Grzebanie - AFN

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz lis 09, 2008 12:51

KarQ pisze:Po przeliczeniu kosztów modyfikacji z zakupem auta wyszła dość pokaźna sumka jak na golfa III. Pojeżdżę tak jak jest, sprzedam i dołożę do PDeka (IV, Passat B5FL) może trafi się IV z ARLem, a w tych przypadkach po programie najmarniej 170KM i 360Nm będzie i do jazdy na co dzień w zupełności wystarczy
nikt nie mowil ze bedzietanio;p tuning to nie jest tania zabawa i trzeba sobie zdac sprawe :bigok: Dobrze mysliszkupuj ARL`a i jego tuninguj :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » ndz lis 09, 2008 15:14

Jakbym miał w obecnej chwili wydać 20tysia na auto - zabawkę, to bardzo możliwę, że przeznaczyłbym 10tysia (bo auto już mam) na zrobienie +- 200Km i 2xtyle Nm, wyciągnął kompletnie wnętrze, wstawił klatkę i kubły. Ale autem jeżdżę dzień w dzień.

Leon FR bardzo mi się podoba, ale cena już mniej :bajer:


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 13, 2008 09:52

2 pytanko...co się zmieni jak wymienię wtryski na 216?...czy będzie odczuwalna zmiana?...czy dopiero po zmianie turbo i założeniu fmci będzie coś czuć?
zmiana będzie własnie po wymianie wtrysków na 216 :P

około 15-20KM i 25-30NM
mally pisze:3 gdzie kupie turbo awx lub chybryde awx/arl? jaki koszt:)?
allegro

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=672700

lub

http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=5463665



paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » pt lis 14, 2008 21:11

podczepiam sie pod temat ale z konkretnym pytaniem. Celuje w moc 160-170 km. Planuje 216, większy cooler i turbo tylko teraz moje pytanie czy warto mi dopłacać i kupować hybryde ARL/AWX czy na tą moc nie poczuje różnicy jeżeli wstawię turbo od AWX, tańsze i bardziej dostępne...



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » pt lis 14, 2008 21:37

paweloli007 pisze:czy warto mi dopłacać i kupować hybryde ARL/AWX
na to pytanie powinienes sobie odpowiedziec sam.... czy warto, czy warto dla ciebie w sensie wydawanie kasy (tuning nie jest oplacalny - NIE WARTO!! ) , czy warto zeby auto mniej dymilo, czy warto zeby turbo bylo mocne i nie wykorzystywane...

ludzie!! szlak pt "wiecej mocy z tdi" jest przetarty!! czy to VP czy PD w roznych wariantach mocy !!! . Nie ma sensu zadawanie pytan i powtarzanie tego samego non stop !!, w kolko to samo!! i nie myślcie, ze kazdy przypadek jest odosobniony i kazdemu trzeba doradzac...z osobna.

WYSTARCZY POSZUKAĆ i samemu wyciągnąć wnioski :bigok:
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 21:44 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » sob lis 15, 2008 17:28

paweloli007 pisze:podczepiam sie pod temat ale z konkretnym pytaniem. Celuje w moc 160-170 km. Planuje 216, większy cooler i turbo tylko teraz moje pytanie czy warto mi dopłacać i kupować hybryde ARL/AWX czy na tą moc nie poczuje różnicy jeżeli wstawię turbo od AWX, tańsze i bardziej dostępne...
Czołem kolego, widze że jestes z Gdańska, ja także, jak byś miał ochotę na 216-ki wtryski, daj znak na priv, mam nowe nierozpakowane jeszcze od Grzegorza (Cowboya), sprzedaje auto w związku z tym nie będzie już modyfikacji, nie będą mi potrzebne..
Nawiasem jeśli już chcesz zmieniać turbo i wyjmować oryginalną całkeim przyzwoitą suszarkę, to idź w hybrydę, turbawka od AWXa to chyba nie jest rewelacyjne rozwiązanie.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob lis 15, 2008 17:30 przez kkk13, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob lis 15, 2008 20:58

Fido_dido pisze:no i marze kolego robisz :)

pamietaj chcesz jedzic nie tuninguj go :hmm:
święte słowa - gdzieś je słyszałem :okej: :smoke:



Awatar użytkownika
karol_zary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:56
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: karol_zary » pn gru 08, 2008 23:05

witam . mam do was następujące pytanka. Mianowicie zamierzam kupić Golfa III TDI z silnikiem AFN . Mam właśnie takiego na oku. Mianowicie jest to wersja GT z 96 roku z klimą w świetnym kolorze , którym ja nazywam perłowym nie srebrnym lekko wpadającym w niebieski.Ale do rzeczy . Jest właśnie taki Golfik do sprzedania . Jest on lekko zmodyfikowany: posiada większe turbo-robiła to firma digi-tec z Recklinghausen, niestety nie mogę powiedzieć jakie bo nie chce kłamać , ma wirusa od firmy ABT. Poza tym bardzo delikatnie upiększony. Wtryski wg właściciela są oryginalne.Tak samo intercooler. Twierdzi on ,że auto ma ok. 160 KM, choć nie ma żadnych wykresów z hamowni. Autko ma przejechane - buda ok.280 tyś , a silnik ok.220.Książka serwisowa do ok.240 tyś km . 20 tyś km temu nowe paki , rozrząd , itd. Poza tym ma hamulce od G60-2 miesięczne oraz dystanse z tyłu itd. Gość twierdzi ,że autko świetnie jeździ-mówi ,że każdy zwykły AFN + wirus się chowa i tak samo dla porównania np. Vectra 2.0 16V. Zaznaczam , że podaje V max na poziomie 230 km/h! ! !Na pytanie czy dymi odpowiada ,że jak każdy diesel przy pedale w lampie tak lub np.170 autostrada + lampa , to wtedy tak.Papierów na to że był tuningowany w digi-tec nie ma , a to dlatego ,że było to auto pracownika , który je sobie tam zrobił , ale jest jedna pieczątka z digi-teca w książce. Jeśli mogę to doradźcie mi czy koleś jest wiarygodny , czy te autko będzie jeszcze jeździć przy tym przebiegu i tymi modami. I ile takie autko jest teraz warte?? Dodam ,że cena oscyluje ok. 2500 Euro



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt gru 09, 2008 22:28

Z tego co zrozumiałem,to ten afn ma tylko większa turbinke i softa.Moim skromnym zdaniem na seryjnych wtryskach i smic-u 160 koni jest mało realne.W tdi moc to głównie paliwo.Z tego silnika na tych pompkach 145 kucy to max,bez względu na wielkość tubinyPiszę,bo też mam afn-a 160-cio konnego,i u mnie żeby uzyskać taki wynik trzeba było zainwestować miedzy innymi w większe wtryski.Powiem Ci tak.Jeżeli masz możliwość,to przed zakupem podłącz go po vag coma.Wtedy gość ci powie co tak na prawdę było tam dłubnięte.Ja osobiśćie w to nie wierzę


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » śr gru 10, 2008 11:08

A propos max 145 na seryjnych wtryskach - wykres kolegi z zeszlego roku.
ASV + turbo awx + fmic + pompa 11.
Wtryski nie ruszane.

Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr gru 10, 2008 11:48

Szumal pisze:ASV + turbo awx + fmic + pompa 11.
Wtryski nie ruszane.
zdrowe AFNy pare lat temu tez potrafiły po wirusie mieć pod 150KM

mało kto wstawia pompe 11 a zostawia seryjne wtryski

wygląda to jak w AHH albo ALH w automacie, wydajna pompa wtryskowa i wtryski z małymi dziurami, przez które i tak nie da się wtłoczyć wystarczająco dużo paliwa w krótkim czasioe żeby osiągnąc wiekszą moc i nie mieć batorego
karol_zary pisze:Twierdzi on ,że auto ma ok. 160 KM, choć nie ma żadnych wykresów z hamowni.
podjedź w takim razie na hamownie, jeśli bedzie miał 160KM to pokryjesz koszty (100 PLN) i bedziesz wiedział co kupujesz, jeśli bedzie miał np 145KM to właściciel bedzie miał ładny wykres :chytry:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » śr gru 10, 2008 14:10

cowboy pisze:zdrowe AFNy pare lat temu tez potrafiły po wirusie mieć pod 150KM
u mnie bylo po wirusie na serii wtryskach 150km, jedyne co to turbo zmienione na AWX, ale to nie zmienia za wiele, bo chodzi tu o podlanie gnojowki :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr gru 10, 2008 20:20

Czyli praktycznie grzebnał wszysyko za wyjątkiem wtrysków.Dalece odbiega to od bezpiecznej mocy jaką można uzyskać z serii w afn-ie.
Ja mówiłem o mocy uzyskanej z kompletnej serii.Co do tego wykresu.Dla mnie na ori wtryskach nie realne.Pompa może byc nawet 12-tka.Nic to nie da,bo wtryski nie są w stanie wlać. tego,co poda pompa


Slyszałem to i owo o mykach jakie stosuja na hamowniach,żeby tylko wykres był jak najlepszy.Wiele programów robionych jest tylko pod cyferki.Dmuchaja i leją na maksa,żeby tylko gość po shamowaniu miał banana na twarzy.Moim zdaniem,nie ma to nic wspólnego z bezpiecznym czip tuningiem.Takie jest moje zdanie.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr gru 10, 2008 21:34

sagon pisze:Pompa może byc nawet 12-tka.Nic to nie da,bo wtryski nie są w stanie wlać. tego,co poda pompa
Troche sie mylisz kolego bo pompa ma bardzo duzo do rzeczy jesli chodzi o moc, u mnie na ori wtryskach bylo pod 150KM.

Ale fakt faktem, AFNy wychodza po wirusie ok 140KM.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości