie miało.Ale miało wyższe,dodam,że nadające się do tdi.cowboy pisze:ta fala którą podał pinio18 pochodzi z Renault DTI była tez chyba w volvo... pochodzi z pomp 11 i 12
W 12tkach były zupełnie inne fale,raz,że wyższe od tej,dwa o innej charakterystyce.
Należy bezwzględnie zwracać uwagę na położenie fali przed jej wyjęciem,a konkretnie trzeba zapamiętać w jakiej pozycji znajduje się bolec,na którym osadza się falę.cowboy pisze:więc może coś doradź koledze żeby ogarnął temat
To jest ważniejsze od wszystkich innych czynności,które przy takiej przekałdce są ... banalnie proste.
Nieważne,jak będzie ustawiony wałek,czy zgodnie z punktami technicznymi,czy nie,ważne,aby zapamiętać sobie położenie tego właśnie bolca i całej fali.
W ten właśnie bolec wkłada się tłkoroździelacz.
A łatwo można się pomylić,wystarczy bowiem,że włożymy falę omyłkowo przekręcając ją o 180 stopni,bo tylko o tyle można się pomylić,albo niechcący przekręcimy wałkiem,a następstwem takiej pomyłki będzie to,czego doświadczył pinio 18.
Już tłumaczę dlaczego.
Otóż odwrócenie tarczy oporowej,bądź wałka o te 180 stopni spowoduje też odwrócenie tłokoroździelacza,jest on bowiem osadzony za pomocą tego bolca na tejże fali.
Bolec ten służy jako wyznacznik prawidłowej kolejności wtrysku tłokoroździelacza.
Jeżeli dojdzie do omyłkowego montażu fali,to wtrysk paliwa nastąpi w nieodpowiednim miejscu,czyli pompa nie będzie lała paliwa we właściwy cylinder,bo cały proces tłoczenia będzie odwrócony o 180 stopni.
Kto powiedział,że fale z reno sie nie nadają.cowboy pisze:pytanie za 100 punktów
skoro fale z renówki niekoniecznie są dobre do VW... czy da się załozyć falę ze 107J ?
W dti było kilka rodzajów pomp,i każda miała inną falę .
Co do fali z ahh,to da się ją założyć,jednak nie fala stanowi największy problem,lecz wysokość sprężyn odpychających.
Fala z ahh jest stosunkowo wysoka,a do takiej fali trzeba już ładować niższe sprężyny.
Wysoka sprężyna,czyli taka jak w reno 37mm,w połączeniu z wysoka falą,taką jak w ahh może i doprowadzi do przeskakiwania paska rozrządu na kole zębatym.
Taki zestaw będzie stawiał bardzo duże opory,dlatego oprócz fali trzeba zdobyć też niższe sprężyny co najmniej 35mm.
Koszt zakupu nowych,to minimum 500 zeta.
Taniej już wyjdzie kupić pompę,w której były ładowane takie niskie springi .
Nie radzę zakładać z wysoka falą,wyższą,jak w afn-ie,czyli 7.75 wysokich sprężyn,zwłaszcza z sekcją 11tką.
Konsekwencje bowiem mogą być... nieprzyjemne.
Ja do fali 7.75( wszystkie 1.9 tdi) radziłbym ładować niższe sprężyny.
Te seryjne 37mm to już max.
pinio18, jak będziesz ponownie wkładał 11tkę,to zwróć uwagę na położenia fali,nie pomyl się następnym razem .
I daj komuś,to Ci te otwory wywierci,jak sam nie masz gdzie,lub na czym.
Wiertło 5tka i gwintownik 6tka.
Skomplikowany jest tylko sam proces produkcji pomp,a to dlatego,że dokładność pasowania elementów wynosi od 0.001 do 0.003mm.cowboy pisze:w sumie pompa jako całość to skomplikowane urządzenie
Samo rozebranie i złożenie pompy,przy zachowaniu minimum czystości,to już nic trudnego,a tym bardziej skomplikowanego.
Pompa zbudowana jest(poza korpusem) z tak twardych materiałów,że trzeba wiele uporu,żeby w niej cokolwiek uszkodzić,poza korpusem oczywiście.