SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Jak dużo jeździsz to spoko. Seria sprzęgło na 99% nie ogarnie takiego momentu w skrzyni 6 gang. Przy 3.0tys obrotów masz ponad 180km/h na autostradzie jest spoko. Problem był w tym że na FSM nie mogłem przekroczyć na 6 biegu 3,5-3.6 obrotów i v max okolice 225km/h trochę mnie to denerwowało przy turbinie ARL.. Akurat paliwa nigdy nie liczyłem ponieważ wcześniej może troszkę wolniej jeździłem z racji 142km na ori gratach i skrzyni 5. Ogólnie robię około 30-35tys rocznie i średnie spalanie mam około 7,5-7,8 litra. Zobaczymy jak spalanie zmieni się na większym turbo teraz zima więc będzie wolna jazda.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Ty wiesz co Ty piszesz ?? Sprawdzałeś to czy piszesz tylko żeby pisać ??zgredd pisze:Seria sprzęgło na 99% nie ogarnie takiego momentu w skrzyni 6 gang
Tak się składa że wielokrotnie to sprawdziliśmy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Sprawdzałem osobiście na swoim zestawie. 440nm na ori sprzęgle nie nowym to nie lada wyczyn nie mówię o shranie BTB tylko o seryjnym z ASZ. Sam miałem ASZ turbo ARL po sofcie i sprzęgło potrafiło się uślizgnać a moment był zrobiony bardzo wysoko bo 2,7tys. Kolega ma w A3 ASZ softa na 175/400 i 2 razy w ciągu roku był zauważalny uślizg i nie było dowalone na maxa z dołu. W następnym przypadku u innego znajomego w Leonie ARL na big turbo też sprzęgło nie wytrzymało więcej jak 400nm fakt że było już zmęczone życiem. Tak że jak pisze Fahoo że ma 435nm to nie chce mi się wierzyć żeby ori sprzęgło dało rade. Wiec wytłumacz mi czemu ludzie zmieniają sprzęgła i czemu nie robicie na gtb bardzo mocnego dołu.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Ja śmigam na seryjnym sprzęgle które ma zrobione 250tys km, dopiero teraz jest do wymiany, jeżdżę na setupie 240/435 od ok 2ch lat.
Rzadko kiedy nasi klienci decydują się na wymianę sprzęgła na sharana wcześniej niż tego potrzeba, dlatego potwierdzam to co napisałem powyżej, seria uciągnie 430Nm.
Po co mamy robić mocne doły ?? Dla zabicia sprzęgła ?? Czy przegubów, a może opon ?? 350-380Nm w zupełności wystarczy przy 2000obr do sprawnego przemieszczania się, poza tym liczy się również przebieg momentu obr w funkcji obrotów, a nie tylko same wartości, jeśli moment gwałtownie narasta to dużo szybciej sprzęgło odmówi posłuszeństwa niż przy delikatnym narastaniu.
Jeszcze jedna kwestia, sprzęgło sprzęgle nie równe, jedni jeżdżą na LUKu a inni na Sachsie, a to również ma znaczenie, tak samo jak napęd 4m vs ośka, jak i samo użytkowanie sprzęgła, nie raz w samochodach są wycieki różnych płynów na sprzęgło. Po kilkukrotnym uślizgu sprzęgła nie można powiedzieć że jest już do wymiany, sprzęgło np. w niskich temp dużo mniej wytrzymuje niż w gorące dni.
Rzadko kiedy nasi klienci decydują się na wymianę sprzęgła na sharana wcześniej niż tego potrzeba, dlatego potwierdzam to co napisałem powyżej, seria uciągnie 430Nm.
Po co mamy robić mocne doły ?? Dla zabicia sprzęgła ?? Czy przegubów, a może opon ?? 350-380Nm w zupełności wystarczy przy 2000obr do sprawnego przemieszczania się, poza tym liczy się również przebieg momentu obr w funkcji obrotów, a nie tylko same wartości, jeśli moment gwałtownie narasta to dużo szybciej sprzęgło odmówi posłuszeństwa niż przy delikatnym narastaniu.
Jeszcze jedna kwestia, sprzęgło sprzęgle nie równe, jedni jeżdżą na LUKu a inni na Sachsie, a to również ma znaczenie, tak samo jak napęd 4m vs ośka, jak i samo użytkowanie sprzęgła, nie raz w samochodach są wycieki różnych płynów na sprzęgło. Po kilkukrotnym uślizgu sprzęgła nie można powiedzieć że jest już do wymiany, sprzęgło np. w niskich temp dużo mniej wytrzymuje niż w gorące dni.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Może po prostu tyle wytrzymuje bo przebieg jest nie kręcony dłuższy czas użytkujesz to auto nie ma dużo koksu z dołu i nie butujesz z dołu. Jeden znajomy miał 5 skrzynie ponad 400nm i sprzęgło żyło nie wiadomo czy ktoś je w Niemcowi zmienił czy było tak mocne. A odpowiedz oparem o kilka aut którymi jeździłem i wiem jak były rozłożony moment i nie narastał on bardzo gwałtownie widocznie użytkownicy aut mieli pecha że sprzęgło się tak zachowywało. I właśnie tutaj jest sęk co Fahoo założy odpowiedziałem tylko na swoim przykładzie i aut znajomych ma duże pole do popisu więc to jest jego decyzja ja tylko zasugerowałem. Ponieważ podobny temat przerabiałem. Gdzieś kiedyś pisaliście właśnie że nie robicie mocnego dołu ze względu na sprzęgło dlatego się do tego odniosłem. Nie wiem ile jest prawdy ale im lżejsze auto tym sprzęgło więcej zniesie tutaj akurat nie mam doświadczenia. Wieżę Ci i ciesze się że sprzęgło tak długo wytrzymało z waszej usługi byłem zadowolony i wiem że mówisz prawdę .
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Spoko, bez nacisku . Łukasz w swojej Ibi szybko sharana zakatował na setupie 250KM, więc dużo zależy od użytkownika.
Teraz bardzo dobra alternatywą są sprzęgła kevlarowe takie jak kupił Łukasz, odbywa się to mniej więcej tak:
- dwumas najlepiej sharan btb
- używany docisk z tarczą wysyła się do przerobienia do stanów
- sprzęgło wraca z tarczą kevlarową (nie są takie same okładziny z obydwu stron) i wzmocnionym dociskiem.
Koszt przerobienia około 1600-1800zł w zależności od kursów walut, sprzęgło pracuje miękko jak seryjne a jednocześnie jest mocne, Łukasz na setupie 280/450 nie odnotował uślizgów, a powoli nie jeździ
Teraz bardzo dobra alternatywą są sprzęgła kevlarowe takie jak kupił Łukasz, odbywa się to mniej więcej tak:
- dwumas najlepiej sharan btb
- używany docisk z tarczą wysyła się do przerobienia do stanów
- sprzęgło wraca z tarczą kevlarową (nie są takie same okładziny z obydwu stron) i wzmocnionym dociskiem.
Koszt przerobienia około 1600-1800zł w zależności od kursów walut, sprzęgło pracuje miękko jak seryjne a jednocześnie jest mocne, Łukasz na setupie 280/450 nie odnotował uślizgów, a powoli nie jeździ
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Możesz dać namiar, bo potrzebuje coś na ok 540NmDario84 pisze:Teraz bardzo dobra alternatywą są sprzęgła kevlarowe takie jak kupił Łukasz, odbywa się to mniej więcej tak:
- dwumas najlepiej sharan btb
- używany docisk z tarczą wysyła się do przerobienia do stanów
- sprzęgło wraca z tarczą kevlarową (nie są takie same okładziny z obydwu stron) i wzmocnionym dociskiem.
Koszt przerobienia około 1600-1800zł w zależności od kursów walut, sprzęgło pracuje miękko jak seryjne a jednocześnie jest mocne, Łukasz na setupie 280/450 nie odnotował uślizgów, a powoli nie jeździ
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Zagadaj do Apsika z forum, on wszystko zalatwial.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Panowie, wróce jeszcze do skrzyni, bo szukam długiej 5-biegowej. GGU i EWT to to samo, czy jednak czymś się róznia? Bedzie ona w mk4 AGR.
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
EWT chyba odrobinę dłuższa ale to różnie mówią, z najcześciej słychać żę to GGU jest najdłuższą piątką i ku GGu ja bym się skłaniał bo nie lubię nie potwierdzonych info...
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Fahoo, zeby zmienić na 6 to trzeba kupę jeszcze innych części półosie, rozrusznik, sprzęglo. U mnie jest krótka skrzynia (100km/h przy 2200-2300 obr) i jazda w trasie jest męcząca. Chcę wsadzić długą piątkę, zeby było jak najmniej przeróbek. Mam w dobrej cenie skrzynie EWT od fabii i dlatego się pytam. Jeżeli tylko przełożyć trzeba wybierak ze starej to luz- gdzies tak wyczytalem...
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
pxx1, ja mam taka samą skrzynie 5gang i juz zebrałem czesc gratów na swapa na 6 gang
za czesci właczne ze skrzynią i półosiami z przesyłką dogadalem si e na 900zł
2mas i tarcze z dociskiem juz mam
za czesci właczne ze skrzynią i półosiami z przesyłką dogadalem si e na 900zł
2mas i tarcze z dociskiem juz mam
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Ja mam skrzynie za 550 zl, jesli wszystko by pasowalo to sa cale koszta. Wymienie sam. Mam skrzynie EBJ. Moc jest okolo 150 KM i wiecej nie bedzie. Wiec chyba wystarczy skrzynia 5g. Fahoo, a Ty jaka masz teraz skrzynie 5g?
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości