Strona 12 z 38

: sob maja 16, 2009 00:02
autor: Adrian1980
u mnie po korekcie softu ALH + 216 + kolektor ssący AXR (brak EGR) wyszło 158KM/390Nm :grin:

: ndz maja 17, 2009 00:14
autor: KonradzikIV
Adrian1980 pisze:u mnie po korekcie softu ALH + 216 + kolektor ssący AXR (brak EGR) wyszło 158KM/390Nm
390 ?? chyba troche za dużo

: ndz maja 17, 2009 00:49
autor: Adrian1980
KonradzikIV pisze:
Adrian1980 pisze:u mnie po korekcie softu ALH + 216 + kolektor ssący AXR (brak EGR) wyszło 158KM/390Nm
390 ?? chyba troche za dużo
mam wykres... i szybko zbliza sie wymiana na jednomas :grin:

: ndz maja 17, 2009 09:27
autor: kozak
Hamownia chyba mocno optymistyczna...

: ndz maja 17, 2009 11:13
autor: cowboy
mam wykres... i szybko zbliza sie wymiana na jednomas
pokaż :)

390 jest osiagalne w zakresie 2300-2600 rpm

po zalożeniu 216 moj golf takimi niutonami walił na inercji, że do 2500 rpm to sa wartosc dawki paliwa ponizej seryjnego softu bo tak chetnie jechal na dole ze ciezko go bylo okielznac

: ndz maja 17, 2009 21:57
autor: Adrian1980
cowboy pisze:
mam wykres... i szybko zbliza sie wymiana na jednomas
pokaż :)

390 jest osiagalne w zakresie 2300-2600 rpm

po zalożeniu 216 moj golf takimi niutonami walił na inercji, że do 2500 rpm to sa wartosc dawki paliwa ponizej seryjnego softu bo tak chetnie jechal na dole ze ciezko go bylo okielznac
wykres ponizej, auto hamowane na 3 biegu poniewaz na 2 na oponach 225/45/17 zrywalo przyczepnosc, soft na zyczenie mial miec buta od 2300 do 3600 poniewaz w takim zakresie auto jezdzi, glownie po miescie :jezor:

Obrazek

: pn maja 18, 2009 09:18
autor: cowboy
Adrian1980 pisze:soft na zyczenie mial miec buta od 2300 do 3600 poniewaz w takim zakresie auto jezdzi, glownie po miescie :jezor:
390NM przy 2250 rpm to i tak niewykorzystana moc, niepotrzebne obciązenie na korbowody, skrzynie i połosie...

wygląda na soft pod seryjny osprzęt i po założeniu 216 dowaliło momentu że hej...

ja bym tam zdjął koksu, a w/w elementy silnika i napędu na pewno Ci podziękują za to :)

: pn maja 18, 2009 13:54
autor: Adrian1980
cowboy pisze:
Adrian1980 pisze:soft na zyczenie mial miec buta od 2300 do 3600 poniewaz w takim zakresie auto jezdzi, glownie po miescie :jezor:
390NM przy 2250 rpm to i tak niewykorzystana moc, niepotrzebne obciązenie na korbowody, skrzynie i połosie...

wygląda na soft pod seryjny osprzęt i po założeniu 216 dowaliło momentu że hej...

ja bym tam zdjął koksu, a w/w elementy silnika i napędu na pewno Ci podziękują za to :)
czyli polecacie zmniejszyc moment i przeniesc go w górę ?? czyli bede musial jeszcze podjechac na jakas korekte...

dlaczego sadzisz ze nie wykorzystana moc ??

: pn maja 18, 2009 14:01
autor: tomec 1984
panowie jakie wtryskiwacze były by odpowiednie do mk3 1.9tdi 1z 90koni zeby mu podniesc osiagi i dynamike co jescze mozna dosroic do tych wtysków zeby wyciągnąc troszke konia :grin:

: pn maja 18, 2009 14:04
autor: Szumal
Adrian1980 pisze: wykres ponizej, auto hamowane na 3 biegu poniewaz na 2 na oponach 225/45/17 zrywalo przyczepnosc
Dziwne - bylem przekonany ze na inercjach hamuje sie na biegu 5, na obciazeniówkach ewentualnie na 4...
A suszare masz seryjną??
Wg mnie bez sensu jest taki moment dawać jak potem spada na łeb na szyje... No ale co kto lubi.

: pn maja 18, 2009 14:32
autor: cowboy
Adrian1980 pisze:czyli polecacie zmniejszyc moment i przeniesc go w górę ?? czyli bede musial jeszcze podjechac na jakas korekte...
zmniejszyć na dole... żeby poprawić górę to nie takie proste, bo duży momeny na górze oznacza dużą moc :)
Szumal pisze:Dziwne - bylem przekonany ze na inercjach hamuje sie na biegu 5, na obciazeniówkach ewentualnie na 4...
a Dynometem sie hamuje na 3 biegu :helm:

: pn maja 18, 2009 14:33
autor: Adrian1980
Szumal pisze:
Adrian1980 pisze: wykres ponizej, auto hamowane na 3 biegu poniewaz na 2 na oponach 225/45/17 zrywalo przyczepnosc
Dziwne - bylem przekonany ze na inercjach hamuje sie na biegu 5, na obciazeniówkach ewentualnie na 4...
A suszare masz seryjną??
Wg mnie bez sensu jest taki moment dawać jak potem spada na łeb na szyje... No ale co kto lubi.
hamowane dynometem, wczesniej auto dokładnie ważone, suszarka seryjna z cisniniem 1,2bara

: pn maja 18, 2009 19:49
autor: sagon
kozak pisze:Hamownia chyba mocno optymistyczna...
Jaka hamownia,taki wynik. :grin:

: pn maja 18, 2009 21:21
autor: Adrian1980
sagon pisze:
kozak pisze:Hamownia chyba mocno optymistyczna...
Jaka hamownia,taki wynik. :grin:

Dokładność dynometu przy założeniu iż parametry podane są dobrze są mniejsze niż 1% poza tym samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem, przez co dokładność pomiaru często jest wyższa niż na hamowni podwoziowej w pomieszczeniu, częstotliwość nanoszenia danych na wykres: 60razy na obrót koła a na większości inercji jest tylko 18. Moc oraz moment obrotowy podawany jest z dokładnością do 0.1KM i 0.1Nm a obroty przy których te parametry są osiągane co do 1 obr.
Hamownia Dynomet, tak samo jak hamownia Maha, Vtech i prawdopodobnie każda inna opiera sie na takiej samej zasadzie działania, na rolce lub kole w przypadku Dynometu, zakładany jest czujnik mierzący obroty, po przetworzeniu cyfrowym zamieniane są na informacje akceptowalne dla komputera i dalej juz soft liczy koniki. Rozchodzi się o to aby dokładnie zbadać przyspieszenie znając masę rolki w przypadku dynometu masę auta i wiedzac w jakim czasie ta masa została przyspieszona i dzięki temu czujnikowi możemy wyliczyć jaka siła była potrzebna do wykonania tej pracy .
A przecież nikt nie powie złego słowa na temat stacjonarnej hamowni MAHA za kupę hajsu bo jak taka hamownia może być nieprecyzyjna… i ludzie myślą że ten wynik który dostaną jest najprawdziwszy z prawdziwych i tak samo przekłada się to na warunki drogowe… nie pisze tego wcale że niewiadomo jakim jestem zwolennikiem dynometu bo nie jestem, tylko wkurza mnie jak ktoś wypisuje brednie w stylu „ jaka hamownia taki wynik” nie mając przykładu popierającego jego słowa… proszę pokaż np. dwa wykresy jednego auta: z obciążeniówki a drugi z dynometu i zobaczymy wtedy jak jest różnica… i po takiej prezentacji możemy powiedzieć „jaka hamownia taki wynik” :chytry: