Strona 2 z 3

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 04, 2010 20:36
autor: evolution
td musi miec mniejszy stopien sprezania, panewki glowne mogles zalozyc na 5 roznych sposobow z czego tylkojeden prawidlowy, sruby powinny byc nowe
itd.....

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 04, 2010 20:46
autor: twromek
Wg danych D a TD miały ten sam stopień sprężania, choć logiczne, że lepiej jest w TD, szczególnie wysilonym mieć mniejszy.
Wał przykręcałem na pewno jednym z dwóch sposobów, albo najpierw 2 i 4 na krzyż a później pozostałe albo tak jak się dokręca głowicę. Skłaniam się ku pierwszej, ale, jakie to ma teraz znaczenie :helm:

Mógłbyś się też ustosunkować do zdania Cinka?

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 05, 2010 00:25
autor: bongo
twromek pisze:evolution, jeśli masz chęć to napisz co zależy od czego i na co wpływa i temat do zamknięcia, jeśli nie to do kosza, bo na niektóre pytania nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi, ten silnik nie był składany dzisiaj ani wczoraj, było to ponad rok temu.
No i wielkie dzięki za zainteresowanie się tematem :)
Wiec evo?
Jak tam z koreańczykami poszło,widziałem w tv że wojna :bajer: Mam nadzieję że nie z twojego powodu...

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 05, 2010 11:52
autor: evolution
hehe wojna nie zmojego powodujak sadze:)
14 miejsce na 55 osob w swiecie strata 77 czy 72 punkty do pierwszego ja mialem 505
1 w europie
1 w kraju
bariera niedo przejscia na tych zawodach to jezyk... wiem ze moglobyc lepiej:)

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 25, 2010 18:56
autor: arwam
twromek, zakładaJ T3 i śmigaj.
ja składałem też i na T2 czy K14 zwykłe Diesle i nic się nie dzieje.
warunek jest jeden:
trzeba wtedy pompę wtryskową również założyć od TD bo w D pompa znacznie szybciej przyspiesza kąt wtrysku i przez to silnik jest nie tylko słabszy ale i również znacznie bardziej obciążony termicznie

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 25, 2010 18:57
autor: arwam
i jeśli dobrze doczytałem masz silnik na płytkach.
jeśli tak to z powrotem załóżcie pompę od silnika na płytkach a nie od hydro

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 25, 2010 21:11
autor: twromek
Pompa z hydro bo ta ori była już wyjechana strasznie i wolałem założyć jak nową, pomimo niższego ciśnienia.
Z tego co ja wiem, to im wcześniejszy kąt tym mniejsze temp. w silniku.
Jeszcze jedno: to, że założyć można i będzie jeździć wiem, chodzi tylko o bezpieczniejsze rozwiązanie dla tłoków na tej dawce.

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 25, 2010 23:04
autor: arwam
twromek pisze:Z tego co ja wiem, to im wcześniejszy kąt tym mniejsze temp. w silniku.

nie temp w silniku tylko EGT czyli temperatura w kolektorze wydechowym.
jak nie wierzysz to przestaw sobie mocniej kąt wtrysku do przodu i zobaczysz jak szybko Ci się silnik zagrzeje.
a teraz drugi raz opuźnij kąt wtrysku i na zimnym silniku zobacz ile czasu zejdzie zanim się nagrzeje.
także przy zbyt wczesnym kącie wtrysku silnik znacznie szybciej się zużywa

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: sob gru 25, 2010 23:24
autor: twromek
Pisząc "temp. w silniku" miałem właśnie na myśli temp. spalin i wszystkiego co ma z nimi bezpośredni kontakt.
I dalej podtrzymuję, że wcześniejszy kąt to mniejsze egt, od kiedy pamiętam wszyscy tak mówią, a ostatnio nawet o tym czytałem.

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 26, 2010 11:05
autor: Fahoo
twromek, jak dasz przyspieszony to szybciej sie grzeje jak opoznisz to wolniej
poka gdzie ty to wyczytałes

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 26, 2010 13:38
autor: twromek
Na szybko znalazłem tylko takie coś:
Obrazek

Im wcześniejszy kąt tym mniejsze EGT, ale oddawanie ciepła słabsze. Jakby nie patrzeć pomimo mniejszej temp. przy przyspieszonym zapłonie spaliny dłużej mają kontakt z silnikiem i mogą go bardziej nagrzać. Więc po części zwracam honor:)

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 26, 2010 14:27
autor: evolution
twromek, nie mozesz powiedziec po czesci bo nie masz racji. temp spalin w wydechu nia ma nic wspolnego ze szczytowa w komorze spalania, jak i iloscia ciepla przekazanego tlokom i jest tak ze przyspieszajac kat wtrysku egt spalin maleje a tloki plyna szybciej :) z kolei za pozny wtrysk ratuje tloki a wykancza zawory wydechowe ktore sa narazone na obcowanie z goracymi spalinami bez mozliwosci oddania wiekszej ilosci ciepla glowicy bo i gniazda sa dogrzewane...

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 26, 2010 14:43
autor: arwam
evolution, czyli nie ma racji po częsci tylko w całej rozciągłości.
a przy wczorajszej wypowiedzi zapomniałem dodać że również należy wtryskiwacze od TD założyć lub podnieśc ciśnienie otwarcia wtryskiwacza do 155barów.
jak tylko przez chwilę się będzie jeździć na wtryskiwaczach od D to nic się nie stanie ale na dłuższą metę może powstać dziura w tłoku

Co bezpieczniejsze? D lub D + T3?

: ndz gru 26, 2010 21:03
autor: twromek
Dobra panowie, dzięki za wszelkie sugestie :pub:
Wtryski tam już dawno są od SB ustawione na 155.