Strona 13 z 38

: pn maja 18, 2009 21:49
autor: jaro4444
Adrian1980 pisze:proszę pokaż np. dwa wykresy jednego auta: z obciążeniówki a drugi z dynometu i zobaczymy wtedy jak jest różnica… i po takiej prezentacji możemy powiedzieć „jaka hamownia taki wynik”
Każda hamownia jest tak dobra jak jej obsługa :chytry: :

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0544&st=20

: pn maja 18, 2009 22:27
autor: sagon
To podjedź na obciążeniową,zrób pomiar i będzie wiadomo co w trawie piszczy.
Wtedy będzie można porównać wyniki.
Najlepiej do Dyno Softu,masz blisko.Mają mahę. :grin:
Pozdro.

: pn maja 18, 2009 22:59
autor: Adrian1980
sagon pisze:To podjedź na obciążeniową,zrób pomiar i będzie wiadomo co w trawie piszczy.
Wtedy będzie można porównać wyniki.
Najlepiej do Dyno Softu,masz blisko.Mają mahę. :grin:
Pozdro.
szkoda kasy żeby wiedziec czy jest +/- 2KM wiecej lub mniej :jezor:

: wt maja 19, 2009 08:43
autor: Szumal
śmiem twierdzić ze seryjna suszarka z ALH i 390 Nm to nie brzmi wiarygodnie...

: wt maja 19, 2009 09:04
autor: cowboy
Jaka hamownia,taki wynik. :grin:
duża część znanych i cenionych obecnie tunerów zaczynała od dynometu :) :helm:
sagon pisze:Najlepiej do Dyno Softu,masz blisko.Mają mahę. :grin:
gdzie ?
Szumal pisze:śmiem twierdzić ze seryjna suszarka z ALH i 390 Nm to nie brzmi wiarygodnie...
dlaczego ? zobaczy przy jakich obrotach osiąga te 390NM

: wt maja 19, 2009 09:38
autor: Szumal
jakby takie niutony i moc rzedu 160 koni robilo sie bez uszczerbku dla seryjnej suszary to nikt nie wkladalby wiekszych bo po co.

: wt maja 19, 2009 10:00
autor: cowboy
Szumal pisze:jakby takie niutony i moc rzedu 160 koni robilo sie bez uszczerbku dla seryjnej suszary to nikt nie wkladalby wiekszych bo po co.
nikt tak nie robi bo to nie ma sensu, skonczył sie czas german tuningu z mocnym jebnieciem z dolu :)

max moc wychodzi przy okolo 4 krpm gdzie turbina juz ma slaba sprawnosć i wydajnosć oraz wtryski i pompa nie sa w stanie dolac paliwa

max moment tu jest przy 2200 rpm gdzie seryjna suszarka VNT15 dmuchnie w OB nawet 1,5 Bara tylko to nie ma absolutnie sensu

tak jak napisałem jak sie wsadzi 216 na mocny z dołu soft pod seryjny osprzet to tak wychodzi

[ Dodano: Wto Maj 19, 2009 10:01 ]
Szumal pisze:to nikt nie wkladalby wiekszych bo po co
po to żeby mieć moc, a nie jebniecie w pegary z dołu a potem smutek :)

: wt maja 19, 2009 10:34
autor: grzegorzp
traci przyczepność na 2biegu?!?! przy oponach 225?!?!?
to albo opony zimówki/lub gówniane, albo hamowane było na lodzie/lub drodze polanej olejem albo posypanej piachem.

to jebnięcie z niutona na dole jest lipne

: wt maja 19, 2009 20:26
autor: sagon
Znalazłem coś takiego.ARL po sofcie.Kolega kupił go gdzieś w Niemczech i shamował.
Pierwszy wykres.Hamownia albo inercyjna,albo dynomet.
Obrazek
Widać jaka jest wartość momentu.
Drugi,to pomiar na maha.Ten sam program,tylko inna hamownia.
Obrazek

Jak widać 30 niuta różnicy.
Takie właśnie wychodzą wartości momentu na tych ... hamowniach.

: wt maja 19, 2009 20:33
autor: Adrian1980
grzegorzp pisze:traci przyczepność na 2biegu?!?! przy oponach 225?!?!?
to albo opony zimówki/lub gówniane, albo hamowane było na lodzie/lub drodze polanej olejem albo posypanej piachem.
opony nie gowniane bo Bridgestone RE50 prawie nowe - 500zl sztuka kosztuje :jezor:

sagon zwroc tez uwage ze pierwszy wykres masz przy 8 stopniach temp. a drugi z mniejszym niutonem przy 19 st z hakiem...

poza tym jest to wątek o końcówkach 216 ile dają - wiec podalem wartosc jaka mi wyszla i tyle... ja nie jezdze wykresem tylko autem i szczerze mowiac jakby koles nie shamował mi tego auta to bym go nigdy nie hamował poniewaz nie interesuje mnie ile ma KM/Nm... dla mnie ma jechac i dawac radosc z jazdy :grin:

: śr maja 20, 2009 21:21
autor: sagon
Adrian1980 pisze:sagon zwroc tez uwage ze pierwszy wykres masz przy 8 stopniach temp. a drugi z mniejszym niutonem przy 19 st z hakiem...
Nie wiem jak pierwsza hamownia,ale skoro podaje temp.i ciśnienie,to ma korekcję,ta maha ma na bank i może być nawet 30 na plusie,a i tak wyliczy właściwy moment i moc,korygując je wg. odpowiedniej normy.
Są dwie rubryki na wykresie mahy.Moc wg.normy,czyli już po korekcji temperaturowej i moc na silniku ta jeszcze,bez wyliczonej korekcji.Zwróć uwagę na różnice.
Jako wynik ostateczny należy zawsze brać moc wg.normy.
Moment też koryguje do normy.
Adrian1980 pisze:poza tym jest to wątek o końcówkach 216 ile dają
Dokładnie.Jednak chodzi tu tylko o udowodnienie,że taki moment to bajka.
Mnie udało się uzyskać 380(turbo 1.45,a nie 1.2) i wiem dobrze,że po samych wtryskach i korekcie softu bym tego nie osiągnął.Dlatego wiem,jakie to trudne do osiągnięcia.
Musiałem to i owo jeszcze przerobić.
Sam nastawnik dał mi około 15 niuta,a ty chyba swojego nie ruszałeś.
Adrian1980 pisze:wiec podalem wartosc jaka mi wyszla i tyle...
A ja Ci tylko pokazałem,że te wartości mogą różne,mierzone na dwóch zupełnie innych hamowniach.
Życzę miłego ujeżdżania,bo faktycznie nie wykresem się jeździ.
Pozdro.

: wt sie 11, 2009 19:27
autor: sloma2405
witam posiadam golfa 3 TDi 110KM jaka musi byc pompa zeby poniesc mu moc?? czy moze ktos mi podac link takiej pomy albo cos??

: wt sie 11, 2009 19:28
autor: Byku21
pompa 11

[ Dodano: 11 Sie 2009 19:40 ]
z silnika 1,9 ALH montowane seryjnie.,..Jest na allegro na pewno nie jedna

: wt sie 11, 2009 20:01
autor: sloma2405
Byku21,
jakie sa lepsze końcówki wtrysków do 110KM 216 czy 230??

[ Dodano: 11 Sie 2009 20:04 ]
mozesz mi wysłac link takiej pomy??