Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
: śr wrz 23, 2015 21:09
Witam nie wiem czy w tym temacie ale spróbuje, poszukuje uzywanego intercoolera FMIC do mojego golfa 1.9TDI 130km ASZ? Ma ktoś na sprzedaż?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
W ASZ czy ARL klapa gasząca jest w tym samym miejscu co u Ciebie z tą różnicą, że jest sterowana podciśnieniowo, a nie elektrycznie i jest zintegrowana z zaworem EGR i znajduje się wewnątrz niego. Osobiście nie polecam Ci zupełnie zmiany kolektora na ASZ/ARL bo jest "praktycznie" identyczny i nic Ci to nie da... Sam niedawno zakupiłem do swojego AXR'a przy modach bo myślałem, że ma większe kanały i przepustowość, ale na stole okazały się być identyczne. Jedyna różnica jest taka, że na wyjściu do EGR ten z AXR'a jest może 1cm krótszy dlatego, że osobna klapa gasząca i EGR zajmuje ciut więcej miejsca od tej zintegrowanej z ARL no i o jakieś 3mm różni się rozstaw jednej śruby od mocowania EGR. Po tym jak się okazało, że przepustowość tych kolektorów jest taka sama, szwagier odkupił ode mnie mój kolektor z AXR'a, zakupił do niego flanszę i zapakowałem mu go do AGR'a po modach i Tobie radzę zrobić to samo A co do gaszenia to u siebie w AXR mam zrobiony FMIC z kompletnie pominiętą klapą gaszącą i EGR'em oraz sprzęgłem G60 na jednomasie, które dodatkowo dorzuca swoje 3 grosze przy gaszeniu i nie jest to w żaden sposób uciążliwe. Wiadomo jakaś tam różnica jest, ale nawet bez wciskania sprzęgła szybko się przyzwyczaisz. Śmiało pakuj flanszę i będzie gitSkrzak pisze:Wiem że już o tym było, nawet sam pytałem. W moim kolektorze (AXR) ssącym najpierw jest klapa gasząca. Muszę egr cały zastąpić flanszą bo strasznie cieknie, no i wejście jest niestandardowe. Jak to jest w kolektorach z asz i arl, tzn tam klapy gaszącej chyba nie ma czy może jest zupełnie w innym miejscu? Pytam bo zastanawiam się co jakbym dał tam cały kolektor np z ARL i dał flansze zamiast egr, co z tym gaszeniem wtedy? Acha no i jak to jest z gaszeniem z odłączoną tą klapą ale np z wciśniętym sprzęgłem - to coś niweluje trzęsienie?
GTB pompuje 1,6b i póki co wszystko jest spoko Jak nie wytrzymają presji to się wymieni, chwila robotyyogi_ziom pisze:Profi robota, tylko ciekawe jak te opaski dadzą radę. Różne były opinie co do ich siły trzymania.
Zgadza się, chłodnice standardowo cofnięte nieco na doleSkrzak pisze:Ale chłodnicę pewnie cofałeś.
Póki co wszystko jest lala więc nie mam zamiaru zmieniać, a rury mają oczywiście naspawane anty poślizgi Dolot od filtra został seria, myślałem nad zmianą lub wyspawaniem customa przed programem, ale Grucha stwierdził, że nie ma sensu i tak zostało. Zmieniałeś może u siebie ten dolot? Dało jakieś efekty? Na obecnych gratach auto jest wystrojone na 215KM i 390Nm. Nm ograniczony do 390 ponieważ nie obiłem nowej tarczy sprzęgłowej kevlarem czego później ciut żałowałem Właściwie nie spodziewaliśmy się, że seryjne pompki, które są w aucie będą tak zdrowe i pozwolą na taki wynik i każdy był zaskoczony finalnym efektem prac, dlatego też zostawiłem seryjną tarczę G60 SACHSA. Tematu jeszcze nie zakładałem bo do niedawna jeszcze nie było zupełnie co pokazywać Totalna seria doprowadzona mechanicznie do ładu. Poniżej wykres na aktualnym setupie wykonanym przez King Soft:KoJ@K pisze:Jeżeli takie opaski wytrzymują, a rury mają nadspawane garby na końcach to bym nawet nie ruszał, bo napewno wyglądają lepiej niż te gbsy z których później wystaje pół metra śruby. Dolot do turbo zmieniałeś? Jeżeli nie to polecam.
RUMBA, ile Ci wyszło z tego AXRa? Pompki zmieniałeś ? Jakiś temat z autem masz założony?
Tak jest, EGR z chłodnicą recyrkulacji spalin i klapą gaszącą wywalone więc i w programie wszystko usunięte, aby nie było żadnych błędów.Skrzak pisze:Ale w ecu jakoś też egr i klape masz wywalone?
Jakiś czas śledziłem tematy ze sposobem wykonania i poprowadzenia orurowania do FMIC jednak ten sposób rozmieszczenia rur przypadł mi do gustu najbardziej i wg mnie wygląda to estetycznie. Wiadomo, że swoją temperaturę głowica ma, ale mimo wszystko nie zdecydowałbym się na inny sposób wykonania Map sensor znajduje się zaraz za kolankiem w miejscu łączenia orurowania górnego z częścią pionową idącą w dół autatrzeci5 pisze:wszystko ładnie wyszło jedynie tą rurę co idzie wzdłuż głowicy mogła być maksymalnie odsunięta żeby się tak nie nagrzewała bo wiadomo będzie to działać jak podgrzewacz poza tym dobra robota,gdzie masz wspawana podstawkę pod sensor?pozdro
Sam wywalałeś czy ktoś Ci to robił? Bo szukam info czy idzie to zrobić samemu np commanderem.RUMBA pisze:Tak jest, EGR z chłodnicą recyrkulacji spalin i klapą gaszącą wywalone więc i w programie wszystko usunięte, aby nie było żadnych błędów.
Masz jakieś foty od frontu bez zderzaka? Chodzi mi głównie o bliskie foty jak rurki idą na boki, tzn jak wycięte i jak umiejscowiony fmic żeby się zmieścił pod zdesiem.RUMBA pisze:A tak jest wkomponowany u mnie FMIC 550x230x65 z dokładką V6 w silniku AXR pod GTB2056VK Starałem się to spasować tak, aby wizualnie było jak najbliższe serii, ale wiadomo, że bez rzeźby zderzaka i kratek się nie obyło Serce mi się krajało przy chlastaniu zderzaka, ale wyjścia nie było... FMIC wyspawany przez Gruchę (Bartek) z Bartpol Tuning i tutaj podziękowania dla niego za dobrą robotę