Strona 3 z 4

: ndz maja 25, 2008 22:24
autor: luzipower
łe no mi magnetyzery podniosły o 100 koni :green_fuck:
oki - dzięki za strumiennicę :-) ale środkowy wydech zostawić ? końcowa pucha będzie sportowa, więc żeby za głośno nie było...

jutro dzwonie do mirasa !

: pn maja 26, 2008 19:41
autor: bvw08
Jak dlamnie jedyny sens montowania strumienicy to taki że nie dowalą się na przeglądzie bo jest w kształcie katalizatora a jak zobaczy rurę to może mieć zastrzeżenia

: pn maja 26, 2008 21:10
autor: luzipower
u mirasa terminy nie są odległe ! nie zdążę wszystkiego zrobić, więc umówię się dopiero jak będzie zicher !

jutro montuje FMIC (wrzuce fotorelacje)

[ Dodano: 29 Maj 2008 19:23 ]
FMIC zamontowany ! jak już pisałem wzięty od IVECO DAILY ! wbrew opini mieści się na luzie pod standardowym zderzakiem w borze ! jedynie dociąć trzeba było dolne środkowe kratki (przy „hokeju”) Intercooler montowałem z formowym Robertem tn9… jak by ktoś potrzebował pomocy przy montażu to dawać znać – pomożemy 

Radzę najpierw wszystko pomierzyć, przemyśleć, pokupować i spawnąć – dopiero wtedy zabrać się za montaż ! my zrobiliśmy na odwrót i skończyło się na tym, iż pierwszego dnia tylko rozebraliśmy bore, kupiliśmy połowe części, rure chromowaną, ktorą później wywaliliśmy i kupiliśmy następnego dnia kwasówkę + kolanka, pospawaliśmy i zamontowaliśmy, ale i tak jest to czasochłonne (bo wydaje się raz raz !)

My postawiliśmy na gumowe kolana odporne na olej i do 4 barów, rurki 50x2 daliśmy do kolesia od tłumików – rozszerzył nam końcówki o 4 mm, wiec obejma nie ma jak zjechać ! obejmy zastosowaliśmy te „lepszejsze”, spawaliśmy tylko odcinek w dół i zakręt ! z faktu, iż cooler od iveco ma podejścia 60, więc z prawej strony na końcu łuku wspawaliśmy lejek + kawałek rury 60 i połączyliśmy gumą, a z lewej wychodziliśmy kolanem gumowy 60 kawałek rurki 60 i w ori odcinek !

Aby pasowały podejścia trza wyciąć boki od plastiku chroniącego od spodu chłodnice od klimy i trzymającego podłogę (ja odciąłem całkiem i będę musiał jakoś zamocować jedynie dolną część, aby podłogę zahaczyć) opłaca się również przenieść klakson (troche wyżej są idealne dziurym, więc plug&play :-P) mocowanie wymyśliliśmy troche prymitywne, ale trzyma się, nie widać i jest dobrze ! jak ktoś jest bardziej ambitny to sobie dorobi (kupując coolera najlepiej kupić takiego ze środkowym uchem – pasuje idealnie pod śrubę w belce i bardzo ułatwia to w przymiarkach itd.)

Map sensora zamontowaliśmy następująco: odwiert w rurze, inna rurka pasująca pod oring mapsensora (jak nie ma takiej to można wziąć pół cala i wytoczyć w środku dziurę
! spawnąć, przypasować mapa, przyłożyć nakrętki, spawnąć i pasi !

ogólnie to dzisiaj testowałem i wszystko si ! ciśnienie trzyma, kręci się do 4600 i jak by mocniejszy był samochodzik…

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 30 Maj 2008 23:13 ]
KOLEJNY ETAP ZA MNĄ:

Kolektor dolotowy od ASZ (zwany dalej ssakiem :grin: ) dzisiaj zawitał w moim silniczku :bigok: lecz okazało sie, że niestety nie jest to plug&play ! koniec ssaka który wychodzi na intercooler w moim AGR był tak jak by rura 50-tka (nie licząc flanszy) a w ASZ tak jak by 60-tka ! więc ni chu chu nie chciał podejść EGR ! padła szybka decyzja - wywalam EGRa całkiem ! na szczęście przekładkę robiłem u kumpla na skupie złomu :grin: gdzie wszystko się znajdzie :bigok: blacha 8 odrys końca ssaka, wycięty palnikiem, wyszlifowany na szybko, rura 50 od starego wydechu (ładnie pogrubiona na końcu, aby nie zsadzało) szybka akcja z mig-iem, 3 dziurki (2 wiertełka) i pasuje ! Jeżeli chodzi o wygląd to szału nie ma, ale ważne, że zdaje egzamin ! zmontowane na czerwony silikon, bo uszczelka zakupiona wcześniej do mojego EGRa okazała się za mała i bezużyteczna ! Za to uszczelka na kolektory nowa przyszła (mimo, że tamtej nie uszkodziłem to dla pewności... 7 zł)

aha - wyczyściłem doloty w głowicy bez żadnego zatykania, srania, kąbinowania ! porostu śrubokretem wydłubywałem na zewnątrz - po odpaleniu przepalił i jest si !

pozostało zaślepić ustrojstwo od spalin - chciałem na dole przy turbince, ale niestety śruby był tak zapieczone, że nie mogłem odkręcić, a nie chciałem ich upier....niczyć :grin: dlatego zaślepiłem u góry jak podchodziło pod EGRa (blacha kwas 3, chwilka szlifowania, 2 otworkim 2 wiertła do kosza :blush: również czerwony silikon i skręcone na ori śruby) troche dziwnie to wygląda, ale co tam - ważne, że nie przepuszcza (przy zmianie turbawki poprawie)

niepotrzebne wężyki zakręcone grubymi wkrętami, odpięta kostka i po zawodach ! Miras z Wrocka mówił, że mi zrobi z tym porządek jak będę virusa robił !

odczucia... jakoś nie poczułem różnicy, ale może dlatego, że moja toczka zawsze szła do 4300 ciągiem ! a po dorzuceniu dzień wcześniej FMICa do 4600, więc jeżeli chodzi o dynamikę to niestety nic raczej nie odczułem ! za to zaczął mniej kopcić (ale to również zasługa po części nowego coolera) troszkę inaczej gada silniczek, ale tylko troszkę ! i nie jest w calę głośniejszy !

Fotorelacja:

Nowy ssak:
Obrazek

Stary dolot i jego syf:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaślepiony kanał od turbawki:
Obrazek

Wyrzeżbione podejście do Intercoolera:
Obrazek

A tak się prezentuje w całości:
Obrazek

Podczas jazdy próbnej poległ wróbelek (zostawiając ślad na szybie i piórka w lusterku)... :grrr: a narzekają na pijanych kierowców :goof:

Obrazek

[ Dodano: 03 Cze 2008 00:14 ]
NEXT MOD

dzisiaj zmieniłem sprzęgiełko ! Dzięki JARO4444 i jego dokładnych wskazówek w temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380 wszystko przebiegło sprawnie i (jak to modne teraz stwierdzenie) PLUG&PLAY :bigok:

jednomas z kompletem śrub (do wałka i do dociski) od Corrado G60 (niestety coraz więcej osób jest kumatych i cenią sobie ! ja kupiłem za 200 zł
zamiennik SACHS do G60 nr 3000 332 001. (tarcz, łożysko wyciskowe, docisk, smar) 370 zł - allegro
toczenie koła zamachowego (wyrównanie płaszczyzny) 20 zł
odczucia z jazdy - bezcenne :helm:

chodzi rewelacyjnie miękko (ale nie za miękko) bierze w połowie, super przenosi - cud miód i orzeszki ! :bigok:

polecam wszystkim ! a co ważniejsze drgawki znikneły ! ("poszkodowani" wiedzą o co chodzi !
==========================================================

idzie do mnie turbawka od ARL , więc w weekend będzie podmianka i next weekend Miras :grin:

: wt cze 03, 2008 08:52
autor: aadasiek
kolego muszę przyznać że dobrze sobie radzisz :okej:
a powiedz mi po wyrzuceniu całego EGR nie masz żadnego błędu?
powodzenia w dalszych modach

: wt cze 03, 2008 09:05
autor: luzipower
a bo ja tak mam, że jak się na coś napale to musze od razu :-P

dzisiaj postaram się podłączyć pod vaga i skiknę - dam znać !

: wt cze 03, 2008 09:21
autor: souler
a co to za roznica czy jest blad czy nie ma? niech sobie nawet w pamieci trzyma cokolwiek. nie wplywa to w zaden sposob na auto. egr nie jest bledem krytycznym raczej.


dzialaj, dzialaj, bo widze, ze ladnie to idzie.

: wt cze 03, 2008 09:37
autor: luzipower
nie no ja też mam na te błędy EGR wyj...ne :green_fuck:

dziękówa

: śr cze 04, 2008 22:04
autor: Krigga
No luzi, jestem pod wrażeniem.
Kawał dobrej roboty.

Povwodzenia

: śr cze 04, 2008 23:08
autor: luzipower
z tymi wrażeniami to poczekajmy na zestrojenie - zobaczymy ile wypluje... :goof:

: czw cze 19, 2008 15:02
autor: micky
wyslalem PW, moze podlubiemy przy swoich TDI :)

: czw cze 19, 2008 20:11
autor: luzipower
dostałeś już PW ! zapraszam !

w między czasie o czym zapomniałem wspomnieć wywaliłem katalizator (przelotówka) i zamontowałem końcowe jakąś "sportową" na wypas nie chce wydawać, a ta mi starczy (chyba) :-)

[ Dodano: 19 Cze 2008 21:47 ]

dzięki poczcie polskiej dopiero dzisiaj doszła do mnie turbawka :chytry: w sobote przekładka !!! :bigok: :bigok: :bigok:
jedyne co mnie martwi to, że jedna ze szpilek od wydechu jest urwana w połowie... chyba będzie trza się pomęczyć z nią...

[ Dodano: 25 Cze 2008 21:47 ]
turbinka założona ! ze szpilką było trochę męczarni... najpierw naspawałem nakrętkę - szpila ukręciła się w środku :grrr: próbowałem ją wykręcić specjalnym zestawem do wykręcania - też kicha ! w końcu po godzinie wydłubałem i nagwintowałem jeszcze raz, wkręciłem nową i chyba gra, ale jeszcze nie sprawdziłem !

również z przewodami olejowymi miałem problem ! górny (smarujący) jakoś dogiąłem, że się nie zamknął, ale dokręcałem 3 razy, bo łzawił - co chwile sprawdzam, czy już nie cieknie ! a dolny (spustowy) nie dało rady - musiałem dokupić nowy od ARL (w aso 150 zł razem z krućcem z gwintami z dwóch stron) mogłem na allegro za 50 zł, ale czekał bym kilka dni, a nie mogłem sobie na to pozwolić !

zdjęcia dodam później, ale tylko z telefonu....

jutro w końcu jadę na 8 rano na zestrojenie tego wszystkiego do forumowego Mirass`a z Diagtornika Wrocław - ile obstawiacie, że wypluje ? mam nadzieje, że duużo :-) trzymajcie kciuki ! wykresiki jak wróce....

: ndz cze 29, 2008 01:40
autor: piotrzee
kurza nózka, edytowałeś posty a ja tyle czasu nie zaglądałem tutaj a cały czas czekam na efekty ! :grin:
jak jest po tym strojeniu, bylo juz hamowanie ?
chwal no się, no i może jakiś filmik od razu :bajer:

: ndz cze 29, 2008 12:05
autor: micky
no dalej luzi :) nie ociągaj się tylko zdawaj relacje jakiego wiruska masz? :pub:

: pn cze 30, 2008 10:44
autor: luzipower
a no z turbinką mi się udało ! Mirass mówił, że bardzo ładnie dmucha w pełnym zakresie ! Niestety nie mogliśmy do końca autka wydusić, bo przy 1,5 bara zrzucało węże :grrr: Mirass trochę poprawił opaski i udało się go zlogować razem z pierwszą korektą (ale i tak zrzucał na wężu koło turbiny !) Mirass nie miał już więcej czasu, więc zdjął mi troche doładowania, dawkę paliwa i tak wróciłem powolutku do domu ! przejrzałem jeszcze raz coolera i od piątku mu butuje i narazie nie zsadza !

w czwartek będę raniutko miał kolejną korektę, więc dopiero wtedy napiszę ile wypluł - jak narazie powiem tak: Ciągnie do przodu rewelacyjnie ! na 1 i 2 traci przyczepność więc trzeba się nauczyć wciskać ! ma powera, ale to mi będzie jeszcze mało :chytry:

- przerobie pompe na 11
- mapsensor
- musze zmienić hamulce (ktoś ma jakieś propozycje ?)
- zawieche musze utwardzić/ obniżyć (ale chodzi mi o troszeczke ! tak między efektem, a komfortem jazdy !

[ Dodano: 03 Lip 2008 15:56 ]
NO TAKIE COSIK WYPLUł:

Obrazek

dzisiaj było bez niespodzianek, szybko i zwięźle ! Mirass mówi, że mam cosik chyba źle wyregulowane końcówki wtrysków, bo wykresik niutków trochę za szybko spada... oraz dużo ropki mi łyka (jak mu cały czas butowałem doszło do 12 litrów ! przed zestrojeniem a po zamontowaniu końcówek 216-stek do 10 dochodziło)

PYTANIE: kto zna jakiegoś fachowca w WLKP ? słyszałem o kimś koło Jarocina... bardzo mi są potrzebne namiary na dobrego pompiarza !