No dobra gaz czy nie gaz?
* Sielniki o ZI są tak zaprojektowane zeby pracowały na benzynie (etylina 95 lub 98)
Możliwe są modyfikacje poprzez dodanie instalacji gazowej LPG ale:
* Wszyscy patrzymy na niskie koszty bo 1litr 95 kosztuje prawie 6zł a 1litr LPG 2,70zł - jasne oszczędzamy!
Ale co z silnikiem? Powiecie "a co może być?" - no właśnie to, że przyspieszamy jego zużycie....
- Benzyna/Etylina zwał jak zwał w swoim składzie posiada różne frakcje węglowodorów, które spełniają różne zadania np. smarowanie (LPG nie spełnia tego warunku)
- Sonda lamda daje info o składzie spalin na tej podstawie ECU ustala skład mieszanki benzyna powietrze (LPG są ustalane jakieś schematy charakterystyk ale po jakimś czasie jedziemy do gościa, który
zakładał nam gaz i mówimy "coś mi źle chodzi", gość adaptuje nową charakterystyke i wszystko wraca do normy. Tylko, że w okresie gwarancyjnym nie płacimy nic ale po gwarancji uszczuplamy nasz portfel.
- Proces spalania benzyny jest procesem łagodnym a LPG gwałtownym, silnik dostaje w kość.
- Podczas spalania benzyny czy LPG wydziela się siarka. Podczas spalania LPG(w komorze spalania) wydziela się duża ilość wilgoci, wilgoć to woda+siarka=kwas siarkawy....... słaby ale to kwasnie od razu ale z
czasem zrobi swoje w układzie dolotowym i wydechowym.
To co napisałem utwierdza mnie, że nie założe LPG nawet przy obecnej cenie benzyny a 2.8 VR6 no mało nie pali