Strona 173 z 184

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: śr wrz 23, 2015 21:09
autor: fisichella94
Witam nie wiem czy w tym temacie ale spróbuje, poszukuje uzywanego intercoolera FMIC do mojego golfa 1.9TDI 130km ASZ? Ma ktoś na sprzedaż?

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: sob wrz 26, 2015 21:34
autor: Skrzak
Wiem że już o tym było, nawet sam pytałem. W moim kolektorze (AXR) ssącym najpierw jest klapa gasząca. Muszę egr cały zastąpić flanszą bo strasznie cieknie, no i wejście jest niestandardowe. Jak to jest w kolektorach z asz i arl, tzn tam klapy gaszącej chyba nie ma czy może jest zupełnie w innym miejscu? Pytam bo zastanawiam się co jakbym dał tam cały kolektor np z ARL i dał flansze zamiast egr, co z tym gaszeniem wtedy? Acha no i jak to jest z gaszeniem z odłączoną tą klapą ale np z wciśniętym sprzęgłem - to coś niweluje trzęsienie?

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: sob wrz 26, 2015 22:23
autor: trzeci5
mam kolektor na zbyciu z ARL-a,zamiennik EGR mogę zrobić jak byś był zainteresowany to pisz na PW

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 06:03
autor: RUMBA
Skrzak pisze:Wiem że już o tym było, nawet sam pytałem. W moim kolektorze (AXR) ssącym najpierw jest klapa gasząca. Muszę egr cały zastąpić flanszą bo strasznie cieknie, no i wejście jest niestandardowe. Jak to jest w kolektorach z asz i arl, tzn tam klapy gaszącej chyba nie ma czy może jest zupełnie w innym miejscu? Pytam bo zastanawiam się co jakbym dał tam cały kolektor np z ARL i dał flansze zamiast egr, co z tym gaszeniem wtedy? Acha no i jak to jest z gaszeniem z odłączoną tą klapą ale np z wciśniętym sprzęgłem - to coś niweluje trzęsienie?
W ASZ czy ARL klapa gasząca jest w tym samym miejscu co u Ciebie z tą różnicą, że jest sterowana podciśnieniowo, a nie elektrycznie i jest zintegrowana z zaworem EGR i znajduje się wewnątrz niego. Osobiście nie polecam Ci zupełnie zmiany kolektora na ASZ/ARL bo jest "praktycznie" identyczny i nic Ci to nie da... Sam niedawno zakupiłem do swojego AXR'a przy modach bo myślałem, że ma większe kanały i przepustowość, ale na stole okazały się być identyczne. Jedyna różnica jest taka, że na wyjściu do EGR ten z AXR'a jest może 1cm krótszy dlatego, że osobna klapa gasząca i EGR zajmuje ciut więcej miejsca od tej zintegrowanej z ARL no i o jakieś 3mm różni się rozstaw jednej śruby od mocowania EGR. Po tym jak się okazało, że przepustowość tych kolektorów jest taka sama, szwagier odkupił ode mnie mój kolektor z AXR'a, zakupił do niego flanszę i zapakowałem mu go do AGR'a po modach i Tobie radzę zrobić to samo :pub: A co do gaszenia to u siebie w AXR mam zrobiony FMIC z kompletnie pominiętą klapą gaszącą i EGR'em oraz sprzęgłem G60 na jednomasie, które dodatkowo dorzuca swoje 3 grosze przy gaszeniu i nie jest to w żaden sposób uciążliwe. Wiadomo jakaś tam różnica jest, ale nawet bez wciskania sprzęgła szybko się przyzwyczaisz. Śmiało pakuj flanszę i będzie git :grin:

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 06:21
autor: RUMBA
A tak jest wkomponowany u mnie FMIC 550x230x65 z dokładką V6 w silniku AXR pod GTB2056VK :-) Starałem się to spasować tak, aby wizualnie było jak najbliższe serii, ale wiadomo, że bez rzeźby zderzaka i kratek się nie obyło :grin: Serce mi się krajało przy chlastaniu zderzaka, ale wyjścia nie było... FMIC wyspawany przez Gruchę (Bartek) z Bartpol Tuning i tutaj podziękowania dla niego za dobrą robotę :pub:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 08:08
autor: yogi_ziom
Profi robota, tylko ciekawe jak te opaski dadzą radę. Różne były opinie co do ich siły trzymania.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: czw paź 01, 2015 10:27
autor: Skrzak
Ale chłodnicę pewnie cofałeś.

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 11:38
autor: RUMBA
yogi_ziom pisze:Profi robota, tylko ciekawe jak te opaski dadzą radę. Różne były opinie co do ich siły trzymania.
GTB pompuje 1,6b i póki co wszystko jest spoko :-) Jak nie wytrzymają presji to się wymieni, chwila roboty :grin:
Skrzak pisze:Ale chłodnicę pewnie cofałeś.
Zgadza się, chłodnice standardowo cofnięte nieco na dole

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: czw paź 01, 2015 12:39
autor: KoJ@K
Jeżeli takie opaski wytrzymują, a rury mają nadspawane garby na końcach to bym nawet nie ruszał, bo napewno wyglądają lepiej niż te gbsy z których później wystaje pół metra śruby. ;) Dolot do turbo zmieniałeś? Jeżeli nie to polecam. :bajer:
RUMBA, ile Ci wyszło z tego AXRa? Pompki zmieniałeś ? Jakiś temat z autem masz założony?

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: czw paź 01, 2015 14:27
autor: Skrzak
Ale w ecu jakoś też egr i klape masz wywalone?

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 14:36
autor: trzeci5
wszystko ładnie wyszło jedynie tą rurę co idzie wzdłuż głowicy mogła być maksymalnie odsunięta żeby się tak nie nagrzewała bo wiadomo będzie to działać jak podgrzewacz :bigok: poza tym dobra robota,gdzie masz wspawana podstawkę pod sensor?pozdro

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: czw paź 01, 2015 20:42
autor: RUMBA
KoJ@K pisze:Jeżeli takie opaski wytrzymują, a rury mają nadspawane garby na końcach to bym nawet nie ruszał, bo napewno wyglądają lepiej niż te gbsy z których później wystaje pół metra śruby. ;) Dolot do turbo zmieniałeś? Jeżeli nie to polecam. :bajer:
RUMBA, ile Ci wyszło z tego AXRa? Pompki zmieniałeś ? Jakiś temat z autem masz założony?
Póki co wszystko jest lala więc nie mam zamiaru zmieniać, a rury mają oczywiście naspawane anty poślizgi :-) Dolot od filtra został seria, myślałem nad zmianą lub wyspawaniem customa przed programem, ale Grucha stwierdził, że nie ma sensu i tak zostało. Zmieniałeś może u siebie ten dolot? Dało jakieś efekty? Na obecnych gratach auto jest wystrojone na 215KM i 390Nm. Nm ograniczony do 390 ponieważ nie obiłem nowej tarczy sprzęgłowej kevlarem czego później ciut żałowałem :? Właściwie nie spodziewaliśmy się, że seryjne pompki, które są w aucie będą tak zdrowe i pozwolą na taki wynik i każdy był zaskoczony finalnym efektem prac, dlatego też zostawiłem seryjną tarczę G60 SACHSA. Tematu jeszcze nie zakładałem bo do niedawna jeszcze nie było zupełnie co pokazywać :grin: Totalna seria doprowadzona mechanicznie do ładu. Poniżej wykres na aktualnym setupie wykonanym przez King Soft:
Obrazek
Skrzak pisze:Ale w ecu jakoś też egr i klape masz wywalone?
Tak jest, EGR z chłodnicą recyrkulacji spalin i klapą gaszącą wywalone więc i w programie wszystko usunięte, aby nie było żadnych błędów.
trzeci5 pisze:wszystko ładnie wyszło jedynie tą rurę co idzie wzdłuż głowicy mogła być maksymalnie odsunięta żeby się tak nie nagrzewała bo wiadomo będzie to działać jak podgrzewacz :bigok: poza tym dobra robota,gdzie masz wspawana podstawkę pod sensor?pozdro
Jakiś czas śledziłem tematy ze sposobem wykonania i poprowadzenia orurowania do FMIC jednak ten sposób rozmieszczenia rur przypadł mi do gustu najbardziej i wg mnie wygląda to estetycznie. Wiadomo, że swoją temperaturę głowica ma, ale mimo wszystko nie zdecydowałbym się na inny sposób wykonania :jezor: Map sensor znajduje się zaraz za kolankiem w miejscu łączenia orurowania górnego z częścią pionową idącą w dół auta :-)

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

: pt paź 09, 2015 08:57
autor: Skrzak
RUMBA pisze:Tak jest, EGR z chłodnicą recyrkulacji spalin i klapą gaszącą wywalone więc i w programie wszystko usunięte, aby nie było żadnych błędów.
Sam wywalałeś czy ktoś Ci to robił? Bo szukam info czy idzie to zrobić samemu np commanderem.
RUMBA pisze:A tak jest wkomponowany u mnie FMIC 550x230x65 z dokładką V6 w silniku AXR pod GTB2056VK :-) Starałem się to spasować tak, aby wizualnie było jak najbliższe serii, ale wiadomo, że bez rzeźby zderzaka i kratek się nie obyło :grin: Serce mi się krajało przy chlastaniu zderzaka, ale wyjścia nie było... FMIC wyspawany przez Gruchę (Bartek) z Bartpol Tuning i tutaj podziękowania dla niego za dobrą robotę :pub:

Obrazek
Masz jakieś foty od frontu bez zderzaka? Chodzi mi głównie o bliskie foty jak rurki idą na boki, tzn jak wycięte i jak umiejscowiony fmic żeby się zmieścił pod zdesiem.

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

: pt paź 09, 2015 10:36
autor: RUMBA
Niestety nie robiłem żadnych fot bez zderzaka. Ogólnie uwaliłem całkiem dół pasa przedniego praktycznie na równo z mocowaniem belki przedniej zderzaka bo więcej nie ma sensu. Metalowych mocowań belki nie chciałem już tykać. Ogólnie wygląda to praktycznie jak u kolegi -michau- z poprzednich postów tematu jak na poniższym zdjęciu. Tak samo uwaliłem pas przedni aby rury schowały się nieco głębiej. Myślę, że nic mądrzejszego nie da się tu już wykombinować...
Obrazek