Strona 3 z 4

: śr sie 19, 2009 13:03
autor: Rossi_PL
Kontynuujac mysl jaro4444 zrobilem do swojego tdika taka przejsciowke: FOTKI

: śr sie 19, 2009 19:12
autor: tomek08
Witam,
Rossi_PL pisze:Kontynuujac mysl jaro4444 zrobilem do swojego tdika taka przejsciowke: FOTKI
bardzo ładnie ci to wyszło. Sam to robiłeś czy jakiś zdolny tokarz? Pozdrawiam.

: śr sie 19, 2009 20:51
autor: sagon
Moim zdaniem,to dobre rozwiązanie,warto je powielać.
Ja obecnie pracuje na zupełnie innym kolektorem zapożyczonym z silnika 2.5 tdi ACV.

Obrazek

: śr sie 19, 2009 23:28
autor: Rossi_PL
tomek08 kolega tokarz na cnc opitolil to wg. mojego rysunku zerznietego na oko z wyrobu jaro4444 + do tego pomierzony ori AFN dolot. Tylko ksztalt-obwod robilem sam (frezarka cnc), rozstawu otworow nie moglem dobrze zlapac dlatego sa znacznie powiekszone.
Niedlugo bede to skladal bo na razie robilem tylko przymiarki. Fabrycznie w dolocie tuz przed krawedzia wlotu jest zrobiony stozek, tutaj tez taki zastosowalem. Ogolnie jest tez srednica wieksza o 1mm. Jak bede mial okazje to zrobie sobie nastepne jeszcze z ciut wieksza srednica (ograniczeniem jest tu cienka scianka pod opaske-tam gdzie sie waz zaciska, ale mysle ze troche sie jeszcze urwie).

: sob sie 22, 2009 18:50
autor: tomek08
Witam, chłopaki jak zamontujecie te kolektory w swoich bolidach, pochwalcie się jakie są rezultaty. Ja również myślę nad innym kolektorem i chodzi mi po głowie taki jaksagon, oraz zwykły np. AWX. Pozdrawiam.

: ndz sie 23, 2009 01:25
autor: Rossi_PL
Dzis wlasnie zamontowalem klasycznego ssaka od PD i zaslepilem EGR (pozniej beda foty) i szczerze mowiac jestem lekko zdziwiony. Jedyne co zauwazam to ze reakcja na gaz sie troszke poprawila, zmiany dzwieku ani innych ubocznych nie zauwazylem. Musze wiecej pojezdzic dzis za malo potestowalem :jezor: Moze to dlatego ze moj ropociag pomimo przebiegu ok 270k mial baaardzo malo nagaru w starym ssaku podlog tego co koledzy pokazywali na forum jakie to zatkane mieli.

[ Dodano: 23 Sie 2009 12:15 ]
Zaktualizowalem fotki, jak to wyglada po montazu: ZDJECIA

: ndz sie 23, 2009 14:01
autor: arwam
Rossi_PL,

jedno co w Twojej turbinie mi się nie podoba to to że Ci się zaczeły wyginać łopatki

: ndz sie 23, 2009 15:09
autor: Rossi_PL
arwam serio serio ? Jestem bardzo zaciekawiony, gdyz poki co nie bylo z nia problemu. W moich poprzednich postach mozesz znalezc teamty z LOGami z vaga, jest maly problem z wstawaniem turbo, do tego czasami niezbyt precyzyjnie jest regulowane doladowanie, pewnie przypiekaja sie te nieszczesne kierownice, poza tym bez zarzutu (po wywaleniu KATa znacznie slychac gwizd ale tylko na obrotach 1500~2200). Nigdy nie gwalcone na zimnym i zawsze studzone, powiedzialbym nawet przesadnie.

: ndz sie 23, 2009 15:28
autor: arwam
Rossi_PL pisze:arwam serio serio
nie mówię że turbo od razu szrot ale krawędzie łopatek z tego co wiem to powinny być proste.
Niedawno czyściłem turbo w silniku ASV i tam były idealnie proste a turbo to było GT1749V ze zintegrowanym kolektorem wydechowym

: ndz sie 23, 2009 18:36
autor: Rossi_PL
arwam super ze zwracasz uwage :bigok: nigdy nie widzialem sprezarki tak blisko i myslalem ze to normalny ksztalt lopatek jest wlasnie. Prosze smialo o wszelkie sugestie bo moze mi sie szykuje jakis grubszy mod a nawet o tym nie wiem;)

: ndz sie 23, 2009 20:52
autor: arwam
Rossi_PL ja bym na twoim miejscu na powoli zaczął się rozglądać za inną turbiną i nie czekał aż z hukiem powie papa.
Można by od razu pokusić się na coś dużego typu GT2052V i tylko wtedy wystarczy wykręcić troszkę ogranicznik zamknięcia kierownic żeby wstawała tak samo jak GT1749V

: pn sie 24, 2009 10:30
autor: tomek08
Witam, co do tych łopatek to niech wypowiedzą się inni, bo nie wiem czy te turbiny są takie same. Pozdrawiam.

: pn sie 24, 2009 12:12
autor: arwam
tomek08, we wszystkich turbinach powinny być zdrowe poprostu z wiekiem się wyginają również wskutek przeładowania turbiny dlatego nie należy jeździć z notlaufami

: pn sie 24, 2009 14:26
autor: tomek08
Dzięki za informację, tego akurat nie wiedziałem. Pozdrawiam.