Strona 13 z 93

: ndz lut 25, 2007 22:38
autor: wosiek
u mnie oporniczek chodzi bardzo dobrze,zamontowany jest wraz z potencjometrem więc można wyregulować,o i mam go podłączonego na stałe i zrobione na nim mam dobre 10tyś i jeszcze lata:P a jak tam postępy z opornikiem doładowania ciśnienie?:P

: ndz lut 25, 2007 23:16
autor: Corvax
GOLCZYK1 pisze:SORKI JEŚLI KOGOŚ ZDENERWOWAŁEM - NIE KRZYCZĘ.
KRZYCZYSZ!!!

Jesli nie bedziesz sie stosowal do zasad Twoje posty bedą kasowane - dla swojego własnego dobra zapoznaj sie z netykietą, ze szczególnym uwzglednieniem kwesti dlaczego nie nalezy pisac WIELKIMI LITERAMI.

: pn lut 26, 2007 09:38
autor: cowboy
twardy pisze:martwie sie tylko ze z opornikiem na manometrze pokazuje 1,5 bara nie za dużo
może pokazywać w overboostcie przez chwilę..

nie wiem ile tam na 1Z ale powinno byc około 1 Bar ?

sprawdź oznaczenie na MAP sensorze - czeka Cię wyjęcie sterownika :)

: pn lut 26, 2007 11:13
autor: Corvax
cowboy pisze:nie wiem ile tam na 1Z ale powinno byc około 1 Bar ?
1 bar z kawałkiem i zbija

: pn lut 26, 2007 20:47
autor: twardy
Corvax pisze:1 bar z kawałkiem i zbija
tak jest bez opornika , z opornikiem więcej 1,5 .
cowboy pisze:sprawdź oznaczenie na MAP sensorze - czeka Cię wyjęcie sterownika
_________________
Domyślam się ze musze ściagnąć plasyiki na podszybiu , własnie za jakis czas wymieniam szyne (pekła) to od razu zajrzę , co spisac numer sterownika?
Czy mam go rozebrac?

: wt lut 27, 2007 18:05
autor: Goofi
Przeczytalem prawie caly temat i mnie to zafascynowalo, moze sam niedlugo bede mial TDi i kto wie czy nie przetestuje tego ;)

Jako ze z wyksztalcenia jestem tez elektronikiem, to jestem ciekaw, czy wyprowadzenie na dluzsza odleglosc (bo do kabiny) przewodow sterujacych ECU nie ma zlego wplywu na sygnaly w nich bo tak dlugie przewody potrafia zachowywac sie jak anteny, wiec dobrze byloby zastosowac np przekaznik pod maska blisko zlacza a sterowac tylko tym przekaznikiem, do tego mozna by wystawic jakas oczojebna czerwona kontrolke, zeby nie zapomniac wylaczyc jak juz nie potrzeba :P

Niektorzy wspominali tez o potencjometrze, to dobry pomysl. Zeby miec np. regulacje od 300Ω do okolo 1kΩ dobrze jest dac szeregowo rezystor 300Ω z potencjometrem 700Ω (nie pamietam jakie sa wartosci szeregu E24) i w ten sposob nie zejdzie sie omylkowo ponizej wartosci rezystra ;)

: wt lut 27, 2007 19:28
autor: twardy
Goofi, Są fajne podświetlane przełączniki za około 3 zeta

: wt lut 27, 2007 19:59
autor: djtom
moze sam niedlugo bede mial TDi i kto wie czy nie przetestuje tego ;)

Jako ze z wyksztalcenia jestem tez elektronikiem, to jestem ciekaw, czy wyprowadzenie na dluzsza odleglosc (bo do kabiny)
flogu własnie tak ma - moja robota :chytry:
fajne podświetlane przełączniki za około 3 zeta
mozna sobie zrobic nawet w wersji dokładnie a'la Fast&Furious :hmm:

: śr lut 28, 2007 20:34
autor: wosiek
jak co to jestem zainteresowany założeniem opornika aby podnieść ciśnienie;) ;)

: pt mar 02, 2007 10:53
autor: mario78
Witam wszystkich. Ostatnio założyłem do mojej Cordoby opornik 430ohm. Pojeżdziłem z nim jeden dzień. Z rana odalił normalnie. Póżniej założyłem 390 i też pojeżdziłem jeden dzień. Z rana schodzę do garażu, odpalam a tu jakby załapał ale nie na wszystkie cylindry, potrząsł ok 3 sek i póżniej było ok. Ok miesiąca temu też miałem taki problem z odpalaniem ale na mrozie, wymieniłem świece, mechanik ustawił kąt wtrysku i palił pięknie aż do wczoraj rana. Zauważyłem że po nocy jeśli przed odpaleniem włączę opornik to odpala dobrze. Jak myślicie, czy problem z odpalaniem może mieć jakiś związek z montażem opornika??? Jak ciepły pali z dotknięcia. Problemowe jest tylko pierwsze odpalenie po nocy. Pozdro.

: pt mar 02, 2007 16:33
autor: twardy
mario78, Zdaje mi się że jazda z opornikiem ma się nijak do problemów z paleniem , sam napisałes ze jak właczysz opornik przy odpaleniu to auto pali lepiej. Pewnie dlatego ze dostaje wieksza dawke paliwa. Sprawdz może raz jeszcze kat wtrysku , looknij na koła pasowe jak chodza.

: sob mar 03, 2007 09:08
autor: seaseacker
przy pierwszym odpalania z rańca dwa trzy raz pogrzej świece... nie powinno być tego efektu... może tu tkwi problem... może jedna ze świec nie wydala? co z tego że nowe, czasem nawet nówki zdażają się walnięte.

: sob mar 03, 2007 10:12
autor: jacekr
Panowie .Zamontowałem system z rezystorem tzn. potencjometr o wartości750 ohm . Po paru krótkich próbach ustawiłem jego wartość na 410 ohm . Silnik dostał KOPA!!!!, opony łatwo można spalić. Co Zauważyłem temperatura silnika bardzo szybko osiąga 90 stopni. Z obrotów zchodzi normalnie, z dymieniem niema problemu. Potencjomert jest podłączone wraz z przełącznikie pod radiem. Uważam że niema sensu cały czas podkręcać pompy. Używam przeróbki Tylko do szybkiego startu i do wyprzedzania.To co kolega uzyskał na chamowni to na pewno jest możliwe tzn przyrost 15 km i 50 NM.Jestem tą przeróbką zachwycony. Moja Rada nie róbcie tego na Stałe tylko z włącznikiem . Skoda silnika i paliwa.Chylę głowę przed naszymi MISTRZAMI od przeróbek.Więcej takich pomysłów. :okej:

: sob mar 03, 2007 11:26
autor: twardy
seaseacker,
W TDI do odpalnia świece nie sa potrzebne. Tymbardziej przy+ temp.