Strona 2 z 3

Przerobienie kolektora pod turbo.

: sob sie 17, 2013 19:57
autor: caro86wlkp
dwie dziury pasują, jedną trzeba przewiercić. jest minimalnie pochylona na bok ale to nie przeszkadza. odległość od kolektora ssącego jest akurat. w mk3 wchodzi na styk, po montażu jest koło 3cm od grodzi. w audi a6 wchodzi z zapasem.
jakby ktoś miał problemy z montażem to mogę pomóć
Obrazek Obrazek

Przerobienie kolektora pod turbo.

: sob sie 17, 2013 22:47
autor: tomek08
caro86wlkp, pochwal się jak to jedzie? :food:
Pozdrawiam.

Przerobienie kolektora pod turbo.

: ndz sie 18, 2013 23:25
autor: caro86wlkp
" onclick="window.open(this.href);return false;
waga auta + 2 osoby + graty 1800kg, także sprinter to nie jest

Przerobienie kolektora pod turbo.

: ndz sie 18, 2013 23:27
autor: eden1992
ładnie idzie ;)

Re: Przerobienie kolektora pod turbo.

: wt sie 20, 2013 03:21
autor: zgredd
Jak masz czas wrzuć fotkę prędkościomierza z obrotomierzem z 5 biegu od 2,0tys obrotów. Dużo w sieci filmów z GTB ale mało widać jak się budzi.

Przerobienie kolektora pod turbo.

: wt sie 20, 2013 10:02
autor: caro86wlkp
dla mnie bardziej czytelne są logi niż pokazanie obrotomierza. tu masz czwarty bieg, masz wykres zrobiony z logów. czerwone zadane ciśnienie, zielone to co pompuje
Obrazek

http://vaglog.rtnet.pl/caro86wlkp_109986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/caro86wlkp_109914.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Przerobienie kolektora pod turbo.

: wt sie 20, 2013 12:53
autor: p14c3k
widze ze bardzo ciekawie to wyglada, jednak bez wiekszych przerobek do corodby ASV (kolektor/turbo osobno) chyba nie wjedzie zbyt latwo..

Przerobienie kolektora pod turbo.

: wt sie 20, 2013 17:44
autor: caro86wlkp
porównaj grodz z grodzią z mk3. jak nie masz mniej miejsca to wejdzie. jak masz mniej to będziesz miał ciężko to zamontować w sensie kolektor z turbiną, oddzielnie musiałbyś. jak chcesz to mogę ci zmierzyć jak bardzo turbo ostaje od głowicy to sobie pomierzysz u siebie

Przerobienie kolektora pod turbo.

: śr sie 21, 2013 10:12
autor: p14c3k
caro86wlkp, bardzo chetnie zmierze. a powiedz mi jeszcze jak z reszta, weze olejowe itd ?

Przerobienie kolektora pod turbo.

: śr sie 21, 2013 11:47
autor: caro86wlkp
zasilanie w olej, potrzebna przejściówka (5zł z sklepie z hydrauliką siłową). spływ oleju trzeba przedłużyć. ja obciąłem końcówki i połączyłem je wężem olejoodpornym. zasilanie w wodę można pominąć ale ja podłączam (turbo nie grzeje tak oliwy przy butowaniu) potrzebne 2 oczka i wąż do wody, wpinamy sie tam gdzie pasuje. wlot powietrza do turbo to już kwesta tego co mamy pod ręką. w golfie był ori dolot + kawałek kolanka metalowego + ori guma do zasilania turbiny. w audi mam dwa kolanka gumowe i jedno z nierdzewki + filtr stożkowy w obudowie. wyjście ze strony zimnej ma 50mm także nie ma problemu z podpięciem. DP też nie jest trudne do zrobienia. wystarczy że ślusarz wytnie nam kółko i do niego dospawamy kolanko bądź rurę. turbo odstaje 16cm od kolektora ssącego, miare przyłożyłem 5cm nad linią śrub kolektora ssącego

Przerobienie kolektora pod turbo.

: śr sie 21, 2013 14:29
autor: eden1992
Jak to turbo wypada na tle gtb17??

Przerobienie kolektora pod turbo.

: śr sie 21, 2013 21:56
autor: caro86wlkp
Obrazek
wartości mocy raczej są maksymalne, gtb1749VB czyli turbo z arl 200 koni przy 1.8 bara troche dużo, żaden tuner tyle nie zrobi klientowi także trzeba odjąć xxx koni z wykresu dla bezpiecznego setupu

Przerobienie kolektora pod turbo.

: czw sie 22, 2013 00:10
autor: eden1992
Jak za 500zł to chyba warto w ta turbinę się bawić, sprawdzałeś może ile zmniejszyło się egt gdy podłączyłeś chłodzenie do turbiny?

Przerobienie kolektora pod turbo.

: czw sie 22, 2013 10:27
autor: caro86wlkp
nie mam wskaźnika egt. chłodzenie wodne mam od początku. Chłodzenie wodą raczej nie ma bezpośredniego wpływu na EGT, jedynie wpływa na to że turbina nie robi sie czerwona podczas butowania czyli w komorze silnika mamy chłodniej, wszystko mniej sie nagrzewa i filtr łapie chłodniejsze powietrze