: pn gru 07, 2009 23:37
tomek08, powiem tak ze wiele na tym nie jezdzilme , tym bardzije ze auto wtedy bylo praktycznie bez trubiny, wiec nie moge za duzo sie wypowiadac, ale glownie to co w pierwszych postach napisalem
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
rav_tdi,Pisałem nawet o tym, że po co w takim razie montują takie dużo koła zamachowe w tirach, gdzie głównie chodzi o NM i elastyczność, o podjeżdżaniu pod górke w 5os. na 5tym biegu, itp.
wesol pisze:to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika).
i to może mieć znaczenie w dieslach, ponieważ tam występują większe, o wiele większe ciśnienia sprężania.wesol pisze:Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki.