Strona 3 z 3

: czw gru 31, 2009 19:41
autor: wesol
Ja widze dwa wyjscia- pierwsze to przewrobienbie tego tdi na TD tak jak chce wlasciciel Bedzie napewno lepiej jak oryginalny 1.9TD bo bezposredni wtrysk. Zmodzic sie na wiecje kucow tez da z tym ze bez elektroniki sie obejdzie. Drugie wyjscie to sprzedanie tych czesci z 2.4D i zakup za ten sos wiazki i kompa co brakuje do tego TDI i mamy pelny motor. Jesli da sie zmodzic ta pompe od TDI na sterowanie linka to tak bym zrobil.

: czw gru 31, 2009 20:07
autor: GMS
nie bardzo to rozumiem twojej decyzji że szukasz td przecież masz silnik tdi który możesz wykorzystać a golfa z silnikiem td to też za darmo nie rozdają , z włożeniem tego td jest tyle samo roboty co tdi , można zrobić to na mechanicznej pompie koleżka wcześniej pisał co trzeba przerobić jak się zakłada tłoko rozdzielacz 10 mm i fale do tdi żeby dobrze chodziło , turbinę dajesz bez zmiennej geometrii sterowanie mechaniczne i po sprawie nie musisz wcale wrzucać całej elektryki i kompa i moim zdaniem wyjdzie to taniej jak cały golf td

: czw gru 31, 2009 20:27
autor: TomekTDi
Zgadzam się z kolegą GMS.
Jeżeli masz silnik TDi to po co szukac Golfa III TD ?????

: czw gru 31, 2009 22:07
autor: arwam
wesol pisze:Bedzie napewno lepiej jak oryginalny 1.9TD bo bezposredni wtrysk
z tym się nie zgodze bo mam bezpośrednie porównanie i nie jest ono na korzyść TDI jeśli chodzi o moc uzyskiwaną małym nakładem kosztów.
TDI jest za to znacznie bardziej ekonomiczne

[ Dodano: 31 Gru 2009 21:11 ]
GMS, do tych modów trzeba jeszcze dołączyć przeróbkę dźwigni dozownika bo mechaniczny nie ma takiej możliwości przesuwania pierścienia dozującego jak ma elektroniczny nastawnik

: pt sty 01, 2010 20:21
autor: Leon954
No takiego golfa powinienem znaleść za 2-2,5tys. a mam już klienta na przód od takiego golfa, ja wezmę silnik, skrzynie też się gdzieś sprzeda i będzie zapłacony. a gdzieś czytałem że takiego td też idzie trochę podnieść na duchu, więc zobaczymy.

: pt sty 01, 2010 21:54
autor: arwam
Leon954, jak masz TDI to dokup sobie tylko pompę od TD i przełóż tłoko-rozdzielacz do tej od TD i masz już silnik o mocy jakichś 90KM a jak się postarasz to nawet i 130-140KM powinno pęknąć na tym co masz tylko trzeba bedzie się z pompą pobawić. szkoda następnych pieniędzy wyrzucać jak możesz wykorzystać to co już masz.
jeśli dużo nim jeździsz to nie pożałujesz bo spalanie będzie naprawdę małe oczywiście jeśli w cywilizowany sposób będziesz się obchodził z pedałem gazu.
moje M-TDI nie spali 4l/100km w trasie przy płynnej jeździe z prędkościami do 150km/h przy czym w przedziale 130-150km/h spala najmniej

: ndz sty 03, 2010 23:20
autor: Leon954
No niestety jutro sprzedaje silnik TDI do vento, mam ustalone za silnik z wymianą 2000 to chyba dobrze, a za to kupie całego Golfa TD. Dzięki za pomoc chłopaki, narazie zamykam;)

: ndz sty 03, 2010 23:44
autor: arwam
jeśli chcesz kręcić wysoko to tak jak planujesz TD ale jeśli zależy Ci na elastyczności i spalaniu to już jednak TDI.
nawet M-TDI

: wt sty 12, 2010 22:22
autor: Leon954
Zamykam!

: ndz lut 14, 2010 23:12
autor: lukas25252
Wydaje mi sie ze lepiej wlozyc 1,9 tdi z kompletem kabelkow itp. ja obecnie jezdze 1,9 td ABL i szalu nie ma, glosno w kabinie i spala sporo ok 10 litrow dodam ze troszke go podkrecilem zeby w miare smigal, silniczek mam zdrowy. Kupilem passata z 1,9 tdi AFN i chce robic swapa Nie polecam 1,9 td poniewaz mam takowego a silnik naprawde w super stanie nic oleju nie pali chodzi ekstra ale kultura pracy.........

: pn lut 15, 2010 20:52
autor: Kaczor
lukas25252 pisze:Wydaje mi sie ze lepiej wlozyc 1,9 tdi z kompletem kabelkow itp. ja obecnie jezdze 1,9 td ABL i szalu nie ma, glosno w kabinie i spala sporo ok 10 litrow dodam ze troszke go podkrecilem zeby w miare smigal, silniczek mam zdrowy. Kupilem passata z 1,9 tdi AFN i chce robic swapa Nie polecam 1,9 td poniewaz mam takowego a silnik naprawde w super stanie nic oleju nie pali chodzi ekstra ale kultura pracy.........
Szukaj od razu kolektora wydechowego od Sharana/Alhambry , bo nie zmieścisz ...

: pn lut 15, 2010 22:14
autor: arwam
lukas25252,

odpowiednio i z głową przygotowany silnik TD przy takim samym nakładzie finansowym przewyższy osiągami silnik TDI ale z kulturą pracy za wiele nie osiągniemy.

: wt lut 16, 2010 16:29
autor: Kaczor
arwam pisze:lukas25252,

odpowiednio i z głową przygotowany silnik TD przy takim samym nakładzie finansowym przewyższy osiągami silnik TDI ale z kulturą pracy za wiele nie osiągniemy.
zgodzę się ale bym polemizował - owszem TD można kręcić ale raczej w cywilnym aucie typu golf gdzie jest dobry dostęp do silnika , poza tym z T4 wyścigówki się nie zrobi . Montaż TDI to pozbycie się problemów typu przegrzewanie itp - przy dokładnie zrobionej mechanice i elektryce zapominamy o temacie .
Do tego dochodzi jeszcze kwestia przełożeń skrzyni - pół roku szukałem do syncro w najdłuższym wykonaniu - worek pieniędzy i milion wykonanych telefonów, ale dopadłem w końcu .