Strona 2 z 3

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: wt lut 08, 2011 23:12
autor: Adamm
berthold61, co Ty bredzisz ?

jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: śr lut 09, 2011 12:15
autor: berthold61
acid69 pisze:Witam wszystkich
Prośba do przerabiających swoje 1Z-ty , może ktoś ćwiczył taki temat. Do rzeczy : mam paska B4 z silnikiem 1Z z 96r , ale z komputerem na tzw. uv-kach ( cokolwiek to znaczy). Gość , który robił mi poprzedniego golfa 3 z 1Z-tem nie podejmuje się przeróbki mojego ECU z uwagi na spore trudności i ponoć mały przyrost mocy. Myślałem - sprawa prosta - kupię sterownik z AFN-na i będzie dobrze , ale wyszedł zgrzyt nie pasują wtyczki (stara wiązka) . No i teraz wyszło tak, że trzeba by wymienić
-wiązkę silnika ( z AFN-na)
-komputer ( z AFN-na)
-turbinę ( z AFN-na)
-kolektor, rurę intercoolera , rury do turba
-przeróbka wydechu ( przespawanie flanszy coby podeszło pod nowe turbo)

Pytania do znających się na rzeczy :

1. Czy dobrze myślę , czy to co napisałem to bzdury i dać sobie spokój
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki
3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie

Wiem ,że można sprzedać B4 nabyć B5 i mieć mniej problemów , ale moją B4 szukałem kilka miesięcy - znalazłem bezwypadek w idealnym stanie blacharskim , no ale silnik niestety 90KM. Czekam na Wasze rady i sugestie.
Pozdrawiam
* Przyznaj pochwałę
* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem
* Cytowanie selektywne

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

Postprzez Adamm » Wt lut 08, 2011 23:12
berthold61, co Ty bredzisz ?

jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!

czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę przewyższy wartość tego auta ,panowie trochę rozsądku przecież gościu wyrażnie pisze :jaja: :rotfl:
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki :grrr:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: śr lut 09, 2011 13:14
autor: fenestro00005
Mam kompa od 1z na sprzedanie, jakbyś chciał, nie wiem jaki to jest, pewnie 8bit bo z 94 roku. Do tego wrzucisz chip pamięć i będziesz miał na podmiankę
Obrazek Obrazek

Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: śr lut 09, 2011 14:27
autor: berthold61
fenestro00005 pisze:Mam kompa od 1z na sprzedanie, jakbyś chciał, nie wiem jaki to jest, pewnie 8bit bo z 94 roku. Do tego wrzucisz chip pamięć i będziesz miał na podmiankę
Obrazek Obrazek
dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie :hmm: może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt :kac:

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: czw lut 10, 2011 14:26
autor: munior
berthold61 pisze:dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie :hmm: może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt :kac:
Nowe mapki +soft immo off i po problemie :chytry: jak ktoś potrzebuje to mogę dać namiary na pw

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: czw lut 10, 2011 20:35
autor: bradley
A po co mu to nieprzyszlosciowe dziadostwo 8bitowe?

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pt lut 11, 2011 17:40
autor: KAMELEONmod
berthold61,

To jest ECU 8 bit.

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pt lut 11, 2011 18:04
autor: KAMELEONmod
acid69 pisze:3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie
Jest parę sposobów podniesienia mocy w twoim 1Z, które jako tako się jeszcze opłacają , bo nie wymagają większych przeróbek.

Opcja nr 1. Sterownik 16 bit około 200zł + program = 110-117KM

Opcja nr 2. Sterownik 16 bit (200zł) + wtryski ASV ok (400-500zł) + program = około 125KM

na bezpiecznym doładowaniu.

Jeżeli chcesz większej mocy niz w.w. to nie pozostaje ci nic, jak tylko zmienić osprzęt. Przejść z WG na VNT, a żeby to zrobić potrzebujesz takich modyfikacji:

Większej turbiny. Co za tym idzie wymiana kolektora wydechowego, downpipe, spływu, lini olejowej, ew.przejściówki w przypadku turbiny AWX, przeróbka sterowania turbiny z nadciśnieniowego na podciśnieniowy. Dolot AFN, lub przeróbka ori 1Z. Parę złączek, opasek nowych uszczelek itd. Potrzebny ci będzie zbiorniczek podciśnienia, zaworek. Byś musiał też zmienić pompę chociaż na taką z silnika AFN, bo ma większą falę. Opcji jest bardzo dużo.

Ps: jak by co, to mam parę sterowników 16 bit.

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 15:49
autor: BIAŁY KRUK244
witam a ja mam takie pytanie czy jak zaloze pompe wtryskowa od afn i większy intercooler to bd czuc jakis przyrost mocy czy raczej niema sensu bawic sie w takie cos

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 16:14
autor: Adamm
berthold61 pisze:czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę

chociazby po to ze apetyt rosnie w miare jedzenia

a jesli ma 8bitowca to wiazki wcale nie musi zmieniac pod 16tke


zreszta po co sie zadluzac i bawic w tuningi przeciez to zadna frajda, lepiej sie zadluzyc i kupic nowe auto i szpanowac co ?

ja w swojego padlucha wlozylem ok 15 k ale wiem co mam i zbudowalem go sam, i nie uwazam zeby to bylo wywalienie pieniedzy, ani tez nie musialem sie zadluzac, wszysto robilem etapami ale myslalem przyszlosciowo.

po co robic chipa na 8 mce jak zaraz bedzie chcial wiecej i znow bedzie musial placic, a tak tylko korekty beda

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 17:33
autor: KAMELEONmod
BIAŁY KRUK244,

Kolego najpierw napisz jaki masz silnik ?

Zmiana pompy i intercoolera przy seryjnym programie, nic nie da. No chyba, ze w wyższych obr. poczujesz minimalnie lepszą dynamikę.

Jeżeli masz silnik 1Z lub AHU, to nawet jak włożysz pompę AFN to dalej będą cię blokować wtryski i turbina i nie przekroczysz po sofcie 120KM.

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 18:40
autor: Adamm
KAMELEONmod, na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac :D na seryjnej pompie i turbo :)
sam mialem 137 kucy i 296 Nm

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 19:04
autor: KAMELEONmod
Adamm pisze: na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac :D na seryjnej pompie i turbo :)
sam mialem 137 kucy i 296 Nm
Tak Adamm, można czemu nie. Jest to możliwe, ale trzeba trafić na dobry egzemplarz silnika wraz z osprzętem i zakupić dobre wtryski ASV.

Lepiej 5KM mniej i mieć bezpieczny program i doładowanie max. 1,05 bar, żeby się nie wysilała za bardzo ta mała purchawka.

Wole nie pisać, że można uzyskać takie wyniki, jak Ty napisałeś wyżej, bo później klient robi wielkie oczy i widać rozczarowanie, bo wyszło 125KM i poddymia.

Sam Adamm wiesz, jakie rożne wyniki wychodzą przy modzeniu tych samych konstrukcyjnie silników. Silnik, silnikowi nie równy.

POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta

: pn lut 14, 2011 19:18
autor: Adamm
KAMELEONmod, podpisuje sie pod tym obiema rekami, silnik silnikowi nierowny :)