Strona 16 z 100

: śr mar 17, 2010 08:20
autor: wesol
marcuso86 pisze:A jeśli mamy 6stke to podejdzie jakiś jednomas czy coś w tym stylu?
Nie ma z czego wziasc jednomasu na 240mm. valeo robi zamienniki JM na takie motory.


Jeszcze powrócę do tematu śrub od zamachu i okazuje sie ze w oryginale sa 12.9 ale do zestawu valeo jednomasowego sa 10.9. Mozliwe ze z powodu tego ze dwumas majtany jest we wszytskich kierunkach jak juz jest padajacy ( w koncu trzesie całą buda na postoju) czego przy JM nie doswiadczymy. Jak sie ktos uprze to mozna zamontowac 12.9 ale powinny wytrzymac spokojnie takie 10.9

: śr mar 17, 2010 22:25
autor: mik370
Wczoraj wlasnie wymienilem dwumas na Z1 i co dziwne nie mieli zestawu sash to wzielem z harta okazalo sie sie ze komplet od bmw 525 wszystko pasowalo narazie chodzi ale co dalej zobaczymy silnik alh wszystko wyszlo mnie 390zl plus moja robota,teraz jak jade to przy wiekrzych obrotach jest tylko szum.

: czw mar 18, 2010 00:45
autor: dj.nova
mewa2002 pisze:Mam do kupienia jednomas od corrado g60. Ale jest napisane na nim nr 037 105 273B a powinno byc C. Orientujecie się moze czy bedzie zatem pasowac do AHF? czym one sie rożnią?
mnie kolega Sebu polecił koło zamachowe z 1Z o numerze VW 028 105 269 B...
kupiłem bez literki"B" na końcu (albo może jej nie widziałem), koło założone dzisiaj wraz ze sprzęgłem od G60 i lata jak tra lala...
pedał mięciutki jak masełko...
ewidentnie czuć brak dwumasówki jak chcesz z małej prędkości bujnąć auto na wysokim biegu, u mine bynajmniej czuć jednak te drgania które zdrowy dwumas potrafi wytłumić, no i może troszke słychać jeszcze sprężynki, ale chociaż odzyskałem widoczność we wstecznych lusterkach, bo już tak budą telepało
dzięki za pomoc kolegom z forum, dzięki nim znowu czuje, że jeżdże... :grin:

: czw mar 18, 2010 01:11
autor: GMS
no to jest właśnie ta różnica że jak się mocno dusi gaz w dolnym zakresie obrotów to czuć wibracje przenoszone na budę ale jest na to proste lekarstwo wystarczy zredukować bieg i nie dusić gazu na max poniżej 2000 obr

: czw mar 18, 2010 12:02
autor: grzegorzp
czy komuś po wymianie na jednomas pojawiły się lekkie wibracje? albo silnik zaczął trochę głośniej chodzić?
bo ja już od dawna mam takie objawu, że bardzo delikatnie buda rezonuje przy 1200 i 2300obr i trochę silnik jakby głośniej chodzi.
może to przez brak tłumienia jakim był dwumas...
ktoś też zauważył takie delikatne objawy po zmianie?

: czw mar 18, 2010 12:19
autor: mateo86
czy do silnika AXR da rade wsadzić sztywne koło plus sprzegło z g60?

: czw mar 18, 2010 20:25
autor: dj.nova
grzegorzp pisze:bardzo delikatnie buda rezonuje przy 1200 i 2300obr i trochę silnik jakby głośniej chodzi.
ja tak właśnie miałem jak mi zaczynał dwumas klękać... ale Ty piszesz, że jesteś po zmianie na jednomas...

: czw mar 18, 2010 22:51
autor: trzeci5
Witam dołącze się do tematu ,a dokładnie chciałbym się doradzic jakie sprzęgło wsadzić do mojego AJM (152KM i 350Nm ) bo przy gwałtownej jeżdzie zaczyna puszczać (ślizgać).Czytałem ze z sharana można wsadzić ale czy trzeba wymieniać koło dwumasowe czy tylko tarcze i docisk,ca może jest jakieś inna opcja.Chce dodać ze moc jeszcze troch wzrośnie, za info z góry dziękuje i pozdrawiam.

: pt mar 19, 2010 07:00
autor: sebu
grzegorzp pisze:albo silnik zaczął trochę głośniej chodzić?
Ja również zwróciłem uwagę że tak mam ,kolega ma golfa lll 90 konnego i oczywiście koło JM i też słuchać u niego takie ( grzechotanie ) czyli wnioskuję że tak poprostu musi być :bigok:

: pt mar 19, 2010 19:57
autor: dj.nova
sebu, troche o DM poczytałem i według mnie są to wpadające w wibracje sprężynki tarczy sprzęgła... normalnie te wibracje wytłumiłby dwumas, ale że go nie ma to sprężynki dzwonią...

: pt mar 19, 2010 20:39
autor: wesol
tyle ze jak masz dwumas to nie masz sprezynek na tarczy sprzegla a jak masz jednomas to masz tlumik drgan skretnych w postaci sprezynek na tarczy. Jak by nie bylo znaczy sie czy jednomas czy dwumas to jest to tlumik drgań i tyle. Plusem DM jest to ze moze tlumic wieksze drgania ale minusem jest fakt ze sie sypie no i to ze stopien tlumienia spada wraz ze wzrostem zużycia. A w koncowej fazie to moze rozwalic skrzynie, wybic poduchy silnika itd.

: pt mar 19, 2010 22:25
autor: hijacker4
Co ja zauważyłem u siebie po zmianie:

- silnik dużo lepiej się wkręca na obroty
- nie telepie budą jak daje się w deskę (jak przy zużytym 2masie) występują tylko lekkie drgania jak koledzy wyżej opisują ale jest na to sposób jak się kręci od 2tyś w górę a nie z samego dołu
- jak motor jest zimny to słychać grzechotanie sprężynek, jak nacisnę sprzęgło to to ustaje, później już na ciepłym silniku nie słyszę
- jak dojeżdzam bez gazu na 1 biegu to mocniej słychać grzechotanie jak wystawi się głowę za okno

Mimo wszystko polecam zmianę na jednomas auto w ogóle inne biegi płynnie wchodzą z zbiera się pięknie od dołu i nie telepie jak się jedzie bez gazu ;) no i bym był zapomniał sprzęgło pięknie lekko chodzi :bigok:

: pt mar 19, 2010 23:24
autor: GMS
słuchajcie to nie grzechoczą sprężyny w tarczy tylko bebechy w skrzyni biegów dwómas ma luz jałowy tak jak by to nazwać nie wielki i wytłumia szarpanie z silnika na biegu jałowym przez jest to cicho kiedy ten luz jałowy się za bardzo powiększy zaczyna się telepanie na wolnych obrotach , tym hałasem na biegu jałowym nie ma się czym przejmować co do wibracji podczas przyspieszania są one większe w zakresie po niżej 2000 obr niestety coś kosztem czegoś sztywna tarcza nie tłumi tak dobrze jak sprawny dwómas , sam mam przerobionego t4 2.5 tdi na jednomas i po niżej 2000 obr czuć znacznie różnice na minus dla jednomasu staram się nie deptać z wysokiego biegu na małych obrotach tylko redukuję bieg generalnie zawsze staram się oscylować między 2-3 tyś

: pt mar 19, 2010 23:26
autor: wojt255
To tak podsumowując...
Szykuje mi się wymiana i co robić, zmieniać na jednomasa?
Mechanik mówił że ostatnio ktoś kupił dwumasa LUKa za 900zł, ale i tak to dużo drożej wychodzi bo przy jednomasie za 900 mam wszystko lajtowo zrobione, mówił że wkłądał już jednomasy i auta latają na tym bez problemu.
Tylko zaznaczył że przy chipie lepiej dwumas bo jednak lepiej drgania tłumi, a ja mam w planie 216stki+chip. Wspomiał też o tych gotowych zestawach JM, ale chyba nie ma sensu jak można od G60 wrzucić i nawet mniejsze koszta chyba :grin:
Jak znajdę koło zamachowe to się chyba jednak decyduje na JM bo koszty mniejsze a piszecie że dobrze się taki zestaw spisuje więc wam wierzę :okej: