Przerobienie kolektora pod turbo.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » sob sie 17, 2013 19:57

dwie dziury pasują, jedną trzeba przewiercić. jest minimalnie pochylona na bok ale to nie przeszkadza. odległość od kolektora ssącego jest akurat. w mk3 wchodzi na styk, po montażu jest koło 3cm od grodzi. w audi a6 wchodzi z zapasem.
jakby ktoś miał problemy z montażem to mogę pomóć
Obrazek Obrazek



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: tomek08 » sob sie 17, 2013 22:47

caro86wlkp, pochwal się jak to jedzie? :food:
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob sie 17, 2013 22:49 przez tomek08, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomek

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » ndz sie 18, 2013 23:25

" onclick="window.open(this.href);return false;
waga auta + 2 osoby + graty 1800kg, także sprinter to nie jest



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: eden1992 » ndz sie 18, 2013 23:27

ładnie idzie ;)


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: zgredd » wt sie 20, 2013 03:21

Jak masz czas wrzuć fotkę prędkościomierza z obrotomierzem z 5 biegu od 2,0tys obrotów. Dużo w sieci filmów z GTB ale mało widać jak się budzi.



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » wt sie 20, 2013 10:02

dla mnie bardziej czytelne są logi niż pokazanie obrotomierza. tu masz czwarty bieg, masz wykres zrobiony z logów. czerwone zadane ciśnienie, zielone to co pompuje
Obrazek

http://vaglog.rtnet.pl/caro86wlkp_109986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/caro86wlkp_109914.html" onclick="window.open(this.href);return false;



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: p14c3k » wt sie 20, 2013 12:53

widze ze bardzo ciekawie to wyglada, jednak bez wiekszych przerobek do corodby ASV (kolektor/turbo osobno) chyba nie wjedzie zbyt latwo..



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » wt sie 20, 2013 17:44

porównaj grodz z grodzią z mk3. jak nie masz mniej miejsca to wejdzie. jak masz mniej to będziesz miał ciężko to zamontować w sensie kolektor z turbiną, oddzielnie musiałbyś. jak chcesz to mogę ci zmierzyć jak bardzo turbo ostaje od głowicy to sobie pomierzysz u siebie



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: p14c3k » śr sie 21, 2013 10:12

caro86wlkp, bardzo chetnie zmierze. a powiedz mi jeszcze jak z reszta, weze olejowe itd ?



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » śr sie 21, 2013 11:47

zasilanie w olej, potrzebna przejściówka (5zł z sklepie z hydrauliką siłową). spływ oleju trzeba przedłużyć. ja obciąłem końcówki i połączyłem je wężem olejoodpornym. zasilanie w wodę można pominąć ale ja podłączam (turbo nie grzeje tak oliwy przy butowaniu) potrzebne 2 oczka i wąż do wody, wpinamy sie tam gdzie pasuje. wlot powietrza do turbo to już kwesta tego co mamy pod ręką. w golfie był ori dolot + kawałek kolanka metalowego + ori guma do zasilania turbiny. w audi mam dwa kolanka gumowe i jedno z nierdzewki + filtr stożkowy w obudowie. wyjście ze strony zimnej ma 50mm także nie ma problemu z podpięciem. DP też nie jest trudne do zrobienia. wystarczy że ślusarz wytnie nam kółko i do niego dospawamy kolanko bądź rurę. turbo odstaje 16cm od kolektora ssącego, miare przyłożyłem 5cm nad linią śrub kolektora ssącego



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: eden1992 » śr sie 21, 2013 14:29

Jak to turbo wypada na tle gtb17??


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » śr sie 21, 2013 21:56

Obrazek
wartości mocy raczej są maksymalne, gtb1749VB czyli turbo z arl 200 koni przy 1.8 bara troche dużo, żaden tuner tyle nie zrobi klientowi także trzeba odjąć xxx koni z wykresu dla bezpiecznego setupu



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: eden1992 » czw sie 22, 2013 00:10

Jak za 500zł to chyba warto w ta turbinę się bawić, sprawdzałeś może ile zmniejszyło się egt gdy podłączyłeś chłodzenie do turbiny?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Przerobienie kolektora pod turbo.

Post autor: caro86wlkp » czw sie 22, 2013 10:27

nie mam wskaźnika egt. chłodzenie wodne mam od początku. Chłodzenie wodą raczej nie ma bezpośredniego wpływu na EGT, jedynie wpływa na to że turbina nie robi sie czerwona podczas butowania czyli w komorze silnika mamy chłodniej, wszystko mniej sie nagrzewa i filtr łapie chłodniejsze powietrze



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości