Strona 15 z 184

: ndz cze 03, 2007 10:37
autor: cowboy
RobertP pisze:SouleR napisał/a:
to jest zagadka czy sie silnik nie bedzie grzal po zastawieniu jedynego wlotu

w razie draki i bezpieczeństwa weź zmostkuj tak we wtyczce na włączniku/czujniku
wentylatora chłodnicy żeby zawsze pracował na 2 biegu ...
nic sie nie bedzie działo... IC to nie ściana- on przepuszcza powietrze...

nie słyszałem żeby sie komus auto grzało, a ludzie montują takie ICki które zasłaniają całą chłodnice

: wt cze 05, 2007 14:49
autor: Klimat
Nieszczęsna klima wymusiła IC-ka przed zderzakiem :chytry:
ObrazekObrazekObrazek
Stay tuned

: wt cze 05, 2007 18:11
autor: cowboy
Klimat pisze:Nieszczęsna klima wymusiła IC-ka przed zderzakiem
GRATKI - jak każdy któremu się udało dostajesz punkcika :)

nie przejmuj się ja tez tak mam :) i sie juz jakoś przyzwyczaiłem

z czego ICek - robiony na zamówienie, czy podobnie jak ja na rdzeniu z Sharana ?

: wt cze 05, 2007 21:36
autor: giet
Witam,

Od dawna śledze temat FIMC...

Mam juz intercooller od C-klasy 220 CDi 2001 rok i jest on nieszczelny między rdzeniem a plastikiem od wylou/wlotu - dostałem go za darmo:)

Orientujecie się, ile kosztuje spawanie aluminium i kto w warszawie spawa w niskich cenach:)????

Jak go naprawie, to pomierze wszysko i bede montować..:) :food:

: wt cze 05, 2007 23:02
autor: Klimat
IC-ek pochodzi z BMW 325tds :chytry:

: wt cze 05, 2007 23:16
autor: Kevin_mkII
Klimat pisze:IC-ek pochodzi z BMW 325tds :chytry:
fajnie... mozna wieksze fotexy?? kurde masz fajnie bo z tgo co widz eklimy nie masz to problem ci odszedł... nie zdawalem sobie sprawy jak abrdzo klima moze przeszkadzać :)

: wt cze 05, 2007 23:22
autor: Klimat
Klima jest, więcej fotek: >KLIK<

: śr cze 06, 2007 08:09
autor: cowboy
Klimat pisze:IC-ek pochodzi z BMW 325tds :chytry:
czyli prawie identyczny ja z Sharana, tak czy owak boczki alu trzeba dorabiac...
Kevin_mkII pisze:kurde masz fajnie bo z tgo co widz eklimy nie masz to problem ci odszedł...
no własnie kolega ma klime :P

: śr cze 06, 2007 08:23
autor: Kevin_mkII
a to sorry :)

: śr cze 06, 2007 18:48
autor: souler
moje super profeszynalne kolanka saab'a. szkoda ze jedno jest 60mm, a drugie redukcja ma na 50mm. domycie tego gowna zajelo mi godzine. uciaprane w oleju, ale doczyscilem i juz mozna wziac gola reka bez obawy.

Obrazek

a to icek po moczeniu w wodzie+wszystko co mialem w domu+szczoteczka do zebow :grin:

Obrazek

juz sie reka nie pobrudzi, ale okazuje sie, ze icek cieknie. narazie odkrylem jedno miejsce i jest to na rdzeniu niestety. teraz musze poczekac az wyschnie i skleic albo wymienic :grrr:

: pt cze 22, 2007 11:54
autor: cowboy
fajny coolerek z merca - cały alu... wygląda ciekawie, mógłby podpasować...


Obrazek Obrazek

link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/item207378324_ok ... _2cdi.html

: pt cze 22, 2007 14:07
autor: souler
fajne ten z merca, ale drogi. ja jestem w trakcie poszukiwan jakiejs okazji. za poprzedni dostalem zwrot kasy. od merca a-klasa jest fajny, tylko wymiary moglby miec wieksze.

: pt cze 22, 2007 20:27
autor: jaro4444
Witam jako nowy tu :grin:

Kiedyś czytałem ten temat i parę pomysłów mi pomogło. Oto moja dłubanina:
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... 518rm9.jpg
Później przeróbki i kolejne przymiarki:
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 529da5.jpg - pocięta i przespawana belka przedniego zderzaka, jednak trzeba było przerabieć
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 530aw3.jpg - próbne zamontowanie
Zmagań ciąg dalszy:
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 534fk1.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 535dr9.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 536vm3.jpg
Bez cięcia się nie obeszło
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 541mg3.jpg
Dolna rura to dolot od Audi 200 turbo a dawcą gum była Xantia 2.0 Turbo benzyna i Peugeot 605 2.1 TD (doskonałe zbrojone rury fi 60 mm gięte różnymi krzywiznami)
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010542ue4.jpg
Wreszcie odpalenie próbne:
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010543st1.jpg
Ostateczny wynik prac:
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 544go0.jpg
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 547aa8.jpg

Na małym spocie LCT zrobiliśmy porównanie skuteczności działania mojego FMIC i seryjnego IC z ASV (oba silniki moc ok 140 KM i moment ok. 315-320 Nm). Dość mocne przyśpieszenia na poszczegolnych biegach (but :satan: ), obciążenie u mnie 3 pasażerów, w ASV dwóch. Temperatura otoczenia ok 24.5C. Oto wyniki:
Pierwsza jazda i rozgrzanie układów dolotowych (silniki nagrzane przy starcie były do 90C):
http://img170.imageshack.us/my.php?image=postojsd3.jpg
Późniejsze butowanko przy ustabilizowanych już termicznie układach dolotowych:
http://img474.imageshack.us/my.php?image=jazdahd0.jpg

Jak widać mój FMIC daje rożnicę temperatury ok 30C względem seryjnego w tych warunkach. Wiem z autopsji, że przy 32C na zewnątrz mój FMIC miał podobne temperatury na wylocie, z pomiarów kolegi w takich warunkach wychodzi, że na seryjnym IC na wylocie było blisko 90C. Róznice więc pogłębiają się ze wzrostem temperatury otoczenia.

Może komuś się przyda :helm:

: pt cze 22, 2007 21:34
autor: souler
jaro4444, nadlubales sie, ale wazny efekt, a jak widac temp spadla wyraznie. :metal: