Strona 18 z 52

Garrett GTB do TDI PD

: sob lis 19, 2011 11:00
autor: shak
evolution daj logi już z docelowego softu, bo tutaj widać jak turbo pięknie wstaje i kręci się po ogranicznik map sensora.
Ciekaw jestem jak ono się steruje.

Re: Garrett GTB do TDI PD

: sob lis 19, 2011 12:35
autor: evolution
zabba88 pisze:evolution, a po co gtb25:D? skoro na 22 da sie zrobic 300PS z 1.9TDI. Najwiekszym problem TDI PD to glowica+pompki.
po to ze ja lubie krecic silniki wysoko, bo ma to swoje racjonalne wytlumaczenie, ponadto kazdy wie ze 300 ps z malej i duzej turbiny jezdza inaczej na korzysc duzej.
gtb 22 juz daje mozliwosc krecenia ponad 5krpm bez spadku mocy, a trzeba w koncu wytestowac wieksza, by sie jakos rozwijac, a nie stac w miejscu.
co do glowicy i pompek... juz komus pisalem ze pompowtryskom nie zaszkodza wieksze obroty, bo ta sama konstrukcja pompek uzywana jest w pewnym 2 suwowym silniku kreconym do ponad 3500 rpm co daje czestowliwosc wtrysku w 4 suwie odpowiednio ponad 7krpm. tak jak pompkom tak i samej glowicy obroty nie zaszkodza... jednemu i drugiemu szkodzi olej... za goracy olej. co by nie mowic ale polityka ecu w serii ma to uwzglednione, po dobrym programie wyciete. wiec trzeba zadbac o chlodzenie.
shak ona w tym silniku ma dmuchac 1.85 bara wiec over i tak bedzie pod granice mapa

Re: Garrett GTB do TDI PD

: ndz lis 20, 2011 12:20
autor: evolution
matgym pisze:evolution, a jaki kolektor wydechowy jest? Custom czy jakis zaadaptowany?
zaadaptowane zeliwo z innego silnika,
moim zdaniem kolektor z 1,6 to kupa. sa lepsze z lepszymi przeplywami lepiej ustalajace turbo za silnikiem.
Mozna tez jak zabba88 napisal wsadzic custom, z tym ze nie musi byc od razu do tego mega mod... dobry kolektor poprawia moc i zmniejsza egt

Garrett GTB do TDI PD

: ndz lis 20, 2011 19:01
autor: arwam
evolution pisze:moim zdaniem kolektor z 1,6 to kupa. sa lepsze z lepszymi przeplywami lepiej ustalajace turbo za silnikiem

evolution, ja myślę że może cudowne one nie są ale też jak na zbiorcze kolektory nie są też najgorszą opcją.
ja miałem na pierwszym AAZ'cie kolektor z 1.6TD JR i T3 a auto jeździło jak wściekłe i mimo tego że teraz mam znacznie większy moment obrotowy który zrywa trakcję nawet na trójcie mimo znacznie dłuższej skrzyni to i tak w wyższych obrotach moment leci na łeb, na szyję.
i mimo takiego momentu auto jedzie podobnie do około 120-140km/h potem już mu powoli przychodzi nabieranie prędkości w porównaniu do tamtego silnika.
myśle że poprostu do VNT kolektor powinien mieć przy możliwie dużym przekroju poszczególnych przewodów wydechowych jak i przejścia do flanszy jak najmniejszą objętość wewnętrzną.
. za to w połączeniu z T3 ten kolektor naprawdę dobrze sięsprawdza. ciekaw jestem gdyby dla prób nawet wrzucić kolektor od 1.6 z T3 jakby takie połączenie na PD wypadło.


miałbym natomiast prośbę do tu obecnych aby jeśli ktoś posiada fotki jak jest turbo umieszczone np w 1.9TDI 1Z w wersji ze wszystkimi pędzonymi kółkami. zastanawiam się jak tu możliwie najniżej osadzić turbo żeby znów założyć kolektor ssący od 1Y'a bo jednak nawet od PD 130KM wychodzi kupowato.
nie ma takiego dołu, turbo gorzej wstaje niż w wersji z tamtym kolektorem.i bardziej poddymia na wysokich obrotach.

Garrett GTB do TDI PD

: ndz lis 20, 2011 19:15
autor: evolution
arwam, biorac pod uwage iz jest co najmniej 7 kolektorow z lepszymi przeplywami dajacymi i lepszy moment i do tego nie ograniczajacych mocy i do tego 2 dajace montaz turbo w miejscu prawie jak seria to jest to kupa przez duze KKK.
w 1z umieszczone jest identycznie jak w osce turbo wydech inny

Garrett GTB do TDI PD

: ndz lis 20, 2011 22:18
autor: arwam
evolution, nie mówię że jest najlepszy czy jednym z lepszych ale np w połączeniciu z T3 nieograniczało mi to mocy tak bardzo jak obecna GT2052V :)



ewentualnie jeszcze były ori wersje ze 110KM silnikami.
w 1Z ma na tyle małą turbinę że tam to wmoże i w niczym nie przeszkadza ale obawiam się że z GT20 lub czymś trochę większym ten numer żeby umieścić turbo poniżej kolektora nie przejdzie, a podkreślam że bardzo, bardzo niechciałbym na stałe rezygnować z dużego dolotu.
w M-TDI i obecnym TD różnica jest spora, dla mnie na tyle duża że chcę pokombinować jak to tam upakować włącznie z napędem na dwie osie bo jedna ośka przy takim momecie to się nazywa niewypał.

Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 11:37
autor: SToRM
Mam nadzieje ze wlasciciel sie nie obrazi, jak wstawie ten wykres:

Obrazek

ARL + GTB17 + downpipe - reszta, lacznie z reszta wydechu stock

Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 14:57
autor: Dario84
Dokładnie, to nasza robota :)

Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 15:13
autor: Dario84
Zamieszczam też kilka innych naszych wykresów z ostatnich prac:

1. Audi A6 BLB, modyfikacje:

- FMIC z orurowaniem z kwasówki
- wyrzucenie wałków wyrównoważających
- montaż turbo CAHA
- wyrzucenie katalizatora

Obrazek

2. Golf 3 1,8 Turbo, modyfikacje:

- Swap silnika na 1,8T + skrzynia 5b
- Sprzęgło spiekowe + jednomas i wzmocniony docisk
- Głowica na szerokim kanale AGU
- Turbo TD05-16G6 10,5T
- Kolektor wydechowy rurowy z kwasówki
- FMIC o wymiarach 700x300x76mm + dolot z kwasówki 2,5"
- Dolot do turbo 3"
- Wydech 3" na 1 tłumiku
- Wtryski 630cc
- Pompa paliwa Walbro
- Wskaźniki AFR, EGT, Boost, Temp oil

Obrazek

3. Seat Leon ASV, modyfikacje:

- FMIC Iveco Daily + dolot z kwasówki
- Wydech przelotowy 60mm
- Turbo ARL
- Dolot do turbo ARL
- Kolektor ssący ARL
- Wtryski 230
- Pompa 11mm

Obrazek

4. Seat Cordoba AFN, modyfikacje:

- Wydech przelotowy 60mm + DP 2,5"
- Turbo GTB1756VK
- Wtryski 230
- FMIC T5 (wkrótce będzie zmieniony)
- Pompa 11mm
- Kolektor dolotowy ARL
- Dolot do turbo 2,5"

Obrazek

5. Seat Leon Kolegi Vertor, modyfikacje:

- Silnik ARL seria
- Turbo GTB1756VK
- DP 2,5", reszta wydechu seryjna

wykres przedstawił SToRM

Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 15:19
autor: Dario84
6. Seat Ibiza BPX, modyfikacje:

- Silnik BPX Seria
- Wydech 2,5", DP 3"
- Turbo GTB2260VK
- Wtrysk metanolu firmy AEM

Jest to porównanie wykresu bez metanolu i z metanolem.

Obrazek

Re: Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 18:27
autor: przemeku1
Dario84 pisze:6. Seat Ibiza BPX, modyfikacje:

- Silnik BPX Seria
- Wydech 2,5", DP 3"
- Turbo GTB2260VK
- Wtrysk metanolu firmy AEM

Jest to porównanie wykresu bez metanolu i z metanolem.
jakie boost i egt bez metanolu?

Re: Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 20:13
autor: evolution
dzisiejsza wydumka z arl plus gtb 22 odcinka 5300 seryjne pompki

Obrazek

Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 20:19
autor: matgym
evolution, A wałek? :kac: Bo chyba nie kreci sie tak na seryjnym :P

I czy ktos dalby mi jasna odpowiedz jaki kolektor zaadoptowac? Albo kto bylby w stanie sie tym zajac i za jaka kase? :) Nie mowie tu o jakims zmyslnym customie :)

Re: Garrett GTB do TDI PD

: pn lis 21, 2011 20:32
autor: bvw08
evolution daj więcej info na temat tego arl'a co zrobione oprócz gtb