Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 25, 2010 19:32

xander_88 pisze::crazy: ... Jezdzilem ibiza na tym turbo i mialem takie samo zdanie jak Ty . Po pol roku przejzalem na oczy ze tamto auto bylo projektem bardzo budrzetowym ;) jesli wszystko sie odpowiednio zrobi i odda sie auto w "dobre rece" ktore beda wiedzialy co i gdzie polechtac to :
xander_88, chętnie bym usłyszał opinie osób z setupem B-T nt. żywotności jednostek napędowych oraz niezawodności. Obserwuję, że są osoby zadowolone jak również takie, których auta więcej stoją u tunerów/w warsztatach jak jeżdżą. Ja byłem zdecydowanie za B-T, ale jak sam powiedziałeś (i ja się z tym zgadzam), że jak już to okolice 240-260PS z wałkiem i wtryskiem metanolu. Natomiast co do budżetu to ~200PS z ARL+ vs średnio 220PS z GT22 za 6-7K PLN więcej = :ass: :ass: :chytry: Ja mam nalatane 74K km więc auto jest świeże i by się jak najbardziej nadawało ale obawiam się, że to nie jest takie piękne wszystko, gdy zależy nam na bezawaryjności i długiej żywotności. :bigok: :pub:

...czasami już mnie nachodzi myśl, że lepiej to w ogóle zacząć oszczędzać na F355 - po €45-50K chodzą - koniecznie Targa. Dźwięk nie do opisania. Chyba jedyne auto, którego nie trzeba "poprawiać". :okej: Sorry za OT. :jezor:



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: xander_88 » czw sie 26, 2010 11:15

Ral1n pisze:xander_88, chętnie bym usłyszał opinie osób z setupem B-T nt. żywotności jednostek napędowych oraz niezawodności.
BigT to nie wszystko .. sa zarówno takie na ulice jak sam wspomniales srednie 220ps i mysle ze jak tam cos padnie (jesli wszystko jest dobrze zrobione) to wlasnie turbo (wiem o wybuchajacych i takich, ktore wytrzymuja 7 min po strojeniu na drodze :lol: ) sa "grubsze" (wałek, obrobiona głowa) ~250ps i "cwiartkowcy" ;) 250-300ps ... i jesli chodzi Ci o naped w sensie silnik to jak jest wszystko ok to nie bedzie sie sypac ( widomo nie jest to juz passat dla handlowca zeby stukac 80-100 tys rocznie ;) ) . Jesli naped w sensie ( skrzynia, polosie itp.) to szczerze raz widziałem po upalaniu na cargo wysr... poloske w dosc mocnym TDI - wniosek jezdzij z glowa bedzie dobrze ;) to nie kjs :bajer:
Ral1n pisze:Ja mam nalatane 74K km więc auto jest świeże i by się jak najbardziej nadawało ale obawiam się, że to nie jest takie piękne wszystko, gdy zależy nam na bezawaryjności i długiej żywotności. :bigok: :pub:
Gdzes tam widzialem ze masz auto z 02 roku .. nie wiem skąd Ty wzieles ten przebieg ? swap ? generalny remont ? od znajomego to kupiles i wiesz ze naprawde taki jest ?
Ral1n pisze:...czasami już mnie nachodzi myśl, że lepiej to w ogóle zacząć oszczędzać na F355 - po €45-50K chodzą - koniecznie Targa. Dźwięk nie do opisania. Chyba jedyne auto, którego nie trzeba "poprawiać". :okej: Sorry za OT. :jezor:
hehh tez bym przytulil jakies evo VI TM, STI, R-34 ;) ostatnio widzialem ze stoji GT-R nowy w pakiecie 800ps ... i jak zaczelem liczyc to spoko jak bym sprzedal dom to by bylo ok ;) tylko jak zobaczylem wnetrze .. troche przymaly zeby w nim spac :grin:
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » czw sie 26, 2010 11:41

xander_88 pisze:Gdzes tam widzialem ze masz auto z 02 roku .. nie wiem skąd Ty wzieles ten przebieg ? swap ? generalny remont ? od znajomego to kupiles i wiesz ze naprawde taki jest ?
W Auto Vivie kupowałem - po prostu można rzec, że więcej stał jak jeździł. Nie praktykowałem nigdy wyciągania samochodu na "święto dyszla" wokół parku przysłowiowego, czy też nie jeździłem nim po bułki do sklepu nawet jak miałem kilometr. :hmm: Tylko dłuższe trasy. :pub: W rodzinie było jeszcze inne auto.

Co do sprzęgła to na 100% pojawi się komplet nówka Sharan BTB/ASZ.
xander_88 pisze:hehh tez bym przytulil jakies evo VI TM, STI, R-34 ostatnio widzialem ze stoji GT-R nowy w pakiecie 800ps ... i jak zaczelem liczyc to spoko jak bym sprzedal dom to by bylo ok tylko jak zobaczylem wnetrze .. troche przymaly zeby w nim spac
pozdro
A ja Ci powiem, że nie ciągnęło mnie nigdy do Japońców. Nie wiem dlaczego, ale w sumie takie pure N/A Ferrari jest czymś kultowym i nie zamieniłbym takowego nawet na 800KM GT-Ra

Ok, bo się spam zrobił.
:pub:



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: monopolowy » pt sie 27, 2010 17:52

Podepnę się pod temat. Prawdopodobnie będę miał do wymiany dwumas w Golfie IV ASZ. Na razie latam serią, ale w planach jest 200-210KM i nieco ponad 400Nm. Moje pytanie brzmi następująco - czy koniecznie szukać kompletnego zestawu sprzęgła od Sharana BTB? Może wystarczy zwykły komplet od Golfa ASZ? Nie chcę kupować czegoś co mi szybko padnie, ale nie chcę też niepotrzebnie dokładać kasy i kupować czegoś, czego potencjału nigdy nie wykorzystam


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: xander_88 » pt sie 27, 2010 20:26

monopolowy, jesli chcesz od BTB to musi być komplet (inaczej nie podchodzi) ... Na 400Nm to chyba jednak bym serie kupil ;) chyba ze chcesz na tym z 300 tys. zrobic :helm: ale tu chyba nic tyle nie wytrzyma ... Jak nie przeszkadza Ci "hałas" to zapodaj jednomas od evo ... (jak dobrze poszukasz w sieci to Rogal dawal przepis jak zrobic samemu ;)) ... Z drugiej strony jak juz wymieniasz to moze zapodaj mocniejsze ;) jak to mowia "koniami dobrze, momentem fajniej" :okej: a najlepiej to poradz sie tunera, ktory bedzie Ci grzebal co chce żeby siedziało ;)
Ral1n pisze:W Auto Vivie kupowałem - po prostu można rzec, że więcej stał jak jeździł.
To zmienia postac rzeczy ;) jak auto od nowosci w domu ...
Ral1n pisze:Co do sprzęgła to na 100% pojawi się komplet nówka Sharan BTB/ASZ.
Ciekawe czy jak nie bedziesz wkladal bt. to czy np. dłużej pojeździ z tej okazji ... w sumie fajnie bo jest zapas .. tylko ciekawe czy zwieksza zywotnosc tym samym.
Ral1n pisze:A ja Ci powiem, że nie ciągnęło mnie nigdy do Japońców. Nie wiem dlaczego, ale w sumie takie pure N/A Ferrari jest czymś kultowym i nie zamieniłbym takowego nawet na 800KM GT-Ra
No widzisz :) a mnie znowu do "bananowych" (bez urazy dla nikogo) aut nie ciagnie ... prosiak,ferrari ... japoncow nie lubie za wnetrze ... ale dzwiek i mozliwosci mnie rozbrajaja .. wiem ze w porownaniu do vaga to 2 worki pieniedzy wiecej trza miec :) ale ... evo VI , pakiet TM 6XXps 6XXNm :hehe: ahhh tylko kto tam bedzie lał do zbiornika :lol: :rotfl:
pozdro :pub:


ex: MK4 245 km/460nm

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: monopolowy » pt sie 27, 2010 21:12

Mówią że mocniejsze, ale jest różnica w cenie i nie wiem czy na 400-420Nm warto zakładać BTB. Autem mam zamiar trochę pojeździć, przywiązuję się do samochodów, myślę że z 5 lat minimum :D


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » sob sie 28, 2010 18:05

Z tego co wiem to clutch z Sharana to koszt ~2200PLN i pewnie, że zawsze lepiej mieć zapas. :helm: Poza tym w przeciwieństwie do Sachsa Racing można strzelać z II biegu (nigdy tego nie praktykowałem, heh). :hmm:

:pub:



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: monopolowy » sob sie 28, 2010 20:10

No ok, wszystko wiem, ceny też (Sharan BTB 2300zł, Golf ASZ 1800zł), tylko czy naprawdę zobaczę różnicę w jakości i żywotności dwumasu/sprzęgła? Jestem raczej nastawiony na sprzęgło Sharana (jak coś robić to porządnie), ale czy nie jest to przerost formy w 200KM i 400Nm? :) Czy to nie jest jak zakładanie GT25 żeby uzyskać 160KM :D


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: xander_88 » pn sie 30, 2010 13:14

monopolowy, ahh na sile posty nabijasz ;) jestes z Wa-wy pewnie bedziesz robil/robiles program u Witka ... zadzwoń/podjedz moze z tej okazji bedzie duzo "fajniejszy" program mimo ze male turbo ...
monopolowy pisze:ale czy nie jest to przerost formy w 200KM i 400Nm? :) Czy to nie jest jak zakładanie GT25 żeby uzyskać 160KM :D
Troche napewno .. ale jak za pol roku dostaniesz sms'a : "Ziomek leon rozbity, sprzedaje graty . GT22 i wydech za tys. zl " :grin: nie bedzie szkoda ze nie ma od BTB :grin: ?
monopolowy pisze:(Sharan BTB 2300zł, Golf ASZ 1800zł)
Znajdź fajny sklep :bajer: , zakombinuj z vat'em :bajer: i bedzie sharan w cenie golfa ;)
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » pn sie 30, 2010 15:16

xander_88 pisze:monopolowy napisał(a):
ale czy nie jest to przerost formy w 200KM i 400Nm? Czy to nie jest jak zakładanie GT25 żeby uzyskać 160KM

Troche napewno .. ale jak za pol roku dostaniesz sms'a : "Ziomek leon rozbity, sprzedaje graty . GT22 i wydech za tys. zl " nie bedzie szkoda ze nie ma od BTB ?

Właśnie tez to chciałem napisać, dużo osób decyduje się na typowe mody, czyli program, po czym po kilku miesiącach zaczyna pojawiać się niedosyt, tj. (spowszednienie wrażeń) :hmm: i pojawia się chęć na duże turbo... a tu Sharan jak znalazł... oby mnie to nie spotkało. :kac: :kac: :jezor: :hmm:

...a z tym GT25 /160PS to trafiłeś w sam raz - pewnie tyle by taki setup nadmuchał... bo zanim by się turbo nakręciło to obrotomierz już dawno na czerwone pole by Ci wjechał :pub: :pub: :okej:

Zakładaj Sharana. :pub:



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: monopolowy » pn sie 30, 2010 16:20

xander_88, chciałem za jednym zamachem zrobić turbo + soft (turbo arl albo jakieś gt18/20 albo gt18/22). Najchętniej zrobiłbym sam soft teraz (myślę że 170KM powinno pęknąć?), ale nie wiem ile Witek bierze za korektę po wymianie turbo, bo 2 razy robić nie lubię :D Chyba skończy się na tym że wpadnę do Witka na soft jak zrobię FMIC-a, a przy okazji fachowiec rzuci okiem na sprzęgło i dwumas :)


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: xander_88 » pn sie 30, 2010 16:37

monopolowy, hybrydy odraszam ( oczywiście moje zdanie) , chyba ze Witek Ci cos pewnego zaproponuje ... korekta (400-600) chyba , tzn. niewiem jak jest pozniej z jakims Bt , bo wiem ze trzeba wtedy wiecej grzebac .
monopolowy pisze:Chyba skończy się na tym że wpadnę do Witka na soft jak zrobię FMIC-a, a przy okazji fachowiec rzuci okiem na sprzęgło i dwumas :)
:bigok: od samego poczatku Cie namawiam ;) :pub:
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: trzeci5 » wt sie 31, 2010 11:53

Jeśli koło dwumasowe jest OK to wystarczy ci tylko kupić tarcze i dzcisk z Sharana 150 KM i bdzie dobrze,słyszałem równiesz ze sprzęgło z vr6 2.9 podchodzi i z audi cupe 2.6 prawdopodobnie też bo jest też o średnicy 240mm i z możliwością mątażu z kołem dwumasowym ale te info niesą potwierdzone.Ja u siebie w AJM założyłem tarcze i docisk z Sharana 150KM i jak narazie jest ok.


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

Re: Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: navwiedzony » czw wrz 02, 2010 07:44

Siemanko, Mistrzowie ;)
Żeby nie zakładać nowego topica.. Czy zestaw z Sharana BTB podejdzie również bez problemu do ARL-a??


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości