Strona 3 z 3

: pn wrz 21, 2009 22:18
autor: Michal_wk
czemu lepiej na jednomasowe? ten silnik nie wymaga kola dwumasowego? nie wiem do konca na czym to polega :/? i co do turbo przeczytalem na tym forum ze turbiny od asz-a sa strasznie czule i sie sypia :/?? czy mam tego nie sluchac ;)? i zmiana programu kosztuje tyle samo co nowy?

: pn wrz 21, 2009 22:28
autor: Broker89
program musisz robić na nowo, co do czułości turbin to nie spotkałem się z czymś takim, każde turbo wymaga należytego użytkowania, chłodzenia po jeździe itd.itp. ja mam turbawe od 170tys i nic się nie dzieje. Co do jednamasu od vr-a to jest to popularny zabieg montowania w Tdi 5biegowych w 6biegowych instaluje się komplecik od VW Sharana.

: pn wrz 21, 2009 22:37
autor: Michal_wk
to moze ktos z Was wie czemu w takim razie w ATD jest dwumas? czy wszystkie tdi tak maja? od sharana podobno sa mocniejsze te sprzegla nie ma takich do 5 biegowych skrzyn ;)?

: pn wrz 21, 2009 23:41
autor: cornyvlad
witam posiadacza ATD :) dwumas jest po to by "oszczedzic" skrzynie, bierze wiecej na siebie drgan silnika. Wlasnie samemu sie dziwie ze ludzie wkladaja jednomasy i im skrzynie sie nie sypia... jeszcze

: wt wrz 22, 2009 00:02
autor: grzegorzp
nie ma się co dziwić, skrzynie mają ogromny zapas wytrzymałości.

: wt wrz 22, 2009 00:08
autor: Michal_wk
czyli mam zakladac 1 czy 2 mas ;) i co z tymi sharanowskimi sprzeglami ;)?to prawda ze sa mocniejsze i wytrzymalsze??

: wt wrz 22, 2009 00:22
autor: grzegorzp
jak chcesz więcej niż 320-330Nm to wkładaj jednomas a jak taki moment Ci wystarczy to spokojnie możesz wkładać dwómas. ja osobiście polecam to drugie rozwiązanie

: wt wrz 22, 2009 16:08
autor: tjwasiak
Nie chcę rozpętywać wojny, ale jeśli chodzi o soft EDC15, to naprawdę nie ma żadnej różnicy do jakiego znanego tunera się nie pojedzie... Tam już po prostu wszystko jest znane, sprawdzone i proste. Druga sprawa - ATD ma koło dwumasowe poza Fabią (moja ETKA nie pokazuje więcej niż jednego koła dla ATD w Fabii). Co do sprzęgieł z Sharana - podobno są mocniejsze, nie wiem, nigdy nie sprawdzałem w jednym i tym samym aucie kilku sprzęgieł na przestrzeni krótkiego odcinka czasu, a chyba inaczej to nie za bardzo można to porównać... Ja mam sprzęgło z AJMa wraz z dwumasą, które mi trzyma(ło) 440Nm.

: wt wrz 22, 2009 16:18
autor: grzegorzp
1- masz AJM-a ze skrzynią 5 czy 6?
2 na jakiej hamowni wyszło te 440Nm?


BYŁY AJM z 5 i z 6

: wt wrz 22, 2009 16:21
autor: Broker89
grzegorzp, 320-330nm to on teraz tyle ma po lajtowym programie, jeśli chce turbo ASZ to moment będzie celowany w 410nm, sprzęgła od ASZ ponoć wytrzymują do 220HP jednak ludzie wolą zakładać już sharanowe powyżej 200, moim zdaniem mija się to z celem w twoim przypadku bo zrobienie grubego moda wymaga grubych pieniędzy, okaże się że taniej wyniesie cie wymiana silnika na ARL :grin: (żarcik)

[ Dodano: 22 Wrz 2009 16:21 ]
grzegorzp, AJM chyba już był z 6

: śr wrz 23, 2009 00:54
autor: tjwasiak
AJM były z 5 i 6tką. Ja mam przepiękną hybrydę - short block AUY (z Galax'y :D), głowicę ATD po obróbce, sprzęgło z dwumasą AJM (skrzynia 6 biegów dłuuuuga) i jedyne słuszne seryjne pompowtryskiwacze. No i turbosprężarkę "która wogóle nie będzie działać"... Do tego wolny (dosłownie, bo tłumik to jest pusty już chyba) wydech i bardzo brzydki dolot.

Pomiar był robiony na obciążeniówce, ale na starym silniku - ATD + obecne pompki i turbo (z seryjnym IC i wydechem). Obecnie moim ogranicznikiem momentu jest sprzęgło - na 5 i 6 biegu niestety się ślizga, a na 4 jak się zapomnę to też może się zdarzyć. Ale ten stan rzeczy utrzymuje się już 2 lata... I dopóki tylko ja dosiadam Golfa to jest "stabilnie".

: śr wrz 23, 2009 09:29
autor: grzegorzp
potocznie jeżeli sprzęgło nie trzyma na 4/5i 6 to się mówi że już się skończyło