Strona 17 z 28

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: pn mar 04, 2013 21:52
autor: JABcok20
Ok spoko wytłumacz mi czemu nastawnik z reni ma większy skok niż nastawnik z 10mm? Prosty przykład. rozumiem że ciśnienie otwarcia w reni jest ponoć wyższe niż w vw ( tak czytałem nie sprawdzałem na korpusach sam). Dobrze rozumiem że za wszystko odpowiedzialne jest pump voltage no ale jednak niektórzy zakładają nastawniki z większym skokiem.
Ja nie wiem wszystkiego a ty wiesz? Mam wrażenie że niezrozumiałeś mnie. janie chce zmienićnastawnika do zmiany dawki tylko PYTAM się czy nastawnik o większym skoku da coś przy wtryskach np. 260. Ale widzę lepiej się tu na forum nie pytać :foch:

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: pn mar 04, 2013 22:34
autor: tomek08
Witam, jak wiadomo większy skok nastawnika, równa się więcej paliwa. Chyba to jest oczywista, oczywistość, prawda JABcok20 ? :bigok:
Pozdrawiam.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: pn mar 04, 2013 22:46
autor: JABcok20
tomek08, dzięki za ten post bo się troszkę zapowietrzyłem :goof:
Nie będę dalej kontynuował tego tematu bo nie ma sensu. Założę wtryschy 260 na 10mm nastawniku. Pomyślę nad mapą do tego i przekalibruję ją na jednym i drugim nastawniku zobaczę co z tego wyjdzie. Spawacz a propo ja mam fale z asv więc co do tego przeliczania 100% 10mm i 121% 11mm i tak mi nie przyda się nic z tych rzeczy. To są cyferki zaczytane z netu w praktyce podejrzewam że wychodzi inaczej.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: pn mar 04, 2013 23:12
autor: tomek08
JABcok20, ja piszę z chęcią pomocy, a ty mnie wyśmiewasz. Nie ma sensu co niektórym w ogóle nic mówić.
:popcorn:
Pozdrawiam.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: wt mar 05, 2013 00:13
autor: JABcok20
Nie wyśmiewam Ciebie. Tak wybrałem avatara z boku bo siwy był od zapowietrzenia pomyślałem :los2:
Nie lubię jak ktoś się wymadrza w temacie który prawdopodobnie nie przerabiał (0.260 i nastawnik reni ).

Re: Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: wt mar 05, 2013 11:48
autor: spawacz
Po raz ostani napisze ,kolego Jabcok nie masz pojecia o temacie, a kazdy ci podpowiada ile moze . Jak to sa cyfry z neta to dlaczego na danym setupie przykladkowo 160/320 po dodaniu 11 pokazalo 14km i 35nm wiecej na tych samych nastawach? DZiwne to? Przyrosty genealnie im wiecej modow tym wieksze po przerobieniu na 11 badz daniu 11 moga byc od 10 do nawet 30KM i nawet 70NM moze przybic o EGT nie wspomne , ale o tym bedzie wiesz. Wszstko zalezy od setupa przy 216 przyrost bedzie mniejsz ale przy 260 juz spory . Nastawnik nastawnikiem, napisze cos co pewnie sie niespodoba komus... , moza zrobic 10 mocniejsza od 11 i nie o fale tu chodzi a o nastawnik , a konkretnie ramie. Wykalibruj pompe serie 10 na 5mg czyli ok 1.75v wloz ja w tokarke na 5min z zasilaniem paliwa zobacz ile wypluje ropy do menzurek , a teraz przestaw ranie na dole klina i daj na na zasilaczu stabilizowanym tez 1.75v i pompe w tokarke i zobaczysz jakie bedzie zdziwienie ile wydajonsci przybedzie a co sie dopiero stanie jak dasz 4.5V tak naprawde pierscien pracuje na mniej wiecej 6-7mm a mozlisci ruch to ponad 10mm , reszte pozostawim do przemyslen.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: wt mar 05, 2013 13:10
autor: toffic
JABcok20 pisze:Powiedzcie mi jaka dawke ustawiacie po zmianie na 11mm. U mnie na ori dawce spalanie wysokie bo słychac zbyt szybki wtrysk i /lub za duza dawka w przedziale 10-30mg co własnie zmniejszyłem i jest lepiej.
Poza tym 4.5 na 10 to 4.5 na 11mm?
Ad 1 podawanie dawek tylko w mg/suw jest bez sensu jeśli przerabiasz mapę wykonawczą pompy (a że to trzeba zrobić to chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć), dlaczego wyjaśnił bdb Spawacz
Ad 2 Zwróciłeś uwagę jak zmienił się kąt wtrysku??
Ad 3 4.5 mg/suw dla pomp 10 i 11 przy tym samym napięciu nastawnika to 2 inne bajki jeśli chodzi o dawkę i nie tylko

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: śr mar 06, 2013 12:48
autor: Sledziu
Podłącze się do tematu z pytaniami czy ktoś zna stronę gdzie dokładnie jest wyjąsnione jak działa nastawnik (tutaj przykład http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/11_awarie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) ?
Również ciekawi mnie jakie sygnały wchodzą (np PWM,pomiar tem. paliwa ) i jakie wychodzą z nastawnika (oraz ich wartości).
W jakis sposób jest przeliczana dawka paliwa mg/suw po tym jak przesuniemy nastawnik (w jaki sposób jest to zmierzone), czy przesunięcie rzutuje na zmienjszenie/zwiększenie dawki w całym zakresie obrotów czy tylko przy pracy jałowej? .
Jeśli ktoś wie gdzie mogłbym pogłębić swoją wiedzę to będe wdzieczny.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: pt mar 08, 2013 23:39
autor: JABcok20
Na 11mm i kompie msa15 miałem dawke ustawioną na 4.5 po podpięciu kompa edc 15 z mapa napięcia z afn dawka automatycznie się zxmniejszała nie pamiętam o ile ale w okolice 5 -5,5 czemu tak jest wie ktoś?

Re: Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: sob mar 09, 2013 19:24
autor: tomek08
JABcok20 pisze:Na 11mm i kompie msa15 miałem dawke ustawioną na 4.5 po podpięciu kompa edc 15 z mapa napięcia z afn dawka automatycznie się zxmniejszała nie pamiętam o ile ale w okolice 5 -5,5 czemu tak jest wie ktoś?
Witam, inna mapa pracy nastawnika w nowym ECU.
Pozdrawiam.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: sob mar 09, 2013 21:36
autor: JABcok20
I w jednym i w drugim kompie była wgrana ta sama mapa napiecia pompy.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: sob mar 09, 2013 22:36
autor: tomek08
Musiało, coś być zmienione, bo przecież dawka sama z siebie się nie zmieniła.

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: ndz mar 10, 2013 02:22
autor: ToM@S
Dyskusja o konkretach, a ja zapytam o podstawową kwestię..
latem planuję mody mojego AHF (wg aso 290kkm), celuję w 165PS (.230, turbo i dolot ASZ/ARL).

Przeczytałem ten wątek i wcześniej jeszcze podobny, ale nurtuje mnie kwestia wytrzymałości..
Oczywiście wiem że tak teoretycznie to ciężko określić, ale statystycznie przy obecnym przebiegu auta, ori pompa może jeszcze sobie radzić przez dłuższy czas z 165PS,
czy można stwierdzić, że po kilu tys km na bank padnie?

Moje roczne przebiegi do 10kkm, max 13kkm.
Założenie mam takie, że gdyby wysiadła np. po 2ch/3ch sezonach to przy naprawie dostałaby tłoczek 11mm (bo za jednym zamachem wszystko w aucie robić to $$ mi nie starczy i musiałbym to odłożyć na późniejszy czas)

Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV.

: ndz mar 10, 2013 05:19
autor: Sztomel
ToM@S pisze:zy można stwierdzić, że po kilu tys km na bank padnie?
a niby na jakiej podstawie ?
Oczwiście, że nie mozna stwierdzić .
Tamaszu, również mam taką pompę ale jeszcze nie założoną do silnika więc teoretycznie też nic nie wartą albo wartą swojego zajeżdżenia ale np. nie wytrzyma krytyki i chętnie się jej pozbędziesz a po czasie okaże się, że to nie wina pompy i wtedy zjesz te owoce morza na surowo zamiast ze smakiem.
Moja oryginalna pompa czyli 10 tka z przebiegiem 206 tys. km nigdy mnie jeszcze nie zawiodła. - Żadnego telepania, mrowienia czy innych objawów - dlaczego zatem na prawie 100% pompa 11-tka ma być uwalona - tego nie rozumiem. Nawet gdybyś kupił sprawne, jeżdżące auto to czy byłbyś w stanie stwierdzić, że jej niedomaganie to wina pompy wtryskowej - z pewnością nie, i takie też mam zdanie. Druga sprawa jest taka, że 11-tkę kupiłem za 400 zł z użyanego samochodu ale i również ( o ile kolega pozwoli) taką samą pompę kupię za identyczną kwotę (lub mniejszą) na alledrogo lub tam gdzie wcześniej albo po negocjacjach - 400 zł to nie jest wygórowana cena a wręcz śmieszna - tyle kosztują zwykłe 10-tki i to w niewiadomym stanie.