Strona 3 z 8
: wt gru 01, 2009 11:16
autor: morfeusz86r
a jakie to są modele turbin?
: wt gru 01, 2009 11:21
autor: arwam
morfeusz86r, tego już nie wiem bo w BMW nie siedzę.
w każdym bądź razie za duży to układ na nasze silniki może koło 3000rpm albo 2500rpm by się dopiero pojawiało się ciśnienie doładowania.
: wt gru 01, 2009 11:56
autor: morfeusz86r
zawsze turbiny można zastąpić jakimiś mniejszymi. np jakąś z 1.6td i dotego dać gt22 tylko bez geometri.
ktoś wie jakie turbiny bmw stosuje w tym układzie?
: wt gru 01, 2009 14:58
autor: arwam
morfeusz86r pisze:np jakąś z 1.6td
turbiny z 1.6TD wstają później niż turbiny z 1.9TD
: wt gru 01, 2009 15:13
autor: KrzychuKrzys
morfeusz86r pisze:zawsze turbiny można zastąpić jakimiś mniejszymi. np jakąś z 1.6td i dotego dać gt22 tylko bez geometri.
ktoś wie jakie turbiny bmw stosuje w tym układzie?
Nawet jakbyś ogarnął sobie małą zwinna turbinkę z jakiegoś peugeota 1.4 hdi z geometrią to wyobrażasz sobie ile to jest rzeźbienia żeby zrobić ten zawór kierujący i przegrodę?
: wt gru 01, 2009 17:59
autor: morfeusz86r
rozmawiamy czysto teoretycznie. nie mam kasy na aż takie mody.
jeśli z gt22 można wyciągnąć około 230 koni to przy takim układzie można dać coś jeszcze większego.
: wt gru 01, 2009 18:07
autor: arwam
morfeusz86r pisze:jeśli z gt22 można wyciągnąć około 230 koni to przy takim układzie można dać coś jeszcze większego.
i wtedy korby będą bardziej pogięte niż kiełbasa w maszynce do mielenia mięsa
: wt gru 01, 2009 18:23
autor: morfeusz86r
zawsze można złożyć mocniejszy dół. ale jeśli 1z-ty wytrzymują 200 koni to asz/arl 300 koni powinien wytrzymać.
sterując 2 turbinami mozna chyba ładniej poprowadzić wykres i mieć konkretny moment już os dołu.
BMW rozwijała moc 286 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości aż 580 Nm przy 1750 obr/min
wykresy
http://www.rri.se/spec/view/png/graph/S ... W-Nm-C.png
http://img15.imageshack.us/img15/5249/bmw335dchip.jpg
[ Dodano: Wto 01 Gru, 2009 ]
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/233/02085a91ff6e93aamed.jpeg)
niezłe bydle
: czw gru 03, 2009 20:00
autor: kkolekk
jaka to kkk
: czw gru 03, 2009 20:34
autor: morfeusz86r
ale modele
: pn gru 07, 2009 13:12
autor: kkolekk
toffic
wrzuć jakiś schemat jak ty połączyłeś turbiny
: pn gru 07, 2009 17:57
autor: DaroD
Na innym forum czytalem o polaczeniu dwoch turbin k14\lub t2, Ale nie wiem jaki final tego byl. Ktos sie orjentuje?
Albo jakis schemacik?
: sob gru 12, 2009 11:27
autor: hanti
BMW i MAN TGL( ciężarówka) mają wsadzone biturbo K14/K26 to daje radę, ale jest dosyć sporawe i ciężkie do wsadzenia.. jak znajdę foto to zapodam
: sob gru 12, 2009 12:54
autor: t0mal
niezłe bydle
Ja to bym zasadził samo K26
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Nie jest wiele większe od Garretta T3. W audi zaworówkach były.