Strona 2 z 48

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz mar 17, 2013 13:33
autor: adasieczek
Witam moze ktos mi wyjasni czym sie roznia te dwie sprezarki
orginalna
GT1749VB
GA3038253016G V110
721021-1s/nFD400901F
nowa
GT1749VB
GA3038253W16G V510
721021-4s/nHB400330F

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

: wt mar 19, 2013 09:36
autor: EMP-TURBO
niczym ........

http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt kwie 26, 2013 12:23
autor: arwam
EMP-TURBO,

co powiesz o tej turbinie?

http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ewentualnie jaki najwiekszy kompresor mógłbyś w niej upchnąć?

pytanie jest wynikiem dylematu z tematu:
viewtopic.php?f=82&t=508731" onclick="window.open(this.href);return false;

widziałem jak sie zachowuje to turbo na ori silniku 2.4TD z niedotykaną dawką, skoro tam full boost jest już osiągany przy 2500rpm( na wyższym biegu) w silniku na komorze wirowej gdzie jest sporo mniej spalin, to na silniku odrobinę wiekszym, z bezpośrednim wtryskiem, szczególnie jesli sie doleje paliwa powinno wstawać znacznei szybciej,
na Volvo, przy obrotach do 2500rpm odpowiedź turbosprężarki, na wciśnięcie gazu jest niemrawa, za to powyżej już, jest dość szybko i zdecydowana,
myślę że z wiekszym kompresorem powinna naprawde szybko reagować, możliwości częsci wydechowej są naprawdę spore, ale tak jak w przypadku mniejszej siostry T3 z 1.6TD kompresor, mały kompresor robi krecię robotę, przy ciśnieniu do 0,8bara z wydechu słyszalna cały czas praca sinlika, powyżej 1,4bara przy obrotach bliskich 5000rpm zaczynamy słyszeć syk co znaczy że wg jest przymykane bo kompresor nie wyrabia i potrzebuje wiecej energii,
myślę że z wiekszym kompresorem mozna by spokojnie pompować jakies 1.5-1.7bara do końca skali.
turbo chce na wyrost ponieważ nie lubię mieć małego osprżętu wykręconego na max możliwości, nie ukrywam że po wczorajszym zabiegu zmiany pompy na ori AEL'owską chce sobie na przyszłośc zostawić furtkę żeby np założyć duże wtryskiwacze, i zmienić np IC wraz z orurowaniem na takie które umożliwi lepsze napełnienie, w górnych obrotach, nie chce małej turbiny która będzie srać ogniem od najniższych obrotów bo dośc już mam zabaw z padającymi sprzęgłami...

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pn kwie 29, 2013 10:57
autor: maciejk89
Witam posiadam Silnik Asv i mam pytanie czy taki zestaw podejdzie, kolektor wydechowy od 130 i turbo od t4 2.5 Tdi R5 150ps. Zalega mi takie turbo na pólce nowe i wrzucil bym je do Asv

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: wt kwie 30, 2013 11:33
autor: superkasztan
Panowie

Czy podłączenie GTB2056 do AHU na seryjnej pompie i wtryskach będzie się sprawdzało??
Planuje wzmocnienie w późniejszym czasie układu wtryskowego
- 216 wtryskiwacze i pompa 11 mm
Ale czy mogę wcześniej założyć większą/mocniejszą turbinę ?
Auto będzie jeździć?

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: wt kwie 30, 2013 17:59
autor: arwam
można tylko trzba będzie się sztangą pobawić żeby nie było niedoładowań, przeładowań itp generalnie jeśli nie będziesz szedł w moce 220+ to ta turbina jest za duża dla Ciebie, bardziej bym sie wtedy zastanowił nad GTB1756VK, nie wiele mniejsza ale znacznie szybciej wstaje, ( nawet nie wiem czy nie szybciej niż seryjna, a jej potencjał to około 220-230KM

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: śr maja 01, 2013 16:02
autor: superkasztan
No to muszę jednak szukać tej mniejszej,
te większe łatwiej kupić i trafiają się taniej
myślałem że jak tak łatwo się wkręcają i rozkręcają to nie będzie zbyt wielkiej różnicy
ja póki co nie planuje więcej niż 150-160 km
ale wydaje mi się że szkoda wydawać kasę na turbo z AWX'a skoro się tak szybko wysypują

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: śr maja 01, 2013 20:58
autor: eden1992
To może arl w muszli awx

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: czw maja 02, 2013 10:36
autor: superkasztan
no to jest jakiś pomysł choć musiał bym kupić złom AWX ( 200PLN) zregenerować (800-1000 PLN)
a różnie też piszą o tych ARL, hybrydach.
Za 1000 spokojnie można kupić GTB trochę roboty jest z zainstalowaniem i wysterowaniem ale zaspokoi apetyt na długo :)

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt maja 03, 2013 00:47
autor: arwam
superkasztan pisze:Za 1000 spokojnie można kupić GTB trochę roboty jest z zainstalowaniem i wysterowaniem ale zaspokoi apetyt na długo :)

ciekawe komu, bo ja stwierdzam że GTB jest dla mnie zamałe...

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt maja 03, 2013 12:18
autor: superkasztan
heh, na jedną oś starczy

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: sob maja 04, 2013 13:31
autor: vagpumpe
heh, na jedną oś starczy
mają przy mocach 280+ i jakoś dają radę w pd,a tu w starym aucie jest za małe...

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz maja 05, 2013 01:25
autor: arwam
vagpumpe pisze:mają przy mocach 280+ i jakoś dają radę w pd,a tu w starym aucie jest za małe..


widać że nie znasz TD, te silniki potrzebują większej ilości powietrza do wytworzenia tej samej mocy, mają mniejszą sprawność, bardziej się grzeją. dlatego też tak trudno z TD jest wykrzesać moc.
taniej ale nie łatwiej

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz maja 05, 2013 13:36
autor: vagpumpe
widać że nie znasz TD, te silniki potrzebują większej ilości powietrza do wytworzenia tej samej mocy, mają mniejszą sprawność, bardziej się grzeją. dlatego też tak trudno z TD jest wykrzesać moc.
taniej ale nie łatwiej
To dmuchnij tą turbiną max boost