Strona 19 z 100

: sob maja 01, 2010 11:07
autor: m1chal
tak czytam i czytam ale mam jedno pytanie

czym się różni koło jednomasowe z G60, 1Z i ABF??

bo wlasnie chciałbym kupic do swojego Audi A4 AFN ...

: sob maja 01, 2010 18:42
autor: Leon013
m1chal pisze:czym się różni koło jednomasowe z G60, 1Z i ABF??
niczym

: sob maja 01, 2010 19:33
autor: wojt255
Niczym ale...
Dam na przykładzie jednomasa 1Z. Do A4 potrzebujesz od silnika ustawionego wzdłużnie( tak jak w a4, passat), bo jeżeli kupisz z silnika poprzecznego(golf 3 itp.) to z tego co wiem to raczej nie będzie ci pasował.

: sob maja 01, 2010 19:46
autor: m1chal
wojt255 pisze:Dam na przykładzie jednomasa 1Z. Do A4 potrzebujesz od silnika ustawionego wzdłużnie( tak jak w a4, passat), bo jeżeli kupisz z silnika poprzecznego(golf 3 itp.) to z tego co wiem to raczej nie będzie ci pasował.
aha , moze to ktoś potwierdzić?? :crazy: bo jezeli tak to g60 i abf juz odpada na starcie...

jedynie z 1Z musze szukac i to wlasnie wzdluznie

: sob maja 01, 2010 21:38
autor: Włochaty
m1chal pisze:aha , moze to ktoś potwierdzić?? :crazy: bo jezeli tak to g60 i abf juz odpada na starcie...

jedynie z 1Z musze szukac i to wlasnie wzdluznie
też o tym czytałem tutaj na forum, że jak silnik wzdłużny to zamach od takiego samego, od poprzecznego nie podchodzi, coś tam z rozrusznikiem się niby różni

: sob maja 01, 2010 21:49
autor: Leon013
koło rużni sie tym ze w wzdłużnym masz rozrusznik od drugiej strony co w poprzecznym tym sie tylko rożni

: sob maja 01, 2010 23:05
autor: wojt255
Co do sprzęgła to chyba też jest inne. Ja właśnie kupiłem okazyjnie sprzęgło 1Z poprzecznego, od kolegi z A4 klub. On wymieniał w A4 na jednomasa i ktoś mu podał źle numery sprzęgła pod silnika poprzecznego no i mu właśnie nie pasowało.
Tu masz cały temat(fajnie opisane co i jak): http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t81238. ... +zamachowe
Jak widać zamach i sprzęgło mają inne numery niż te z silnika poprzecznego.

: ndz maja 02, 2010 01:54
autor: Leon013
Panowie tarcza i docisk sie nie różnią chodzi tylko o zamach

: ndz maja 02, 2010 13:51
autor: m1chal
dobra a jak dobrze dobrać koło zamachowe?? bo teraz troche sie boje kupic jakiekolwiek, bo nie wiem czy później bedzie pasowało...

rozumiem ze moge brąc w ciemno kazdy zamach z Audi a4 1Z oraz passata b5 1Z oraz audi 80 b4 1Z ??bo te wszytskie silniki byly montowane wzdłużnie

: ndz maja 02, 2010 14:30
autor: mewa2002
Ja myslalem ze wystarczy zakupic koło o numerze 037105273C i wszystko bedzie pasowało. Mam wlasnie takie kołko w garazu o takim numerze ale jest ono z silnika AHU z sharana, a tam podobno silniki byly montowane wzdluznie? czy napewno nie bedzie pasowało do mojego leona AHF?

: ndz maja 02, 2010 19:51
autor: wojt255
Według nr. fabrycznego tego zamacha powinien ci pasować( nr. taki jak G60, ABF, 1Z).
Wiem że AHU jest też w A4 i tam jest montowany wzdłużnie. To ciekawe z tym sharanem...
W pierwszych AHU był jednomas, a w późniejszych już dwumas.
Z tego co teraz patrzałem na allegro po sharanach to raczej tam jest silnik zamontowany poprzecznie.
AHU był też w golfach 3, a tam jest też silnik poprzecznie zamontowany.

A co do tego docisku i tarczy sprzęgła pod zamach z wzdłużnego 1Z to mnie się wydaje że jednak jest te sprzęgło inne niż z poprzecznego. Jak już wcześniej pisałem koleś do a4 AFN kupił zamach 1Z wzdłużnego i pod to tarczę, docisk pod zamach z poprzecznego i mu nie pasowało, pisał mi że nie umiał docisku dokręcić, rozstaw śrub był inny.

: ndz maja 02, 2010 23:35
autor: arwam
Leon013 pisze:Panowie tarcza i docisk sie nie różnią chodzi tylko o zamach
Leon013, wyprowadzam Cię z błędu; z poprzecznego do wzdłużnego nie bedzie pasować przynajmniej docisk.

w poprzeczym pierścień jest wystający a to dlatego że osadzenie docisku masz wyżej niż powierzchnię cierną na kole zamachowym. we wzdłużnym jest na równo.
przynajmniej tak jest w audi 80 B4 wiem bo teraz robię takiego swapa i naprawdę rózne kwiatki wychodzą.
a na dzień dobry powiem że do B4 można wstawić silnik od poprzecznie mocowanego silnika tylko że trzeba mieć komplet łap i i przednie sanki zawieszenia wraz z wachaczami.
i przydałoby się mieć przednie wzmocnienie i łapę przednią silnika od wersjii z 4-ero cylindrowym silnikiem

: pn maja 03, 2010 00:01
autor: m1chal
dobra ja juz wszytsko wiem

zamach i sprzeglo na pewno nie podejdzie z poprzecznego do wzdluznego

po pierwsze poprzeczne maja 28 ząbków a wzdłuzne 23 :)

: pt maja 07, 2010 21:40
autor: kamil-b
witam.podepne sie pod temat,bo niechce zasmiecac.ile moze kosztowac lozysko wyciskowe,tarcza sprzeglowa,i docisk z G-60??wlasnie rozsypalo mi sie sprzeglo w moim 1Z i chcialem zmienic na G-60 ale na allegro sa tylko po ponad 600zl.mam mozliwosc kupna tarczy i docisku w bdb stanie od kolegi z forum za 150zl SACHSA ale zastanawiam sie czy to bedzie dobry wybor z uzywka.