EMP-TURBO,
co powiesz o tej turbinie?
http://allegro.pl/volvo-740-940-2-4-td- ... 99278.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ewentualnie jaki najwiekszy kompresor mógłbyś w niej upchnąć?
pytanie jest wynikiem dylematu z tematu:
viewtopic.php?f=82&t=508731" onclick="window.open(this.href);return false;
widziałem jak sie zachowuje to turbo na ori silniku 2.4TD z niedotykaną dawką, skoro tam full boost jest już osiągany przy 2500rpm( na wyższym biegu) w silniku na komorze wirowej gdzie jest sporo mniej spalin, to na silniku odrobinę wiekszym, z bezpośrednim wtryskiem, szczególnie jesli sie doleje paliwa powinno wstawać znacznei szybciej,
na Volvo, przy obrotach do 2500rpm odpowiedź turbosprężarki, na wciśnięcie gazu jest niemrawa, za to powyżej już, jest dość szybko i zdecydowana,
myślę że z wiekszym kompresorem powinna naprawde szybko reagować, możliwości częsci wydechowej są naprawdę spore, ale tak jak w przypadku mniejszej siostry T3 z 1.6TD kompresor, mały kompresor robi krecię robotę, przy ciśnieniu do 0,8bara z wydechu słyszalna cały czas praca sinlika, powyżej 1,4bara przy obrotach bliskich 5000rpm zaczynamy słyszeć syk co znaczy że wg jest przymykane bo kompresor nie wyrabia i potrzebuje wiecej energii,
myślę że z wiekszym kompresorem mozna by spokojnie pompować jakies 1.5-1.7bara do końca skali.
turbo chce na wyrost ponieważ nie lubię mieć małego osprżętu wykręconego na max możliwości, nie ukrywam że po wczorajszym zabiegu zmiany pompy na ori AEL'owską chce sobie na przyszłośc zostawić furtkę żeby np założyć duże wtryskiwacze, i zmienić np IC wraz z orurowaniem na takie które umożliwi lepsze napełnienie, w górnych obrotach, nie chce małej turbiny która będzie srać ogniem od najniższych obrotów bo dośc już mam zabaw z padającymi sprzęgłami...