Muszka.d pisze:Nawet w rocznikach od 2000 były półokrągłe, wszystko zależy od silnika.
np. silnik ASV- 110 km - seat ibiza - wtyczka półokrągła
mozliwe ze tak, ja słyszałem wersję ze od któregoś tam roku
w każdym razie gdy sie okazuje że ktoś kupi nowsze np wtrsyki z ASV i chce założyć do auta z prostokątną wtyczką to trzeba przelutować kabelek i tu 2 uwagi:
- kabelek nie ma polaryzacji + czy - (choć na nowszych wtyczkach jest oznaczenie)
- trzeba porządnie zlutować - zyłki są dość sztywne, przeważnie to wszystko jest tłuste - musi być dobre połaczenie
- rezystanacja cewki wtrysku sterującego to około 90-105 OHm - warto zmierzyć omomierzem przed i po
Muszka.d pisze:1. odkręcasz przewody paliwowe - klucz 17mnastka
2. odkręcasz koniki trzymające obsady wtrysków - imbus 6 lub klucz 13
3. wyciągasz wtryski - w górę - jeżeli ciężko idzie użyj sobie klucza płaskiego 17mnaście i kręć lewo-prawo obsadą jednocześnie ciągnąc je w górę...
Jeżeli mimo to ciężko wychodzą możesz zalać okolice gniazd wtrysków - płynem hamulcowym i zostawić na noc (pomaga), najlepszym rozwiązaniem jest wybijak - który działa na zasadzie siły odśrodkowej.
4. Przy wyciąganiu sprawdź czy podkładki(miedziane) wyszły z wtryskiem czy zostały w gnieździe - jeżeli zostały to wyciągnij np szerokim płaskim śrubokrętem.
5. Wkładasz wtryski z nowymi podkładkami (najlepiej daj sobie odrobinę smaru na podkładkę i wtedy nałóż na wtrysk) smar jest po to żeby podkładka Ci nie spadła przy wkładaniu w gniazdo - NIE ZA DUŻO SMARU
6. Przed dokręceniem najlepiej wydmuchać gniazda śrub - te które wchodzą w koniki - na 6 imbus. (jeżeli widzisz że nie naleciało do środka syfu to nie trzeba przedmuchiwać)
jeszcze dodam od siebie w uzupełnieniu kilka istotnych uwag, które mi się przypomniały:
- dzień lub dwa przed wymianą warto popsikać wtryski i gniazda WD-40 - nie wiem czy pomaga ale ja tak zrobiłem i wtryski wyszły dość szybko
- przed okręceniem przewodów paliwowych trzeba wyjąć wtyczki ze swiec żarowych
- po założeniu i dokręceniu wtrysków dokręcamy przewody paliwowe przy pompie docelowo ale na wtryskach lekko palcami !! - dzięki temu szybciej się odpowietrzy układ
- kręci sie rozrusznikiem (serie po 4-5 sekund nie dłużej) az zacznie paliwo tryskać spod nakrętek na wtryskach (nie przejmujemy sie migającą kontrolką cisnienia oleju
)
- dokręcamy nakrętki od przewodów na wtryskach (tez z wyczuciem, bo na przewodzie jest koncówka sferyczna) i powinien zapalic po 3 sekundach kręcenia
- po wszytskim warto skontrolować kąt wtrysku (moze się opoźnic nawet 20 jednostek jesli stare wtryski były 190/300) oraz dokładnie przedmuchać i wyczyści silnik żeby było widać ewentualne nieszczelności po przejechaniu sie autkiem, warto sprawdzić wszystko
- przewaznie okazuje się ze do wymiany są przewody przelewowe !
- UWAGA: praca silnika na 216stkach 220/300 moze być bardziej twarda z uwagi na krótszy czas wtrysku oraz nowe kocówki mogą wydawać metaliczny odgłos przez pierwsze 500km zanim sie nie "ułożą" iglice !