Strona 2 z 2

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: pt paź 03, 2014 14:10
autor: various
Jakiś patent na zrobienie tego pod maską ? Czy ciągnąć do środka przewody ?
Mam podłączyć pompę prosto z bańki czy filtr do bańki?

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: pt paź 03, 2014 14:20
autor: JABcok20
jak masz czyste paliwko to prosto z bańki, przewody wyczyść. Daj do butelki czy coś żeby nie wypadło, i pojeździj zobacz co i jak.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: ndz paź 05, 2014 21:50
autor: various
Sprawdziłem dziś z bańki. Poprawiło się może o 1 stopień tzn. o 1 stopień mniej się rozjeżdża ale widać, że nie jest to główna przyczyna. Oczywiście zapomniałem logów wrzucić z laptopa.

Wbiłem także zaworek (z 5.7 na 5.8mm) i jest lepiej, rozjeżdża się później i już nie tak mocno, ale wbijanie zaworka skutkuje wyprzedzaniem się statycznego kąta na wolnych.. To normalne ? Mogę bić dalej ?

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: wt paź 07, 2014 21:40
autor: tomek08
Witam, trzeba by zmierzyć ciśnienie wewnętrzne, bo za mocne wpicie-podniesienie ciśnienia wewnętrznego powoduje twardą pracę silnika przy przyspieszaniu i delikatnie podnosi moc, ale jednak optymalne ciśnienie to 12-12,5bara, jeśli wszystko inne ok, to i moc najwyższa.
various pisze:wbijanie zaworka skutkuje wyprzedzaniem się statycznego kąta na wolnych.. To normalne ? Mogę bić dalej ?
według mnie już jest za wysokie ciśnienie, jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Moja pompa miała wewnętrzne 10,5bara, podbiłem na 12barów i statyczny pozostał bez zmian, poprawiło się tylko, to, że samochód z niższych obrotów zaczyna lepiej ciągnąć.
Pozdrawiam.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: śr cze 22, 2016 18:31
autor: various
Witam,
muszę odgrzebać temat. Dalej jestem w kropce.

Testy z bańką nie pokazały problemu z powietrzem, to nie tutaj leży problem.

Wymieniłem też pompę łopatkową (wstępną) w pompie wtryskowej.

Oto logi:
pierwsze butowanie: http://vaglog.pl/log_267580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
drugi przejazd (po 2min przerwie): http://vaglog.pl/log_267579.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Widać, że w tym drugim logu jest lepiej.. Nie mam pomysłów.. Ręce opadają :(

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: śr cze 22, 2016 22:11
autor: dawid13132
Korpus zostal stary i zmieniłes tylko bebechy pompki?

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: śr cze 22, 2016 22:21
autor: various
Korpus jest praktycznie nówka, wymieniony przez pompiarzy kilka lat temu poprzedniemu właścicielowi (stary dostałem w pudełku wraz z nastawnikiem i tłokiem przestawiacza kąta). Oczywiście tu się nie upieram, ale tak jak mówię - w środku widać jeszcze oznaki frezowania, powierzchnia przylegania pompki też wygląda ok.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: śr cze 22, 2016 22:28
autor: marcinas1983
various pisze:Auto to 100 C4, 2.5 TDI, silnik ABP po przekładce nastawnika i ECU na HDK z A6 C4.

Po pierwsze... czy był ten problem przed zmianą ECU i nastawnika?
Po drugie... masz stary nastawnik i ori śrubę na powrocie?? Może problemem nie jest zaworek ciśnienia wewnętrznego a śruba na powrocie, która upuszcza ciśnienie za wcześnie.
various pisze:Wbiłem także zaworek (z 5.7 na 5.8mm) i jest lepiej, rozjeżdża się później i już nie tak mocno, ale wbijanie zaworka skutkuje wyprzedzaniem się statycznego kąta na wolnych.. To normalne
tak... to normalne zjawisko... do pewnego momentu statyczny nie reaguje na zwiększenie wbicia zaworka, później jest już tak duże ciśnienie na jałowych, że n108 nie ogarnia i mimo sporego jego otwarcia to i tak kąt statyczny jest wcześniejszy. Jeśli teraz byś się sugerował wykresami w tdi timing i ustawił kąt statycznie na niebieską linie to bankowo będą później problemy z odpalaniem.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: czw cze 23, 2016 07:52
autor: KLICHO
Wbicie zaworka na 5.8 mm to moze byc malo. Podlacz panometr i zobacz jakie masz cisnienie w pompie przy 4100 obrotach silnika.

Re: VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: czw cze 23, 2016 16:47
autor: dawid13132
KLICHO pisze:Wbicie zaworka na 5.8 mm to moze byc malo. Podlacz panometr i zobacz jakie masz cisnienie w pompie przy 4100 obrotach silnika.
Czytaj troche ze zrozumieniem... rozjezdza się już kąt na jałowych :?

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: czw cze 23, 2016 22:33
autor: various
marcinas1983 pisze:Po pierwsze... czy był ten problem przed zmianą ECU i nastawnika?
Nie wiem, na starym ECU była tylko grupa 000.
marcinas1983 pisze:Po drugie... masz stary nastawnik i ori śrubę na powrocie?? Może problemem nie jest zaworek ciśnienia wewnętrznego a śruba na powrocie, która upuszcza ciśnienie za wcześnie.
Śrubę też już wymieniłem, aczkolwiek ją też można regulować, czego nie robiłem. Macie tu jakieś sugestie?
KLICHO pisze:Podlacz panometr i zobacz jakie masz cisnienie w pompie przy 4100 obrotach silnika.
Już to robiłem, ustawiałem wg. kart kontrolnych dla tej pompy na ok 10bar, aczkolwiek powtórzę to jeszcze.
dawid13132 pisze:Czytaj troche ze zrozumieniem... rozjezdza się już kąt na jałowych
Jak to się rozjeżdża na jałowych? Akurat na jałowych jest ok. Nie chcę już bardziej wbijać zaworka bo zacznie mi wyprzedzać statyczny i jeszcze bardziej zmniejszę zakres regulacji.

Dodam jeszcze, że wtryski to .216, ori były .185 i jest ori program. Czy to możliwe, że kąt nie wyrabia przez to, że idą większe dawki (lepszy wydatek wtrysków)?

Dzięki za odpowiedzi.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: pt cze 24, 2016 17:39
autor: bzdzioch1
Skoro kąt statczny ustawiony jest ok, ciśnienie wewnętrzne 10 bar powinno być wystarczające dla tej pompy, aby poprawnie sterowała dynamicznym. Pytanie czy czasem ktoś nie podmienił sprężyny na prze stawiaczu lub jakieś grubsze podkładki zastosował. Ja spróbowałbym odkręcić dekielek i wyjąc jedną podkładkę lub jeżeli masz drugą pompę taka samą przełożyć sprężynę z podkładkami dekielkiem oraz zaworki.

VP37 nie wyprzedza kąta wtrysku powyżej ~3500obr.

: pt cze 24, 2016 20:30
autor: various
bzdzioch1 pisze:Ja spróbowałbym odkręcić dekielek i wyjąc jedną podkładkę lub jeżeli masz drugą pompę taka samą przełożyć sprężynę z podkładkami dekielkiem oraz zaworki.
Przełożyłem z drugiej używki właśnie sprężynę i dekielek + najcieńsze podkładki.
Wsadziłem też tłoczek z zaworkiem, mam jeszcze swój tłoczek bez zaworka - nie wiem który lepszy?