Strona 3 z 4

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: czw gru 16, 2010 01:54
autor: Włochaty
Tu macie cytat, więc dół nie był od vp
Zbudowany przezemnie i Krystiana (tutaj wieeelkie podziekowania dla Jego pracy) motorek z dolem od PD a gora od VP na pompie 11 i wtryskach 260
a tu link do tematu

http://www.racingforum.pl/A-mowili-ze-s ... 38985.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: czw gru 16, 2010 19:29
autor: sagon
zabba88 pisze:nie lepiej wsadzic slupek z mocniejszego vp?
Jakie to mocniejsze vp ma kolega na myśli?
Z tego co wiem,to afn-y są jednymi z najmocniejszych vp.
Sam fakt,że dwu masy w nich montowane znoszą więcej,niż wszystkie w następcach razem wzięte,mówi samo za siebie.

Wszyscy idą w pd-ki,ładując tysiące w swapy,a stare poczciwe afn-y nie jednego takiego przeżyły-ją.
Pamiętaj,że najprostsza konstrukcja,jest najżywotniejsza.
Idę o zakład,że afn kolegi Byku21, 200 zniesie nie gorzej,niż ten mega mocny pd.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pt gru 17, 2010 20:38
autor: wesol
ja tak samo jestem za VP'kami. PD'ki nie sa zle ale napewno wiecej sosu pochlona przy utrzymaniu ich. Duzy ich plus to fakt ze nie trzeba duzo modizc by 200 KM stalo otworem.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 20, 2010 17:54
autor: caro86wlkp
zabba88 pisze:temat wytrzymalosci afn bylo juz kupe razy:)
można prosić linki :chytry:

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 20, 2010 18:48
autor: sagon
zabba88, jak ktoś chce,to zabije nawet takiego pd-ka i to nawet na tym big t.
Nie przesadzaj,200 koni z afn-a to nie tragedia,przy świadomym użytkowniku posłuży nie mnie niż taka hybryda.
Owszem,przy takim założeniu,jakie podałeś,nie ma szans,ale kto przy zdrowych zmysłach katuje silnik na dystansie 200tu km z zamkniętym obrotomierzem.
Żaden tdi tego nie wytrzyma,zwłaszcza ponad 200tu konny,nawet pd,bez przesady.
To,że dajmy na to,że mam pod machą 200 koni,to przynajmniej w moim mniemaniu nie znaczy,że muszę na trasie do Krakowa łykać wszystko,co się napatoczy,bez względu na konsekwencje.
Jeżeli ktoś rozumuje w taki sposób,to nic dziwnego,że później pisze-uszczelkę mi wydmuchało.
W takich silnikach,jak afn trzeba po prostu monitorować pewne wskazania,nie tylko i wyłącznie vmax,być ostrożniejszym i spokojnie się do tego Krakowa dotoczy,ba nawet wróci,wprawiając uwierz mi niejednego w zdumienie.
Trzeba wiedzieć,kiedy odpuścić i tyle.
Najlepszym rozwiązaniem wg.wszystkich jest silnik hybryda,jak ktoś kat,to zgoda,ale mądry,świadomy kierowca będzie się cieszył takim 200tu konnym afn-em tak długo,jak zechce.
Wszystko zależy od tego co pod kopułą siedzi i głównie jej pojemności,a nie od pojemności cieplnej głowicy.
Mając 200tu konnego afn-a należy sobie zdać sprawę z tego,że z takim pd/asv zbyt długo równo,z nogą w podłodze jechać nie można i tyle ode mnie,użytkownika afn-a.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 20, 2010 19:20
autor: Byku21
a poza tym te 200 km przejechać można z obrotami 4200 tylko wystarczy odpuścić trochę gazu i trzyma się prędkość wtedy taką jaką zadaliśmy ganiając auto z nogą w podłodze,z tym że po odpuszczeniu pedału do odpowiedniego momentu EGT nam zmaleje,a prędkość zostaje utrzymana,gdyż już go rozbujaliśmy i jedziemy...Sprawdzone jest już na sporym odcinku,ale nie 200km tylko około 80km,więc to co napisałeś do niczego się ma i powiem Ci,że jakoś ten stary klekot sobie radzi nadzwyczaj dobrze

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 20, 2010 23:29
autor: Byku21
skrzynia GGU
dobre 3200 przy 190 to widać,że nie jeździłeś nigdy na tej skrzyni...
takie obroty to prędzej IV-biegowa DRW będzie miała albo jakaś podobna,a ta ma niewielką różnicę do CYP

prędkości dla poszczególnych skrzyni przy 3000obr/min
----CYP-------ASD----------GGU
1_ 27,9-------32------------27,9
2_ 51,1-------54,3----------51,1
3_ 78,3-------80,7----------81
4_ 109--------115---------- 117
5_ 142--------147-----------151

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 20, 2010 23:46
autor: Byku21
nie jezdzilem ale znam osoby ktore jezdzily:)
to troche dziwne te przelicznia:D skoro wedlug gps na ASD jest v max ok 210km/h licznikowych duzo wiecej, a na ggu chlopaki latali 253km/h (wedlug gps) wiec jak to jest? mowa o PD ktory sie kreci do 5tys na 5biegu tak jak mowilem
Sluchajta robta jak chceta :bajer: wasz bilon, wasz czas. Chcialem wam chlopaki uswiadomic jak to jest i dlaczego wszyscy wkladaj PD przy wyzszych mocach:) I znadej ameryki tu nie odkrylem, ale jak widac w tym temacie brzmi to jak "herezja"
nic nie brzmi jak herezja,ale jak ktoś na to kasę daje to jestem za i wolę lukać jak ktoś udoskonali mi silnik,a co później z nim będzie to się zobaczy...zostaje zawsze poczciwe 1,6D

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 00:20
autor: ringel
zabba88 pisze:nie jezdzilem ale znam osoby ktore jezdzily:)to troche dziwne te przelicznia:D skoro wedlug gps na ASD jest v max ok 210km/h licznikowych duzo wiecej, a na ggu chlopaki latali 253km/h (wedlug gps) wiec jak to jest? mowa o PD ktory sie kreci do 5tys na 5biegu tak jak mowilem
Chyba miałeś tylko obudowę skrzyni z ASD. Mam takową skrzynię i przy 4tys. obr. mam troche ponad 190km/h wg GPS na kołach 15/195/50. Przy 4300 byś miał około 210km/h na takich kołach więc 4300 to nie jest maks obrotów, bo do 4500 się pokręci jak jest moc.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 01:55
autor: rafal102
Panowie schodzicie z tematu...

Ja osobiście również myślałem o zmianie dołu na PD ale z tym się wiąże również zmiana głowicy i suma sumaru za tą kasę wolałbym zrobić swap na jakieś ASZ lub ARL.
Ale nie oszukujmy się stare dobre AFN w dużej liczbie przypadków mają już ponad 300.. 400 ... 600.. tysięcy km na latane i wytrzymują dalej nasze zabiegi wielkie turba mocne softy i jeżdżą.. dlatego zastanawiam się czy jest sens odmłodzić ten silnik i dać mu nowy środek.. tłoki korby pierścienie... bo jeżeli na oryginalnych częściach mających po 12 lat wytrzymuje momenty rzędu 350 .. 400 NM to zakładając nowe powinniśmy spać przez chociaż 4 lata spokojnie... Tylko kolejne pytanie czy nowe części robione dziś.. będą tak samo wytrzymałe jak oryginalne robione 12 lat temu... ????