1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: czarodziej6969 » sob gru 31, 2011 18:09

w Twoim przypadki jezeli celujesz w okolice 250KM to bym robil AVF tego co masz ;) moze nie uzyskasz 250KM ale 240 realne a tu juz nie bedziesz musial bawic sie w swapy. Do Ciebie nalezy decyzja, wszystkiego dobrego w nowym roku ;)



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 31, 2011 19:24

ja zastanawiałem sie nad swapem do Golfa 5 właśnie 2.5 z T5 i kupić piec ok 6-7 ts elektrykę z ECU minimum 500 , flasza pomiędzy skrzynie a silnik , sprzęgło od Radzikowskiego 1000 , kwestia kompresora klimy bo w tych silnika jest inaczej realizowany napęd nie przez pasek , i podobnie z alternatorem tez trzeba z tamtego silnika mięć to , pompa oleju tez jest wbudowana w silnik w moim przypadku trzeb było by jakąś wyłączyć bo mam elektryczne, wszystkie przewody Klimy wodne trzeba by dorabiać nie mówcie o orurowaniu do IC , w 4motion z tyłu za silnikiem było by bardzo ciasno i był by kłopot z większą turbiną ale to da sie zrobic...
następna sprawa to elektrykę jakoś ogarnoc , podejrzewam ze za 1000zł nie bardzo by ktos chciał to robić...
wystroić ... i 12ts nie starczy na pewno
pasowało by zapodać GTB22 i jak modzic to żeby było blisko 300 to pompki tez trzeba by wymienić…



arwam

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 01:48

triku88 pisze:wrzucenie R5 174 do paska.
Tylko tam juz silnik wzdluznie czyli tlyko od touarega przypasuje (chyba ze jeszcze jakies modele mialy podluznie, bo nawet volvo s80 ma poprzeczniaka)
tak wiec czy podpasuje pod mache bez przerobek mocnych? i jak wyglada jego modzenie zeby wyszlo okolo 250-270km/500-550nm?
turbo(jakie) + ic + pompowtryski, jakie? Al? czy tam cos innego bylo? czy byl na pompie?

w passatach B5 będzie ciężko pogodzić długość silnka R5 i chłodzenie jego. wiem bo sam jestem z trakcie Swapa w Audi 80 CoupeB3 na 2.5TDI R5 AAT na mechanicznej pompie.

chłodnice prawdopodobnie będziesz musiał dać koło silnika tak jak było a Audi'czkach z silnikami R5
pozostaje jeszcze kwestia przerobienia łap bo B5 to ta samo niemal co A4 jeśłi o komorę silnika chodzi. jest inna odległość pomiędzy poduszkami niż w/w audi.


ogólnie silniki bardzo udane pod warunkiem że są na pmpie wtryskowej a nie PD
z tego co wiem szczególnie często się w nich obrabiają gniazda pompek itak jak ktoś tu napisał problem z pompą wody która jest powiązana z rozrządem. jak się awaria takiej pompy skończy nie muszę mówić.

proponowałbym poszukać podobnego silnika na pompie wtryskowej.
choć jeśli piszesz że chcesz podejść do tego hobystycznie to proponujesilnik na czynniki pierwsze rozebrać i co Ci się nie spodoba to wymienić.
będziesz przynajmniej wiedział na czym jeździsz. a co do tego że te silniki mają nalatane sporo to tym się nie przejmuj. am takiego R5 po naprawdę dużym przebiegu i na cylindrach nadal są ślady honowania więc to świadczy jak najlepiej i ich trwałośći zwłaszcza jak chodzą na ori setupach. codo przebiegu to nie powiem Ci jaki bo byś mnie wyśmiałi nie uwierzył a silnk po za raz robioną głowicą miał się cały czas świetnie



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: gino_gti » wt sty 03, 2012 20:59

arwam,

musialby sobie obciac jeden garnek albo wystawic rozrzad przed atrape zeby zmiesci r5

krzys-jeruzal,

jakbys sobie wlozyl na mechanicznej to rzadnej przejsciowki nie potrzebujesz wszystko jest proste do zrobienia ;)



arwam

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 21:16

gino_gti, jakbyś chłodnice umieścił obok jak w starszych audi to silnk kończyłby się tuż pod pasem przednim tak jak w starych audi.
ale fakt faktem rzeźba musi być ostra żeby tak to włożyć.
tu w przeciwieństwie do takiego audi wszystko musisz rzeźbić. od mocowań chłodnicy po mocowania silnika.
za to dźwięk pięcio cylindrówki jest niepowtarzalny i te silniki przy małych wkładach w osprzęt z racji pojemności robią naprawdę fajne cyferki.
bo ile np 1.9 masz zrobionych na 300KMi jaką kasę musisz włożyć żeby to osiągnąc? a ile w przypadku 2.5 ?


w przypadku A4 czy paska B5 zawsze silnik można nieco cofnąć na łapach bo tam w przeciwieństwie do A80 masz dużo miejsca z tyłu silnika.



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: gino_gti » wt sty 03, 2012 21:40

arwam,

mi chodziło o to ze jakbys zalozyl silnik przy takim ulozeniu skrzyni jak jest przy silniku R4 to sie nie zmiescisz jak bedziesz kombinowal z przesunięciem skrzyni do tylu to może tak ale reki bym sobie obciąć nie dal bo ostatni z głupot jak stal u mnie tdi pd w b5 i odmierzyłem 58 cm to wyszedłem przed znaczek VW akurat co do chlodnicy nie sadze ze byloby to ciezkie do zrobienia skoro dzialalo to dawniej w audi czemu by nie mialo zadzialac teraz.



arwam

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 22:09

gino_gti, nie chodziło mi że nie zadziałą tylko że będzie sporo rzeźby. bo ja swapuję 2.5TDI na mechanicznej pompie do A80 tu po za dorobieniem mocowania skrzynie biegów, zmiany przegubów wewnętrznych, oraz przerobieniu mechanizmu zmiany biegów a raczej zastąpieniu innym to masz czystą przyjemność swapowania boco prawda bedzie bardzo ciasno ale nie mal wszystko powinno pasować. jedynie co mnie martwi to to że może być konieczność usunięcia mocowania aku komory silnika i przeniesienia go do bagażnieka czego bym chciał uniknąć bo strasznie nie lubię elektryki



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: krzys-jeruzal » śr sty 04, 2012 20:27

gino_gti, to mówisz ze pasuje na mechaniczną skrzynia od 1.9 -2.0 po silnik r5 pd tdi a rozrusznik ???



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: gino_gti » śr sty 04, 2012 20:40

na silnik z mechaniczną pompą VP spasuje skrzynia p&p co do PD nie wiem bo jeszcze nie mailem z takim styczności ale według tego co widzialem na zdjeciach to raczej moge zaryzykować stwierdzenia że tak.
ogólnie zrobienie R5 z napedem na przód jest stosunkowo łatwe do zrobienia jeżeli to porównujemy np z założeniem R5 do golfa z 4x4 tylko nie byłyby to małe koszty. nie obejdzie sie bez półosiek na zamówienie i dorabiania wszystkich mocwań silnika. wiec jest to swapowanie bardziej zawansowane bo mamy tez malo miejsca z lewej i prawej strony :) w sensie miedzy podłożnicami

a co do kosztownosci takiego zabiegu to juz serio moge sie wypowiedziec :D



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: gino_gti » pt sty 06, 2012 20:24

krzys-jeruzal,

ale nie na skrzynie z 1.9 :D



arwam

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: arwam » sob sty 07, 2012 13:24

gino_gti pisze:krzys-jeruzal,

ale nie na skrzynie z 1.9

gino_gti, przy wzdłużnych silnikach czy to R4 czy R5 kibel na sprzęgło jest ten sam.

sawmen pisze:nie wiem z kąd kolega czerpał ta informacje, ale mam audi a6 c4 96r, silnik 2.5 140km ael ustawiony wzdłużnie, chłodnice mam idealnie przed silnikiem
to odszukaj dowolną audi 80 z pięciocylindrowym silnikiem i pokaż mi która miała chłodnicę przed silnikiem.
a mały przykład tutaj:
http://allegro.pl/audi-90-2-3-tanio-i2025966339.html" onclick="window.open(this.href);return false;


co prawda audi 90 ale mechanicznie to samo. różnica w wyposażeniu jest.

a chcąc włożyć to do B5 żeby z zewnątrz nic nie było widać to trzeba silnik w mocowaniach do tyłu przesunąć, zeby się zmieścił w komorze silnika ale i tak będzie wtedy ciasno.



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: gino_gti » ndz sty 08, 2012 00:34

arwam,

przy wzdluznych tak wszytsko jest p&p przy poprzecznych nie :)



arwam

1.9tdi czy 2.5TDI R5 - oba 150 KM - ktory lepszy??

Post autor: arwam » ndz sty 08, 2012 01:07

gino_gti pisze:przy wzdluznych tak wszytsko jest p&p przy poprzecznych nie

moze nie do końca ale swapowanie "wzdłóżniaka" to jest przyjemność a nie męka jak w niektórych wypadkach jeśli chodzi o swap poprzeczniaka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości