Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » sob lut 10, 2007 21:41

Rezystory typu 390, 470 itd pochodzą z szeregu E24, gdzie tolerancja jest 5%.Są one najbardziej typowe i dostępne w każdym sklepie elektronicznym.Natomiast omawiany rezystor 402 Ohm pochodzi z szeregu E48 lub E96 gdzie tolerancje są odpowiednio 2% i 1%.Są one także dostępne lecz nie we wszystkich.



Awatar użytkownika
kamyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 25, 2007 21:01
Lokalizacja: stuchowo
Kontakt:

Post autor: kamyk » sob lut 10, 2007 22:07

Cześć ja dzisiaj założyłem rezystor węglowy 390 Ohm, i tam gdzie go kupowałem to gościu nie robił mi oczu. I miał wszystkie, jakie chciałem, ale takiej konkretnej próby drogowej nie robiłem, bo śniegu napadało i jest ślisko. Ale efekt jest odczuwalny, i bym powiedział, że nawet mocno tylko ze na wolnych obrotach pracuje nierówno. U was wszystkich tak jest? Przy 390 Ohm mi nie kopci i równo schodzi z obrotów, jak miałem 470 Ohm to trochę wolno schodził z obrotów. I to znaczy, że mogę założyć mniejszy rezystorek? Jak tylko będzie pogoda t zrobię parę prób.


kamyk

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 11, 2007 12:27

Cześć
Ja założyłem w moim 1Z potencjometr 1kilo ohm. Mogłem dzięki temu dość dokładnie ustawić wartość, dzięki której silnik ożył(maaało powiedziane :satan: ) nie kopci i praktycznie normalnie schodzi z obrotów. Wyszło 430 ohm i w takim ustawieniu zakleiłem potencjometr. Fakt, że na wolnych obrotach, silnik nie pracuje tak idealnie jak bez opornika ale ja się tym nie przejmuję. Założyłem na pedale przyśpieszenia mikrowyłącznik, który załącza mi układzik dopiero gdy wcisnę gaz prawie do dechy. Normalnie podczas jazdy po mieście, silnik pracuje na ,,fabryce". Dopiero gdy chcę wyprzedzić, szybciej wyrwać do przodu po prostu wciskam głębiej gaz i po sprawie. Dziwiło mnie jednak, jak takia malutka modyfikacja może wpłynąć na pracę silnika. Co prawda mamteraz zimówki 185/14(nowe) ale na suchym asfalcie po powolnym ruszeniu z miejsca i wciścnięciu gazu do dechy, koła mielą na I, potem II a także przez chwilkę po przełączeniu na III biegu. Normalnie szatan się zrobił, zaobserwowałem jednak szybszy wzrost temp silnika i wskazówka staje ciut dalej niż przy spokojnej jeździe.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz lut 11, 2007 14:12

GRIZLI pisze: Dziwiło mnie jednak, jak takia malutka modyfikacja może wpłynąć na pracę silnika. Co prawda mamteraz zimówki 185/14(nowe) ale na suchym asfalcie po powolnym ruszeniu z miejsca i wciścnięciu gazu do dechy, koła mielą na I, potem II a także przez chwilkę po przełączeniu na III biegu. Normalnie szatan się zrobił, zaobserwowałem jednak szybszy wzrost temp silnika i wskazówka staje ciut dalej niż przy spokojnej jeździe.
Czyzby EGT sie podniosło... :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 11, 2007 14:44

rob555 pisze:Czyzby EGT sie podniosło... :chytry:
dopiero jak sie porobia dziury w tlokach bedzie to mozna jednoznacznie stwierdzic :bajer:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

typeR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 09, 2007 19:06
Lokalizacja: jordanow
Kontakt:

Post autor: typeR » ndz lut 11, 2007 16:06

kupszczelisty pisze:ty masz TD to masz manualny wtrysk tdi to jest wszystko sterowane komputerem, ale TD w stanach kto takim czymś jeździł
to teraz mi powiedz czy ja mam taki silnik jak wy czy inny (chodzi mi tylko o to czy wy posiadacie TD czy TDI bo z tego co widze to fotoporada jest o TDI) nikt nie jezdzil... sprowadzilem nowe a tak dokladniej z canady... jest to jeden z nielicznych dieseli wogole na tamtym kontynencie jak wiecie raczej preferuja benzyne...
zaprzal pisze:
kupszczelisty pisze:ale TD w stanach kto takim czymś jeździł
wejdz na vwdiesel.net i sprawdz co tam robia z TD
super wielkie dzieki! ale pojawia sie problem... moj angielski nie jest na takim poziomie abym mogl zrobic jak tam napisane bez zadnych problemow... w pewnych momentach tylko przypuszczac i domyslac sie co tam jest tak naprawde napisane... a raczej nikomu sie nie usmiecha kombinowac z autem zamykajac oczy... z tego co widze boost pin robia tak samo jak tutaj... i z tego co widze robia tez i ta modyfikacje tyle ze ich to wychodzi 5usd;) tylko boje sie ryzykowac bo nikt tego tam nie opisal dokladnie z tego co widze ale widzialem ze ludzie maja tak zrobione lecz nic nie pisali co i jak dokladniej... moze ktorys z was czuje sie na silach przetlumaczyc mi niektore porady tam zamieszczone? jesli sie znajdzie taka osoba bede strasznie zadowolony... oczywiscie podal bym artykul... niestety nie jestem sobie stanie sam z tym problemem poradzic wiec licze na wasza pomoc bo nic innego mi nie pozostaje!



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 11, 2007 17:27

typeR, wieszosc jest juz u nas na forum, wystarczy poszukac i poczytac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » pn lut 12, 2007 00:28

Witam
hmmm nie wiem co zrobiłem nie tak (raczej nic bo wszystko zgodnie ze schemacikiem podpiołem), ale u mnie opornik 390 ohm się nie sprawdził i go wyciągnołem.
Dokładniej mówiąc nie odczułem by silnik jakoś lepiej latał. Może dlatego, że nie było przełącznika :-k
Jedyne co odczułem to to, że dostawał czkawki (raz lub 2 razy szarpnął) przy około 2000 obr/min przy dodaniu gazu.


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn lut 12, 2007 00:54

skubix pisze:Jedyne co odczułem to to, że dostawał czkawki (raz lub 2 razy szarpnął) przy około 2000 obr/min przy dodaniu gazu.
czas chyba zacząć określać w temacie [TDI+R] albo [TDI-R] przy pytaniach o problemy :)
Lawinowy wzrost klientów Adamma :) już wkrótce :)



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn lut 12, 2007 01:04

uysy, moze opiszesz co sie wiarze z urzytkowaniem opornika, sam mialem go jeden dzien ale go wypialem. :pub: korby bokiem wyjda?? :D ??



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn lut 12, 2007 01:24

Bula88 pisze:korby bokiem wyjda??
To akurat unikatowe wydarzenie w TDI :)
Opornik oczywiście działa i do pewnego momentu jest bezpieczny. Kłopot w tym, że tego "momentu" nie da się określić... Z grubsza można założyć, że ta granica zaczyna się tam gdzie czarny dym z rury, ale to tylko z grubsza.
Kłopoty zaczynają się w momencie złapania nota przy wyprzedzaniu na lusterka ;)
Bo (nie wiem czy drastyczniejsza opcja) - wyplucie tłoków przez wydech jest juz tylko zależne od fantazji dobieracza rezystancji...



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn lut 12, 2007 01:28

czyli mam rozumiec ze opornik jest w miare bezpieczny??



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn lut 12, 2007 01:43

Jeśli nie przeraża cię nagła utrata mocy przy wyprzedzaniu, ewentualnie niekontrolowane notlaufy w najmniej spodziewanych momentach i jeśli "zestrojony" jest ten R dobrze...
Przyjmując te założenia, TAK, jest bezpieczny :)



typeR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 09, 2007 19:06
Lokalizacja: jordanow
Kontakt:

Post autor: typeR » pn lut 12, 2007 16:34

zaprzal pisze:typeR, wieszosc jest juz u nas na forum, wystarczy poszukac i poczytac
a czy to jest az tak wielki problem napisac poprostu tak najprawdopodobniej masz to auto co my... albo nie sadze ja nie posiadam zadnej wajchy od sania itd czytam to forum i czytam i do teraz sie nie dowiedzialem czy fotoporada dotyczy sie td czy tdi bo opisywany jest ewidentnie tdi... poza tym chyba i tak z tego rezygnuje... logicznie myslac jak mozna uzyskac wiksza moc za tak male pieniadze... i jeszcze auto na tym nic nie traci a jak traci to nie wiele... ja sie obawiam ze kiedys wyprzedzajac dojdzie do takiego momentu kiedy bedzie to moje ostastnie wymuszone wyprzedzanie w tym aucie... a nie mam zamiaru puzniej szukac silnika po krzakach do tego gowna a nie auta:/



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości