Strona 3 z 6

zmiana na wieksze turbo

: wt lip 29, 2014 17:25
autor: Tomos15
Aktualnie jest czysta seria a to co chciałbym uzyskać to około 160 km - 165 km, chodzi mi głównie o poprawienie parametrów przy wyprzedzaniu i sprawne poruszanie się bez zbędnej rzeźby i wpływu na trwałość. O ARLu myślę bo jeśli się okaże że jednak nie sprzedam auta, to w przyszłości kto wie, może coś więcej. Czyli odpuszczam sobie tego icka i płukam seryjnego + kratka, czyli jak dobrze myślę to wystarczy wyciąć kawałek tego nadkola oraz osłonić go kawałkiem drobnej siatki.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 13:00
autor: ostryt4
Panowie, a czy do AFNa dało by radę upchać turbo od Volvo s60 silnik D5 ?
Zdaje się w serii one mają około 170 koni.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 13:39
autor: wesol
Lądują jeszcze większe.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 13:44
autor: ostryt4
Dopiero zacząłem się tematem interesować gdyż bardziej miałem na myśli wrzucenie turbo BRD lecz widzę że po niewielkich przeróbkach takie GT2052V też ma rację bytu tym bardziej że ceny są bardziej przystępne.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 17:36
autor: wesol
Lepsze i w sumie drozsze moze o 150 zl jest tez od volvo D5 ale nowszego GTB2056. Lepiej wstaje. Praktycznie tak jak turbo ASZ/ARL moze o 200 obr pozniej a moze i nawet nie. starcza na moce pod 250 koni. Tyle ze GT masz na podcisnienie juz ori a tu trzeba modzić.
Poczytaj na forum bo tu turbiny przerabiane byly rozne a nawet temat byl o dwóch turbinach naraz.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 17:59
autor: ostryt4
Czegoś nie rozumiem, proszę wyjaśnić.
Ori AFNowska turbina też jest sterowana podciśnieniem więc w czym trzeba modzić ?

Re: zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 18:02
autor: Xandar
Koledze pewnie chodziło o modyfikacje bebechow tzn wirnik, rdzeń itp i pewnie flansza

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 18:04
autor: wesol
Napisalem ze siliki volovo D5 byly dwa. Starszy mial tak ajak podales GT2052 i jest na podcisnienie ze nic nie musisz przerabiac. Ten silnik w volvo ma 163 konie chyba. Nowszy D5 mam 180 koni i jest na turbo GTB2056 i jest sterowany silownikiem elektrycznym a nie podcisnieniem. Ta GT wstaje duzo gorzej jak GTB. GT koszt uzywki okolo 400 zl a GTB 600 zl .
Oczewiscie nie podchodza te suszary p&p i trzeba je na kolekotrze wlasne z AFN albo innego posadzic z flansza odpowiednia dorobiona albo przyspawac na stale jak i wyjscie na wydech i pod muszel zimna tez ale to oczewiste.

zmiana na wieksze turbo

: czw lut 26, 2015 18:13
autor: ostryt4
Ok, czaję.

zmiana na wieksze turbo

: sob lut 28, 2015 23:11
autor: Alex360
Witam.
Właśnie jestem na etapie wymiany wtrysków (czekam aż wrócą z przezbrojenia). W innym temacie otrzymałem info że nie muszę od razu stroić ECU więc zacząłem szukać większej turbiny. Długo nie musiałem szukać bo akurat kolega miał na handel AWXa (też czekam na paczkę).
Ale nie to jest moim pytaniem.
Skoro AFN ma 2.5 barowy mapsensor to co da montaż większej turbiny skoro VNT15 można podkręcić do 1.5 bara ?

zmiana na wieksze turbo

: ndz mar 01, 2015 09:24
autor: wesol
Doladowanie nie jest ustawine liniowo w calym zakresie. To ze nawet turbo od 1Z wytrzyma 1.5 bara nadcisnienia czyli bezwzglednego 2.5 bara ale pryz obortach 2500 to kazdy wie. Z tym ze te 1.5 bara przy 4000 obr spowoduje ze to turbo odleci juz za peirwszym podejsciem. Takie turbo od AWX moze pompowac wiecej tez oczewiscie ale tez mozna ustawic np 2400mBar prawie że do 4000 obr czego na tej starej suszarce nie mozesz wykonac bezpiecznie.

zmiana na wieksze turbo

: sob mar 07, 2015 22:39
autor: Alex360
Dziś jestem po wymianie vnt15 na gt1749va. Aż ciężko uwierzyć że nie było przeszkód wszystko p&p :)
Niestety zauważyłem też minusy tego zabiegu. Turbo późno wstaje, ładowanie 1 bar dobiero przy 3000 obr.
Co może być przyczyną takiej pracy?

Chciałbym zaznaczyć że to AFN z wtryskami 1Z, moje już trzeci tydzień są u speca który miał je przezbroić na 230stki....

Re: zmiana na wieksze turbo

: sob mar 07, 2015 22:41
autor: Xandar
Alex360 pisze:Dziś jestem po wymianie vnt15 na gt1749va. Aż ciężko uwierzyć że nie było przeszkód wszystko p&p :)
Niestety zauważyłem też minusy tego zabiegu. Turbo późno wstaje, ładowanie 1 bar dobiero przy 3000 obr.
Co może być przyczyną takiej pracy?

Chciałbym zaznaczyć że to AFN z wtryskami 1Z, moje już trzeci tydzień są u speca który miał je przezbroić na 230stki....

Czy jak wymieniłeś turbo to zrobiłeś korektę mapy ?
Jeżeli tak to sprawdź jeszcze jak gruszka może nie trzyma ciśnienia.

zmiana na wieksze turbo

: sob mar 07, 2015 23:10
autor: Alex360
Nie, jeszcze nie robiłem zmiany mapy ponieważ cały czas czekam na wtryski które wysłałem do przezbrojenia.
Jak dotrą będę leciał na zrobienie softu pod 230stki turbo awx na ori pompie.
Mówisz o gruszce od sterowania kierownicami?