Strona 3 z 4

: pn mar 16, 2009 10:24
autor: mirass
uysy pisze:
oczywiście ze sie da...
ale ja nie pytałem czy się da :)
napisz jak klient pojeździ na tym modzie 30 tys kilometrow
Ale na którym?? Bo są dwa. I w jakich proporcjach używania wybranego?
mirass pisze:z nowa głowica
Najważniejsze to wszystko wiedzieć mimo braku danych :)
niestety wiem co się dzieje z główką w PD jak zbyt wysoko się kręci, a jak to auto ma być do sportu to popracowałbym nad momentem obrotowym

: pn mar 16, 2009 10:32
autor: tomasz25
mirass pisze:niestety wiem co się dzieje z główką w PD jak zbyt wysoko się kręci

to co zrobic z nią by za szybko nie padła(jakas obróbk) ?

: pn mar 16, 2009 12:02
autor: jaro4444
Szumal pisze:W normalnie uzytkowanym 1.9 tdi przy 4500 rpm prędkość liniowa tłoka wynosi jakieś 7,12 m/s. W tym samym silniku przy 6 tys rpm tłok bedzie mial predkość liniowa ok 9,55 m/s
Kolego tłok robi dwa suwy w jednym obrocie więc przy 4000 obr min, średnia predkość tłoka wynosi 14.325 m/s dla TDI, a dla BMW M3 E46 skromne 25 m/s przy 8500 obr/min :helm:

: pn mar 16, 2009 14:51
autor: cowboy
tomasz25 pisze:za 30 tyś.będzie sportowy wałek :)
tomasz25, założ sobie lepiej wydajniejsze końcówki do tych pompek (seryjnie masz 185tki) np. jakies 0.220mm i nie bedziesz potrzebował kręcić do 6000 rpm :)

: wt mar 17, 2009 00:51
autor: Szumal
jaro4444 pisze:
Szumal pisze:W normalnie uzytkowanym 1.9 tdi przy 4500 rpm prędkość liniowa tłoka wynosi jakieś 7,12 m/s. W tym samym silniku przy 6 tys rpm tłok bedzie mial predkość liniowa ok 9,55 m/s
Kolego tłok robi dwa suwy w jednym obrocie więc przy 4000 obr min, średnia predkość tłoka wynosi 14.325 m/s dla TDI, a dla BMW M3 E46 skromne 25 m/s przy 8500 obr/min :helm:
Tak, moje niedopatrzenie zapomniałem ze skok tłoka razy dwa suwy dla jednego obrotu wału.- dzieki za interwencje

: pn cze 08, 2009 21:00
autor: arwam
cowboy pisze:nie kłamie 1.6TD mozna spokojnie zakręcić do 5500 rpm
cowboy,

To ja Ci powiem że 1.6TD można zakręcić do 6500 i to z mocą
a 1.9 to z mocą jedzie tylko do około 5000-5200rpm i chyba tego nic nie zmieni chyba żeby skrócić skok tłoka a zwiększyć średnicę tłoka wtedy myślę że to by egzamin zdało

: pn cze 08, 2009 23:11
autor: Dario84
No to pokaz jakis wykres na 6500 bez spadkow mocy

: wt cze 09, 2009 09:50
autor: arwam
Dario84 pisze:No to pokaz jakis wykres na 6500 bez spadkow mocy
wykresu nie mam ale daj mi 1.6 TD turbo GT2052V i ja się pompką wtryskową zajmę i wtedy chyba już wqogóle niespojrzysz w stronę benzyniaków :helm:

: wt cze 09, 2009 12:12
autor: cowboy
wykresu nie mam ale daj mi 1.6 TD turbo GT2052V i ja się pompką wtryskową zajmę i wtedy chyba już wqogóle niespojrzysz w stronę benzyniaków :helm:
ale swojego kręcisz do 5000 rpm z tego co widac na filmiku :)

[youtube][/youtube]

: wt cze 09, 2009 16:22
autor: arwam
cowboy pisze:ale swojego kręcisz do 5000 rpm z tego co widac na filmiku
cowboy, nie wiem czy pamiętasz ale to jest 1.9TD i one już sie tak nie kręcą.
sądzę że to jest głównie wina dłuższego skoku tłoka ale za to 1.9 ma większy moment obrotowy

[ Dodano: 09 Cze 2009 16:23 ]
P.S. cowboy, masz może jakiś filmik jak twój jeżdzi żeby jakieś porównanie mieć?

: wt cze 09, 2009 18:17
autor: euglen
arwam pisze:wykresu nie mam ale daj mi 1.6 TD turbo GT2052V
Sprawdzone i nie tędy droga...
Jak już koniecznie coś modzić to tak jak Zaprzal, czyli duże turbo na WG.

: wt cze 09, 2009 18:53
autor: Matijas
arwam pisze:P.S. cowboy, masz może jakiś filmik jak twój jeżdzi żeby jakieś porównanie mieć?
Ja mialem podobna moc i graty jak cowboy, a jezdzil tak:



MOznabylo lepiej, ale bylem operatorm i kierowca w jednym;)

: wt cze 09, 2009 20:28
autor: arwam
euglen pisze:Sprawdzone i nie tędy droga...
Jak już koniecznie coś modzić to tak jak Zaprzal, czyli duże turbo na WG.
nie sprawdzałem na dużej pompie ale myślę że jeśliby unikać dużego momentu obrotowego w dolnych obrotach to nie powinno nic się stać
u mnie kręcił się z mocą do 100km/h na drugim biegu i możesz nie wierzyż ale tak było zresztą poczytaj mój temat o moim aucie na początku.
w moje potrzeby lepiej trafiał 1.6 niż 1.9
ale to są tylko moje odczucia nie mówię że będzie górował parametrami tylko że dużo wyżej się kręcił co dawało przewagę w sprincie.

: ndz cze 14, 2009 12:39
autor: anaba255
arwam pisze:cowboy, nie wiem czy pamiętasz ale to jest 1.9TD i one już sie tak nie kręcą.
sądzę że to jest głównie wina dłuższego skoku tłoka ale za to 1.9 ma większy moment obrotowy
pomysl o silniku 1.5D z mk1, mniejszy skok tłoka niż 1.6D