12mm do vp37

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: 12mm do vp37

Post autor: przemeku1 » czw sty 19, 2012 00:40

przemeku1 pisze:arwam, co to są duże moce wg Ciebie? do ilu powinna starczyć 11?
powtórzę pytanie i dodam, że AW69 miał 255Km na 11.(oczywiście na 260)


TDI ASV ++++

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: 12mm do vp37

Post autor: spawacz » czw sty 19, 2012 11:06

Ja nie arwam , ale moge podpowiedziec cos. 11 jest o 21% wydajniejsza od 10 , 12 o 42% wydajniejszza od 10, 14 o 94% wyjajniejsza od 10, czyli na 14 mozna nawet na 350KM paliwa podlac. Matematyka nie klamie wiec , 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

arwam

12mm do vp37

Post autor: arwam » czw sty 19, 2012 11:20

spawacz, w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM

choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy



przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: 12mm do vp37

Post autor: przemeku1 » czw sty 19, 2012 18:39

arwam pisze:spawacz, w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM

choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.
Jeśli chcemy więcej KM to już pompa 12 - tak?
pytnie:
-co to jest wysokie EGT? do ilu można dojść, aby uznać, że jest to bezpieczne max?
-do ilu obr można kręcic silnik na 12? (słyszałem, że sporo niżej niż 11)


TDI ASV ++++

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

12mm do vp37

Post autor: tomek08 » czw sty 19, 2012 19:40

Witam, EGT to temperatura spalin. Bezpieczne to chyba 900 lub lekko ponad, jednak niech wypowiedzą się znawcy.
Pozdrawiam.


Tomek

arwam

12mm do vp37

Post autor: arwam » czw sty 19, 2012 20:35

przemeku1 pisze:czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.
jak mamy wysokie EGT to zwiększamy boost. ale to też do pewnych granic.

ja np u Siebie mogę pozwolić na bardzo wysokie EGT z tego wzgledu że tylko ja swoje auta użytkuję i wiem że nikt nie wsiądzie i nie zacznie upalać na autostradzie i nie ugotuje silnika. ale drugiego takiego samego SETUPU nie zrobię dla kogoś.


za Bezpieczne EGT w Dieslu uznaje się 750-800*C
900 to juz granica jest jest powiedziałbym początek czerwonego pola.

EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.


co do kręcenia na 12mm pompie TDI to się nie wypowiem bo na TDI nie testowałem wytrzymałości tłokorozdzielacza 12mm, 11mm u mnie się rozpadło przy obrotach ca 7000rpm.
a po drugie jeśli nam zaczynają lecieć parametry na łeb na szyję to nie ma sensu kręcić silnika powyżej obr mocy max.

ale myślę że w zależności od doboru fali to 4500rpm powinno bezstresowo znieść.. tej wypowiedzi nie traktuj odnośnie obrotów na silnku TDI z pompą 12mm jako wyznacznika że tyla MA WYTRZYMAĆ. to są przypuszczenia.

z faktów to mogę powiedzieć że 12mm na silnku TD kręciłem do 5500rpm i żyje i ma się dobrze. z tym że moc już zaczyna na takim tłokorozdzielaczu w okolicach 4200-4500rpm spadać więc się nie opłaca tak wysoko kręcić, nawet jeśli zastosujemy hardcorowy timing.


12mm daje duży moment obrotowy i to już od niskich obrotów, dodatkowo poprawia zachowanie silnika w momencie kiedy jeszcze nie ma boostu, i przy niskich obrotach.



przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: 12mm do vp37

Post autor: przemeku1 » pt sty 20, 2012 09:35

arwam pisze: EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.
to akurat wiem....
zegar mam. Pytanie dotyczyło max EGT.
Dzięki za resztę popdowiedzi.


TDI ASV ++++

przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: 12mm do vp37

Post autor: przemeku1 » pt sty 20, 2012 15:45

spawacz pisze: 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.
wynik AW69 był napewno na 11 , a robił chyba u Witka, a nie u Roberta.


TDI ASV ++++

przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

12mm do vp37

Post autor: przemeku1 » ndz sty 22, 2012 19:49

ma ktoś może jakiegoś linka do opisu auta, wykresu 1,9 TDI VP na pomie 12mm?
ja znalazłem tylko skodę AGR robioną przez Zdenka z TDI FUN (12mm +gt2559V)
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 24#p229424" onclick="window.open(this.href);return false;


TDI ASV ++++

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości