sagon pisze:Źle mnie chyba zrozumiałeś,mnie głównie chodzi oto,że "pisząc" program,tuner,czy inny znawca tej trudnej sztuki,nie musi posiadać hamowni,ale musi za to bezwzględnie posiadać vag-coma...
Popatrz na to z drugiej strony.
Na volkswagenie świat się nie kończy.
Dobry tuner... nie może się opierać na jednej marce ...bo robi się strasznie monotematyczny.
Zatem, musi posiadać szereg dobrych testerów diagnostycznych by mógł dogłębnie zdiagnozować to, czego modyfikacji się podejmuje.
Zatem, musi inwestować. Dlatego musi trzymać ceny, by takie inwestycje mu się spłacały.
Może też zainwestować w dobrą hamownię, która ukaże wypadkową sprawności auta.
sagon pisze:
Jeżeli odczyty z poszczególnych kanałów nie pokazują żadnych znacznych odchyleń,to nie ma prawa być dołków.
Jeżeli turbina dmucha równo i idzie po mapie,dawek też nie tnie,przepływka ma prawidłowe wskazania,to ewentualne dołki po shamowaniu są raczej niemożliwe.
Ale dla niektórych to wykres jest najważniejszy,a to tylko dwie kreski,które pokazują przybliżone wartości mocy i momentu.
Co do hamowni,jak jest,to dobrze,ale nie jest bezwzględnym warunkiem,bez którego nie da się poprawnie zmodyfikować oprogramowania.
Doświadczony tuner jest w stanie określić przybliżona moc i moment "pisząc" program.
...
.
A co kiedy ...mamy na ten przykład do czynienia... powiedzmy, z Iveco Daily, jakie skończyłem przed chwilą ?
Jest czym zdiagnozować, wszystkie parametry w normie, a przyrost po modyfikacji robionej pod parametry wejściowe daje mierny przyrost ?
Hamownia, która ponoć jest zbędna, pokazała z deklarowanych 130PS, ledwo 104PS.
Zaznaczam, podczas diagnostyki w trakcie próby drogowej wszystkie parametry w normie.
Jaką moc wytypować klientowi, jeśli.... a co na prawdę nie jest łatwe w przypadku auta o dużej zabudowie i słabym silniku, w dodatku z napędem na tył stwierdzić tak naprawdę czy jedzie gorzej, jeśli tak to o ile gorzej od podobnego egzemplarza ...tym bardziej że z takimi autami modzić się klienci nie przyjeżdżają , jak po bułki ?
Pada diagnoza, zabite końcówki wtryskiwaczy.
Modyfikacja wnosząca różnice 2 krotności normalnej modyfikacji, a dająca przyrost ledwo 30PS i 60Nm potwierdza słuszność diagnozy.
Gdyby nie było czym zmierzyć ...po prostu ...wyszło by na tunera faję i tyle...