Tunning 1z za 10 gr. fotoporada
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Cześć ja dzisiaj założyłem rezystor węglowy 390 Ohm, i tam gdzie go kupowałem to gościu nie robił mi oczu. I miał wszystkie, jakie chciałem, ale takiej konkretnej próby drogowej nie robiłem, bo śniegu napadało i jest ślisko. Ale efekt jest odczuwalny, i bym powiedział, że nawet mocno tylko ze na wolnych obrotach pracuje nierówno. U was wszystkich tak jest? Przy 390 Ohm mi nie kopci i równo schodzi z obrotów, jak miałem 470 Ohm to trochę wolno schodził z obrotów. I to znaczy, że mogę założyć mniejszy rezystorek? Jak tylko będzie pogoda t zrobię parę prób.
kamyk
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Cześć
Ja założyłem w moim 1Z potencjometr 1kilo ohm. Mogłem dzięki temu dość dokładnie ustawić wartość, dzięki której silnik ożył(maaało powiedziane ) nie kopci i praktycznie normalnie schodzi z obrotów. Wyszło 430 ohm i w takim ustawieniu zakleiłem potencjometr. Fakt, że na wolnych obrotach, silnik nie pracuje tak idealnie jak bez opornika ale ja się tym nie przejmuję. Założyłem na pedale przyśpieszenia mikrowyłącznik, który załącza mi układzik dopiero gdy wcisnę gaz prawie do dechy. Normalnie podczas jazdy po mieście, silnik pracuje na ,,fabryce". Dopiero gdy chcę wyprzedzić, szybciej wyrwać do przodu po prostu wciskam głębiej gaz i po sprawie. Dziwiło mnie jednak, jak takia malutka modyfikacja może wpłynąć na pracę silnika. Co prawda mamteraz zimówki 185/14(nowe) ale na suchym asfalcie po powolnym ruszeniu z miejsca i wciścnięciu gazu do dechy, koła mielą na I, potem II a także przez chwilkę po przełączeniu na III biegu. Normalnie szatan się zrobił, zaobserwowałem jednak szybszy wzrost temp silnika i wskazówka staje ciut dalej niż przy spokojnej jeździe.
Ja założyłem w moim 1Z potencjometr 1kilo ohm. Mogłem dzięki temu dość dokładnie ustawić wartość, dzięki której silnik ożył(maaało powiedziane ) nie kopci i praktycznie normalnie schodzi z obrotów. Wyszło 430 ohm i w takim ustawieniu zakleiłem potencjometr. Fakt, że na wolnych obrotach, silnik nie pracuje tak idealnie jak bez opornika ale ja się tym nie przejmuję. Założyłem na pedale przyśpieszenia mikrowyłącznik, który załącza mi układzik dopiero gdy wcisnę gaz prawie do dechy. Normalnie podczas jazdy po mieście, silnik pracuje na ,,fabryce". Dopiero gdy chcę wyprzedzić, szybciej wyrwać do przodu po prostu wciskam głębiej gaz i po sprawie. Dziwiło mnie jednak, jak takia malutka modyfikacja może wpłynąć na pracę silnika. Co prawda mamteraz zimówki 185/14(nowe) ale na suchym asfalcie po powolnym ruszeniu z miejsca i wciścnięciu gazu do dechy, koła mielą na I, potem II a także przez chwilkę po przełączeniu na III biegu. Normalnie szatan się zrobił, zaobserwowałem jednak szybszy wzrost temp silnika i wskazówka staje ciut dalej niż przy spokojnej jeździe.
Czyzby EGT sie podniosło...GRIZLI pisze: Dziwiło mnie jednak, jak takia malutka modyfikacja może wpłynąć na pracę silnika. Co prawda mamteraz zimówki 185/14(nowe) ale na suchym asfalcie po powolnym ruszeniu z miejsca i wciścnięciu gazu do dechy, koła mielą na I, potem II a także przez chwilkę po przełączeniu na III biegu. Normalnie szatan się zrobił, zaobserwowałem jednak szybszy wzrost temp silnika i wskazówka staje ciut dalej niż przy spokojnej jeździe.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
to teraz mi powiedz czy ja mam taki silnik jak wy czy inny (chodzi mi tylko o to czy wy posiadacie TD czy TDI bo z tego co widze to fotoporada jest o TDI) nikt nie jezdzil... sprowadzilem nowe a tak dokladniej z canady... jest to jeden z nielicznych dieseli wogole na tamtym kontynencie jak wiecie raczej preferuja benzyne...kupszczelisty pisze:ty masz TD to masz manualny wtrysk tdi to jest wszystko sterowane komputerem, ale TD w stanach kto takim czymś jeździł
super wielkie dzieki! ale pojawia sie problem... moj angielski nie jest na takim poziomie abym mogl zrobic jak tam napisane bez zadnych problemow... w pewnych momentach tylko przypuszczac i domyslac sie co tam jest tak naprawde napisane... a raczej nikomu sie nie usmiecha kombinowac z autem zamykajac oczy... z tego co widze boost pin robia tak samo jak tutaj... i z tego co widze robia tez i ta modyfikacje tyle ze ich to wychodzi 5usd;) tylko boje sie ryzykowac bo nikt tego tam nie opisal dokladnie z tego co widze ale widzialem ze ludzie maja tak zrobione lecz nic nie pisali co i jak dokladniej... moze ktorys z was czuje sie na silach przetlumaczyc mi niektore porady tam zamieszczone? jesli sie znajdzie taka osoba bede strasznie zadowolony... oczywiscie podal bym artykul... niestety nie jestem sobie stanie sam z tym problemem poradzic wiec licze na wasza pomoc bo nic innego mi nie pozostaje!zaprzal pisze:wejdz na vwdiesel.net i sprawdz co tam robia z TDkupszczelisty pisze:ale TD w stanach kto takim czymś jeździł
Witam
hmmm nie wiem co zrobiłem nie tak (raczej nic bo wszystko zgodnie ze schemacikiem podpiołem), ale u mnie opornik 390 ohm się nie sprawdził i go wyciągnołem.
Dokładniej mówiąc nie odczułem by silnik jakoś lepiej latał. Może dlatego, że nie było przełącznika
Jedyne co odczułem to to, że dostawał czkawki (raz lub 2 razy szarpnął) przy około 2000 obr/min przy dodaniu gazu.
hmmm nie wiem co zrobiłem nie tak (raczej nic bo wszystko zgodnie ze schemacikiem podpiołem), ale u mnie opornik 390 ohm się nie sprawdził i go wyciągnołem.
Dokładniej mówiąc nie odczułem by silnik jakoś lepiej latał. Może dlatego, że nie było przełącznika
Jedyne co odczułem to to, że dostawał czkawki (raz lub 2 razy szarpnął) przy około 2000 obr/min przy dodaniu gazu.
MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
To akurat unikatowe wydarzenie w TDIBula88 pisze:korby bokiem wyjda??
Opornik oczywiście działa i do pewnego momentu jest bezpieczny. Kłopot w tym, że tego "momentu" nie da się określić... Z grubsza można założyć, że ta granica zaczyna się tam gdzie czarny dym z rury, ale to tylko z grubsza.
Kłopoty zaczynają się w momencie złapania nota przy wyprzedzaniu na lusterka
Bo (nie wiem czy drastyczniejsza opcja) - wyplucie tłoków przez wydech jest juz tylko zależne od fantazji dobieracza rezystancji...
a czy to jest az tak wielki problem napisac poprostu tak najprawdopodobniej masz to auto co my... albo nie sadze ja nie posiadam zadnej wajchy od sania itd czytam to forum i czytam i do teraz sie nie dowiedzialem czy fotoporada dotyczy sie td czy tdi bo opisywany jest ewidentnie tdi... poza tym chyba i tak z tego rezygnuje... logicznie myslac jak mozna uzyskac wiksza moc za tak male pieniadze... i jeszcze auto na tym nic nie traci a jak traci to nie wiele... ja sie obawiam ze kiedys wyprzedzajac dojdzie do takiego momentu kiedy bedzie to moje ostastnie wymuszone wyprzedzanie w tym aucie... a nie mam zamiaru puzniej szukac silnika po krzakach do tego gowna a nie auta:/zaprzal pisze:typeR, wieszosc jest juz u nas na forum, wystarczy poszukac i poczytac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości