Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » pn lip 20, 2015 19:07

fabryczny SMIC do ASZ to moze Fiodor miec na stanie jakis z uzywki. Kiedys tam widzialem u neigo rozne takie rzeczy takze do Tune up i RObert z Fiodorem cos tam wymyslą. Tak zalozenie FMIC do ASZ to wymaga choc troszke zabawy z wezami i plastikami zderzaka , jakies mocowanie itp. Tak to nei ma ze wyciagaz stary i zakladasz. ARL ma inne turbo i wlasnie ta roznica w IC. Bez duzego IC to powyzej 175 sie zagotuje w lato ale tez i turbo tylko wydoli do takiej mocy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » pn lip 20, 2015 19:33

Ale nie, mi nie chodzi o fabryczny smic z asz (nie mam nic wspólnego z asz, mam axr + turbo arl). Jestem już na 106 stronie lektury tego wątku i w sumie dalej nie wiem. Chodzi mi tylko o info jaki FMIC ludzie najczęściej wstawiają do mk4 - 550x180x65 czy może coś większego, żeby to w ogóle weszło i żeby wpasowało się w otwór kratki standardowego zderzaka, to znaczy żeby nie pakować za dużego bo i tak będzie zasłonięty no i żeby nie było za dużo rzeźby np z cofaniem chłodnicy czy wycinaniem połowy belki. 550x140x65 czy 550x180x65 czy więcej? Że z rurami trzeba rzeźbić to przecież wiem.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » pn lip 20, 2015 21:27

Za duzy FMIC tez nie dobrze wiec nie ma sensu czasami walenia takiej wielkiej landary. TO nei oto chodzi. Wazne tylko zeby sie uklad nei gotował. JEsli w dolocie bedzie 50-60 stopni to bedzie okej. JEsli zapodasz mega duzy ic to tez turbo bedzie mialo wieksze problemy a nie wstawiasz tam przecie jakiejs wielkiej lochy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: KoJ@K » wt lip 21, 2015 00:44

Do tych ~200KM osobiscie raczej zakladalbym 550x180x65. :bajer:


Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » wt lip 21, 2015 08:12

Gdzieś w połowie tematu były foty takiego narzędzia do robienia grzbietu na końcu rurki, żeby silikon się nie zsuwał. Jak to narzędzie się nazywa?



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: KoJ@K » wt lip 21, 2015 09:10

Mors z dospawanymi dzyndzlami - taka profi nazwa. ;)


Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » pt lip 24, 2015 23:32

Dobra kupiłem fmic z rurkami używkę tylko tam siedział jakiś potężny map sensor do 4 barów. Będę musiał przespawać podstawkę pod mniejszy. Pytanie jaki map sensor brać jak mam turbawkę arl i na początek po zamontowaniu icka prawdopodobnie zrobię program na 160KM a po zmianie kiedyś tam pompek może dociągnę do 200. To jaki, ori z arl? Jaką to wtedy średnicę ma i gdzie najlepiej kupić?

No chyba że kupię map sensor taki sam jak tam był do 4 barów. Wiem że aż taki zapas niepotrzebny ale miałbym p&p i nie musiałbym nic spawać tylko co wtedy z kalibracją? Vagiem pewnie się tego nie zrobi?
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2015 09:50 przez Skrzak, łącznie zmieniany 2 razy.



vr6 Power
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:27

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: vr6 Power » sob lip 25, 2015 00:56

Witam to w takim razie cały układ chłodzenia turbo pasuje z arl do asz .
I czy powodem rozerwania intercoolera mogło byc to zę turbo przeładowuje czy cos innego .
Auto ma tylko przerobiona mape i 130 na 145 a potem 175 koni.
Albo jedynym rozwiazaniem było by zastosować fmic z arl .
Bo różni sie tylko chłodnicą czy ma też dodatkowae węże .
Jak co to kupił bym komplet węży doładowania od arl .
Bo kulera juz mam na oku jak co .



Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » sob lip 25, 2015 08:21

To ni eulad chlodzenai turbiny tylko chlodzenia powietrza do silnika. uklad od arl bedzie pasowal jesli bedziesz mial calosc czyli weze od turbo do kolektora dolotowego wraz z IC. Jednakze chyba lepiej jednak zapodac jakis IC frontowy z innego auta i pare rurek zakupic bo raczej taniej to wyjdzie.
Intercoolery byly trefne i dlatego je rozwalalalo. Zaden program nie rozwala IC jak cisnienie doladowania jest zaledwie wieksze o 0.1 czy 0.2 bara no przy srednich modach moze ze 0.4 bara ale jaki tam ic by starczyl z seryjnych powyzej 200 koni.- zaden.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

vr6 Power
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:27

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: vr6 Power » sob lip 25, 2015 11:35

Witam bo z ic to problemu nie będzie bo jakiś ciekawy się znajdzie w dobrej cenie .
A co do rurek to grubsza sprawa bo to dokladnie musial bym miec wyliczone lub jak ktoś mial bore i rb fmic to proszę o podpowiedz ile rurek zakupił i kolenek itp .
Bo musi mi troche kasy zostac na blow offa i ustawienie rev limitera i jakies dorbiazgi dopieszczenia .



Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » sob lip 25, 2015 16:48

Na co kase chesz zostawic?? To po to pompujesz turbina by pozniej wypuszczac?? W dieslu zadnych wybuchow nie ma i zadnych cofek by cos trzeba bylo upuszczac. Nic nie wymyslaj tylko rob normalnie jak kazdy. Z tymi rurkami to juz wymyslasz. Mniejwiecej sobie obcykaj jak te rury maja isc i sobie zakup kilka rur zwyklych powietrznych nawet od innych marek aut i tyle. No chyba ze musisz miec wszysko ładnie i pieknie niebiesko lub czerwono. Kawalek jakiegos plaskowniczka by przymocowac ten FMIC i tyle by nie dyndal.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » sob lip 25, 2015 19:50

Słuchajcie bo za tydzień zakładam fmic i muszę się przgotować bo to musi być na chodzie po założeniu i bez programu przez miesiąc.
Setup - axr, turbo arl, fmic, jednomas i sprzęgło vr6.

Pytanie: Jaki map sensor?
Program będzie na 160KM ale to za miesiąc.
W orurowaniu jest podstawka wspawana pod sensor 4 barowy (jutro będę wiedział jaki).
Czy żeby to jeździło mogę włożyć ten 4 barowy czy szukać jakiś 3 barowy albo czy w ogóle coś z ori setupu axr tam wspawać? Bo rozumiem, że nie da się jeździć bez tego póki nie zrobię programu?



vr6 Power
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:27

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: vr6 Power » sob lip 25, 2015 21:33

Witam zdecydowałem sie an jedno stronny kuller .

http://fmic.pl/jednostronne/279-interco ... x65mm.html

Tylko dokupie 2 kolanka i gotowe i troszke zabawy z zaamontowaniem .
Jak myślicie .


Siemka mam pytanie czy ten czujnik doładowania przykrecany do kulera montuje ktos jak ma załozone fmic bo to potrzebne a u kolegi na zdjęciu nie zauważyłem bo jak przyjdą części to chce sobie podstawkę do tego czujnika wspawać w rurę.



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » wt lip 28, 2015 15:24

A czym tniecie obudowę chłodnicy i zderzak od środka, szlifierką kątową czy czymś innym wygodniej?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości