Strona 3 z 6

: czw sie 07, 2008 00:04
autor: Dario84
Tez jestem ciekaw logow kanalu 11 :)

: czw sie 07, 2008 00:50
autor: aw69
pompa pompa i jeszcze raz pompa :) skad ja to znam jakbym swoje auto widzial 2 lata temu :)

: pt sie 15, 2008 11:35
autor: jaro4444
Panowie radzę zwrócić uwagę na pompę - ja miałem problemy ze swoją 11 (oryginalną 038 130 107 J). Powyżej 3800 nie było przyrostów mocy i dziwny hałas dochodził z pompy (nie doregulowywała jak trzeba kąta wtrysku).
Zrzucenie pompy, wizyta u speca, wymiana pompki podającej, sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego, sprawdzenie reszty, poszerzenie zakresu regulacji kąta wtrysku o 4-5 stopni i co się okazuje. Zakładam pompe a z tylu w chu.... dymu bo wydajność o niebo lepsza, doregulowuje idelnie kąt wtrysku zgodnie z założonym i zdjęcie dawki powoduje liniowe narastanie mocy aż do 4500 obr.
Warto więc zwrócić uwage na pompę...

: pt sie 15, 2008 21:30
autor: sebtdi
jaro4444 pisze:Panowie radzę zwrócić uwagę na pompę - ja miałem problemy ze swoją 11 (oryginalną 038 130 107 J). Powyżej 3800 nie było przyrostów mocy i dziwny hałas dochodził z pompy (nie doregulowywała jak trzeba kąta wtrysku).
Zrzucenie pompy, wizyta u speca, wymiana pompki podającej, sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego, sprawdzenie reszty, poszerzenie zakresu regulacji kąta wtrysku o 4-5 stopni i co się okazuje. Zakładam pompe a z tylu w chu.... dymu bo wydajność o niebo lepsza, doregulowuje idelnie kąt wtrysku zgodnie z założonym i zdjęcie dawki powoduje liniowe narastanie mocy aż do 4500 obr.
Warto więc zwrócić uwage na pompę...

jaro4444 gdzie w wawie jest jakis dobr spec od pomp ???

: pt sie 15, 2008 22:56
autor: jaro4444
W Warszawie są dobrzy ale ja wysyłałem tam, gdzie AW69 podał mi namiar.

: wt gru 02, 2008 22:41
autor: Kaktus_dj
i jak tam historia z mocą i pompą się skończyła?
u siebie planuje taki sam zestaw jaki posiadasz tyle że na ori pompie i nie nie wiem jaka moc wyskoczy z mojego AHF, skoro chip i 0,216 dały 150KM a tu zmiana FMIC/hybryda pompa ...i nie wiele więcej

: pt gru 19, 2008 08:53
autor: sebtdi
Kaktus_dj pisze:i jak tam historia z mocą i pompą się skończyła?
u siebie planuje taki sam zestaw jaki posiadasz tyle że na ori pompie i nie nie wiem jaka moc wyskoczy z mojego AHF, skoro chip i 0,216 dały 150KM a tu zmiana FMIC/hybryda pompa ...i nie wiele więcej
we wtorek powinna byc juz u mnie oryginalna pompa 11mm. ta obecna to to juz calkiem sie posypala ciezko odpala na zimnym i nie czuc juz tych 164PS. pewnie po swietach wybiore sie do uysego na strojenie :D

: pt gru 19, 2008 16:26
autor: Krzylu
czym sie różni AHF od ASV?? czy to bliźniacze silniki

: pt gru 19, 2008 17:57
autor: sebtdi
Krzylu pisze:czym sie różni AHF od ASV?? czy to bliźniacze silniki
jaro4444 napisal: ALH, AHF, ASV to fizycznie te same silniki. Mają tą samą turbinę GT1749V, te same tłoki, układ korbowo-tłokowy, głowicę, pompę wtryskową (VW 038 130 107 D).

Jedyne róznice to wtryski i sprzęgła. ALH ma wtryski o otworkach 0,184 mm i ciśnieniach otwarcia 220/300 barów.
AHF ma końcówki 0.205 mm i ciśnienia otwarcia 190/220 barów, ASV 0,205 mm i ciśnienia otwarcia 220/300 barów.
Przy silnikach ALH były mocowane seryjnie kijowe sprzęgła i przenoszą max do 290-300 Nm. Przy AHF i ASV lepsze i przenoszą do ok. 330 Nm. Po wymianie sprzęgła na np komplet Sachsa giną różnice pomiędzy tymi motorami.
Skrzynia biegów przy silniku ALH miała oznaczenie EGR i miała minimalnie dłuższe przelożenia jak EGS montowane przy ASV.
Podsumowując - najlepszy motor pod mody to ASV (moc do ok 140-145 KM, moment do ok 320-330 Nm). Ale jak wymienisz w AHF wtryski, albo dasz je do przestawienia u Bogdana Podkowińskiego w Nadarzynie na ciśnienie 220/300 bar (koszt 200-250 zł) i wyregulujesz początek wtrysku na wyższym ciśnieniu, masz to samo.
W ALH trzeba dać większe końcówki wtrysków lub całe wtryski i najlepiej mocniejsze sprzęgło i też masz to samo.

: pt gru 19, 2008 22:54
autor: Krzylu
sebtdi, :pub: dzięki za wyczerpujące info

: sob gru 20, 2008 00:29
autor: jaro4444
Mała errata - AHF ma ciśnienia otwarcia 190/300 ;)

: sob gru 20, 2008 09:46
autor: wesol
Tak poprawnie to cisnienei otwarcia pierwszego to na nowych wtryskach od 190 do 200 a na uzywkach od 170 sie ustawia. 300 to druga faza wtryskowa jest i wszedzie jest taka sama- znaczy sie nie ustawia sie jej.

: sob gru 20, 2008 19:07
autor: Dario84
wesol pisze:300 to druga faza wtryskowa jest i wszedzie jest taka sama- znaczy sie nie ustawia sie jej.
Ustawia ustawia tylko nie kazdy to potrafi.

: sob sty 10, 2009 23:34
autor: sebtdi